LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    גירושין: מה צריך לעשות כדי שלא לפגוע בילדים?

    ההחלטה להתגרש היא החלטה קשה, והיא מלווה בחששות רבים. אחד החששות המרכזיים של הורים לילדים לפני הגירושין, הוא החשש מלפגוע בילדים. חשש זה משתק הורים רבים, וחלקם אף דוחים את הקץ, ונמנעים מהגירושין.

    גירושין: מה צריך לעשות כדי שלא לפגוע בילדים?

    אם ברור לכם שאתם צריכים להתגרש, איך להתגרש בלי לפגוע בילדים? האם כדאי להישאר נשואים לטובת הילדים? כיצד הליך גירושין בהסכמה יסייע לכם לא לפגוע בילדים? והאם כדאי לשלוח את הילדים לטיפול רגשי?

    תוכן עניינים

    אל תישארו בנישואין אומללים "לטובת הילדים"

    החשש מלהתגרש הנובע מהפחד לפגוע בילדים, הוא מובן. הגירושים אינם פשוטים לילדים בכל הגילאים. ילדים חווים אובדן וחוסר שליטה, המתבטא ברגרסיה, חרדות התקפי זעם ועוד. על אף שהחשש הוא מובן, ניתן להפחית את הקשיים של ילדים בגירושין, ולעזור להם להתחיל בהליך הריפוי.

    לעומת זאת אם תמנעו מגירושין אך ורק "לטובת הילדים", ותישארו לחיות בנישואין אומללים, הנזק לילדים יהיה גדול יותר. ילדים החיים בבית בו ההורים מסוכסכים, המריבות רבות, ואין כל אהבה בין ההורים, נמצאים בסיכון גבוה ומתמשך, ואינם יכולים להגיע לשלב בו הם מתגברים על הקשיים, כל עוד ממשיכים לחוות את הסכסוך בין ההורים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      פנו להליך גירושין בהסכמה

      הדרך הטובה ביותר, לצמצם מלכתחילה את הפגיעה בילדים, היא באמצעות הליך גירושין בהסכמה.

      ככל שתצמצמו את המאבקים ביניכם, כך ייטב לילדים שלכם.

      הליך גירושין בהסכמה, הוא הליך עם מינימום מאבקים. כמו כן הליך גירושין בהסכמה הוא הליך קצר יותר באופן ניכר והוא אורך כמספר חודשים ספורים, בניגוד להליך גירושין המתנהל בערכאות המשפטיות ואורך כמספר שנים.

      אל תערבו את הילדים בסכסוך הגירושין

      הכלל החשוב ביותר, שעליכם לזכור בכל רגע נתון במהלך תקופת משבר הגירושין, הוא שעליכם לשמור על הילדים שלכם, ולהרחיק את הילדים מסכסוך הגירושין ביניכם. לא משנה כמה אתם כועסים על בן הזוג, זכרו כי אתם מדברים על ההורה של הילד שלכם.

      הילדים שלכם לא יכולים להיות כלי משחק בסכסוך ביניכם, ואינם יכולים להיות שליחים של ההודעות שלכם זה לזו. צרו קשר ישיר ביניכם, עדיף באמצעות אמצעי אלקטרוני אחד שמועדף עליכם. אם אינכם מסוגלים לתקשר באופן בסיסי וענייני, רתמו לצורך כך את עורכי הדין, המגשרים, המטפלים הרגשיים, או כל אפשרות אחרת שאינה הילדים שלכם.

      העניקו מהזמן שלכם לילדים שלכם

      אתם משקיעים את כל כולכם בגירושין, והילדים נשארים קצת מאחור, מתמודדים בעצמם עם קשיים לא פשוטים. ברור לכולם שקשה למצוא את המשאבים להתנתק מהכל ולהיות מרוכזים רק בילדים, אך הזמן הזה איתכם, יקר מפז.

      בילוי זמן איכות עם הילדים, יכול להפוך לחוויה נהדרת, שתעניק לילדים את תשומת הלב החיובית לה הם זקוקים, ובסופו של יום, גם לתרום לכם רבות. יחד עם זאת, שימו לב לא ללחוץ עליהם לכך, ותנו להם את הזמן להיות בשלים לכך. לא חייבים לתכנן בילוי מיוחד, ולעיתים מספיק שרק תתנו להם את ההרגשה שאתם נוכחים, ונמצאים בשבילם בכל רגע בו הם יבקשו.

      שקלו טיפול והדרכות מקצועיות

      טיפול שיסייע לכם להתמודד עם הגירושין

      הגירושין אינם פשוטים. אתם מנסים להיות חזקים ולצלוח את הקשיים, להראות חזקים בפני הילדים שלכם, אך בפנים, בתוך תוככם, אתם חווים אובדן, עצב, חרדות, זעם, וכל מה שאופייני לתהליך האבל על פירוק הנישואין שלכם.

      טיפול שיסייע לכם לעבד את החוויות הקשות של הגירושין, יעזור לכם להתמודד בטווח הקצר עם הקשיים, ויאפשר לכם להצליח לעבור את הליך הגירושין עם פחות מאבקים מיותרים. ובטווח הארוך יעזור לכם גם להתמודד עם הקשיים של הילדים, ולהיות פנויים יותר אליהם.

      טיפול שיסייע לילידם להתמודד עם הגירושין

      אם הילדים חווים קשיים, אל תהססו לפנות איתם לטיפול רגשי. פנייה לאדם אובייקטיבי שאינו צד בגירושין, יכולה לסייע לילדים להיפתח בפניו באופן אמיתי יותר, לשפוך את רגשותיהם מבלי לחשוש לפגוע באחד ההורים או לגרום לריב נוסף ביניהם, ולעבד את הרגשות שלהם באופן שיסייע להם להתמודד עם הגירושין.

      הדרכה הורית

      כשילדים חווים קשיים, הם מפגינים התנהגויות שלעיתים קשה לכם להתמודד איתן, ואז אתם מתפרצים עליהם, והם מתפרצים בחזרה, ונוצר מעגל שוטה שאיש אינו יודע מתי יהיה סופו. הדרכה הורית מטרתה לשנות דפוסי התנהגות הורית, במטרה להתמודד עם הקשיים של הילדים, בצורה יעילה.

      להתגרש מבלי לפגוע בילדים

      בשורה התחתונה, ברור שהגירושין הם חוויה לא פשוטה עבור הילדים, אך בהחלט ניתן להתגרש מבלי לפגוע בילדים. על מנת להצליח להתגרש מבלי לפגוע בילדים עליכם לפעול לגירושין בהסכמה, לצמצם ככל הניתן את המחלוקות ביניכם, להרחיק את הילדים מהסכסוך, להקשיב לצרכים שלהם, להעניק להם את תשומת הלב החיובית לה הם זקוקים, ובמקרה הצורך לפנות לליווי רגשי מתאים שיסייע להם.

      הגירושין הם חוויה לא פשוטה עבור הילדים, אך בהחלט ניתן להתגרש מבלי לפגוע בילדים

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף