LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    איך רושמים ילדים של בני זוג חד מיניים? (מדריך משפטי)

    זוגות חד מיניים רבים מבקשים להביא ילדים לעולם ולהרחיב את התא המשפחתי. החוק בישראל קובע כי עם לידת תינוק בארץ, נרשמת הודעת לידתו. גם כאשר תינוק לבני זוג ישראלים נולד בחו"ל, עליהם לרשום את דבר לידתו.

    איך רושמים ילדים של בני זוג חד מיניים? (מדריך משפטי)

    איך רושמים ילדים של בני זוג חד מיניים? האם בן זוג שאינו הורה ביולוגי של הילד יכול להירשם כהורה של הילד? והאם בני זוג חד מיניים חייבים לאמץ את הילד של בן זוגם, על מנת להיות מוכרים כהוריו? כל מה שחשוב לדעת על הבירוקרטיה של רישום ילדים לזוגות חד מיניים.

    תוכן עניינים

    איך רושמים ילדים במשרד הפנים?

    כל אישה שיולדת נדרשת לרשום את ילדה במשרד הפנים. משרד הפנים מאפשר לאם לרשום את הילד בבית החולים, והיא נרשמת כאמו של הילד.

    האב נרשם בהתאם לסטטוס האישי של האם:

    האם נשואה לגבר – ירשם הבעל באופן אוטומטי כאבי הילד.

    האם לא נשואה – יש למלא טופס הכרה באבהות. את הטופס ניתן למלא בהסכמה של האב והאם, במשך שנה מיום לידת הילד. לאחר חלוף שנה, לא ניתן עוד להצהיר על אבהות באמצעות טופס הכרה באבהות, ונדרש הליך משפטי הכולל בדיקת רקמות לצורך הכרה באבהות.

    האם גרושה או אלמנה – אם האישה גרושה או אלמנה והיא ילדה בטרם חלפו 300 ימים ממועד הגירושין או הפטירה, והאב המבקש להירשם הוא אדם אחר מהגבר לו הייתה האישה נשואה, יש צורך בפסק דין שיתיר לגבר להירשם כאביו של הילוד, לרוב לאחר בדיקת רקמות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך בני זוג חד מיניים רושמים ילדים?

      בנות זוג חד מיניות

      כל אישה שילדה, תרשום את הילד במשרד הפנים, ותירשם כאמו של הילד, בין אם היא נשואה לגבר או לאישה.

      בת הזוג של האישה נדרשת להוציא צו הורות פסיקתי או לאמץ את הילד של בת הזוג. בניגוד להורים גבר ואישה, בת זוג של אישה שילדה, אינה יכולה להירשם כאם נוספת לילד באמצעות טופס הכרה באימהות.

      אם הנשים אימצו את הילד או הביאו אותו לעולם באמצעות הליך פונדקאות, רישום הילד יהיה זהה לרישום ילד אצל בני זוג חד מיניים (גברים).

      בני זוג חד מיניים

      הליך אימוץ:

      • אימוץ ילד ביולוגי של בן הזוג – בן הזוג של האב הביולוגי יפנה לבית המשפט ויבקש צו אימוץ.
      • אימוץ ילד בחו"ל – על פי רוב במדינות שיש להן הסכם אימוץ עם ישראל, לא מכירים בגברים חד מיניים כרשאים לאמץ. על כן, רק גבר אחד מאמץ את הילד בחו"ל. לאחר שובו לארץ, בן זוגו רשאי לבקש לאמץ את הילד של בן הזוג.

      הליך פונדקאות:

      בעל הקשר הביולוגי לילד יפנה לבית המשפט בבקשה להוכיח הורות ביולוגית. לרוב בית המשפט יפנה אותם לערוך בדיקת רקמות שתוכיח את הקשר הגנטי. לאחר שיוכח הקשר הגנטי לילד, יש לבקש צו הורות פסיקתי שיכיר בבן הזוג כהורה נוסף.

      גבר טרנסג'נדר שילד

      מי שעבר לידה, ומזדהה כגבר, יידרש לפנות במהלך ההיריון או בסמוך ללידה, לוועדה רב מקצועית לבחינת מתן אישור על שינוי מגדר ללא ניתוח, ולבקש לקבוע שהמגדר שלו נותר גבר, על אף ההיריון והלידה. לאחר לידת הילד, ירשם הילד, והגבר עצמו ירשם כ"הורה", במקום כ"אם".

      האם בן זוג חד מיני חייב לאמץ את ילדו של בן הזוג על מנת להיות מוכר כהורה?

      אם הילד הוא ילד ביולוגי של בן הזוג שנולד לאחר שהחלה מערכת היחסים בין בני הזוג, בן זוגו לא חייב לאמץ את הילד על מנת שיוכר כהורה נוסף לילד, אלא הוא רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה לצו הורות פסיקתי.

      מהו צו הורות פסיקתי?

      צו הורות פסיקתי קובע כי בן הזוג של ההורה בעל הקשר הגנטי לילד, הוא הורה נוסף. צו הורות פסיקתי ניתן מכוח מערכת היחסים הזוגית בין ההורה הביולוגי לבן הזוג.

      על מנת לקבל צו הורות פסיקתי על בני הזוג להיות תושבי ישראל, בגירים שלא עברו את גיל 54. בן הזוג צריך לצרף לבקשתו תעודת רישום פלילי ללא עבירות מין או עבירות אלימות. בנוסף יש לצרף הוכחות לניהול משק בית משותף במשך שנה וחצי, ואת הסכמת שני בני הזוג.

      יצוין כי תנאי בלעדיו לא ניתן לקבל צו הורות פסיקתי, הוא כי לילד אין הורה ביולוגי נוסף, וכי לא ניתן לרשום שלושה הורים לילד אחד.

      בקשה לרישום ילדים בבית המשפט לענייני משפחה

      בשורה התחתונה, רישום ילדים של בני זוג חד מיניים יעשה באמצעות פנייה לבית המשפט לענייני משפחה ובקשה למתן צו הורות פסיקתי מכוח המערכת היחסים הזוגית, או בקשה לאימוץ הילד של בן הזוג, בהתאם לנסיבות.

      רישום ילדים של בני זוג חד מיניים יעשה באמצעות פנייה לבית המשפט לענייני משפחה

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף