LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    האם לא להתגרש בשם טובת הילד

    עשיתם את מירב המאמצים להציל את הזוגיות ביניכם, אך תשו כל כוחותיכם והבנתם שאתם מעוניינים לשים קץ לנישואין. זוגות רבים דואגים לילדיהם הקטינים ותוהים האם עדיף להם שלא להתגרש בשם טובת הילד.

    גירושין עם ילדים הם מורכבים ומעלים חששות רבים בנוגע לטובת הילד. חשוב לנו שתדעו כיצד ניתן לנהל נכון את הגירושין ולהמשיך לדאוג לטובת הילדים, מבלי להשאר לסבול בעצמכם בזוגיות שמזיקה לכם.

    תוכן עניינים

    האם גירושין פוגעים בטובת הילדים?

    גירושין, פרידה ופירוק התא המשפחתי המוכר הם תהליכים קשים ומורכבים, אך אם מתמודדים עם הגירושין באופן נכון, הם עדיפים בהרבה על החלופה לפיה ההורים נשארים יחד במקום בו רע להם.

    טובת הילדים שלכם היא הורים מאושרים ורגועים, אם היחסים הזוגיים ביניכם נגמרו ואתם ממשיכים לחיות יחד טובתם עתידה להיפגע. במקרה הטוב הילדים יחיו בבית בו הוריהם לא אוהבים זה את זה; במקרה הרע יותר, הם יבינו שהוריהם נשארים יחד וסובלים בגללם, מדובר בתחושת אחריות כבדה מאוד לילד בכל גיל; ובמקרה הגרוע ביותר הם יחיו בבית רווי מאבקים ומלחמות ויגרמו להם נזקים ארוכי טווח.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך להתגרש בלי לפגוע בילדים?

      השתדלו להמנע מהליך גירושין ממושך בערכאות השיפוטיות והגיעו להסכם גירושין

      הליך גירושין בערכאות השיפוטיות הוא ארוך יותר, ולרוב מלווה בסכסוכים עם עצימות גבוהה ומאבקים רבים יותר. נסו להגיע להסכם גירושין בדרכי שלום, קצרו את ההליך המשפטי ופנו מקום להתחיל בהליך הריפוי וההחלמה שלכם ושל הילדים שלכם.

      אל תסיתו את הילדים כנגד ההורה השני

      התשובה הברורה לשאלה איך להתגרש בלי לפגוע בילדים, היא להימנע לחלוטין מלדבר בגנות ההורה השני. שימו לב למילותיכם בסביבת הילדים, והמנעו מהעברת ביקורת על ההורה השני. זכרו שעל אף שהוא כבר לא בן הזוג שלכם, הוא עדיין ההורה של הילד שלכם והוא יקר לליבו. הסתה כנגד ההורה השני תפגע בטובתו והיא עשוייה לתת לילד את התחושה שהוא חייב לבחור צד במלחמה ביניכם.

      הימנעו מלערב את הילדים בנושאי הסכסוך והגירושין

      עירוב הילדים בנושאי הסכסוך והפרידה בהכרח יפגע בטובתם. אל תכנסו לשיח אשמה על פירוק הנישואין, על המזונות, זמני השהות או חלוקת הרכוש ביניכם. זה עניין שלכם ושל בן הזוג, ולא של הילדים המשותפים.

      אל תשתמשו בילדים כגורם מתווך ביניכם

      הימנעו מלהעביר מסרים לבן הזוג באמצעות הילדים. אם אינכם מסוגלים לתקשר ביניכם, פנו לגורמים מוסמכים שיוכלו לעזור לכם בכך, עורך דין לענייני משפחה, מגשר, מטפל רגשי וכדומה. העברת מסרים דרך הילדים מעמידה אותם בין הפטיש לסדן, מקום שאף ילד להורים גרושים לא צריך להיות בו.

      אפשרו לילדים להביע את תחושותיהם

      הילדים יחוו קשיים גם אם הגירושין שלכם יתנהלו על מי מנוחות. נסו להתעלות על רגשי האשם שלכם בעקבות התחושות הקשות שנגרמות לילדים, ולהיות שם בשבילם כשהם חווים רגשות קשים. הבינו, הכילו וגלו אמפתיה לתחושות שהילדים מביעים בפניכם.

      שקלו הדרכת הורים וטיפולים רגשיים

      אם נראה לכם שהילדים חווים קשיים בעצימות גבוהה ואינכם מסוגלים להתמודד עם כך לבדכם, אל תהססו לשקול עזרה חיצונית באמצעות הדרכת הורים וטיפולים רגשיים, לכם ולילדיכם. הדרכת הורים תסייע לכם להבין כיצד להתמודד עם הילדים ולדאוג לטובתם על אף הקושי שבגירושין.

      איך כדאי לשוחח עם הילדים על הגירושין על מנת שלא יפגעו?

      נסו להתגבר על המחלוקות ביניכם ולשוחח שניכם ביחד עם הילדים על הגירושין. אם יש לכם מספר ילדים רצוי לספר לכולם יחד. במקרים שנדרש מתן מענה לשאלות מורכבות יותר, במיוחד כשפערי הגילאים הם גדולים, ניתן לקבוע בנוסף זמן נפרד עם אותו הילד ולתת מענה לשאלותיו הפרטניות.

      מה כדאי לספר לילדים בשיחה על הגירושין?

      ילדים מחפשים ודאות בתוך הכאוס שנוצר אצלהם עקב הפרידה, על כן חשוב שתדגישו בפניהם שהם לא אשמים בגירושין שלכם שהפרידה ביניכם היא סופית ולא ניתנת לשינוי. עליכם להיות פרקטיים ולספק להם מענה לשאלות על השגרה שלאחר הגירושין. הגיעו ערוכים מראש עם תשובות לשאלות לגבי חיי השגרה שלהם מעתה והלאה, כגון היכן יגורו? מי יקח אותם מבית הספר? היכן יערכו את החג הקרוב?

      גירושין בהסכמה לטובת הילדים

      בשורה התחתונה, גירושין בהסכמה עדיפים לאין שיעור על חיי נישואין רווי מאבקים. עריכת הסכם גירושין שידאג לטובת הקטינים ויסיים את הגירושין במהירות, יפנה לכם זמן להתמודד עם הקשיים הטבעיים שהילדים חווים מהגירושין ולדאוג לטובתם.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף