LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    הצלחה: הוכחנו ששני ההורים ראויים לגדל את הילדים באופן שווה. אושרו זמני שהות שווים!

    תקציר

    אב גרוש ביקש להמשיך לקיים קשר משמעותי עם ילדיו. האם התנגדה לחלוקת זמני שהות שווים. בתחילה התנגדה כליל לזמני שהות נרחבים עם האב, ולאחר מכן המשיכה האם להתעקש על חלוקה לא שוויונית של זמני השהות. בית המשפט קבע כי אין כל סיבה שאחד ההורים יקבל ימי שהות רבים יותר מההורה השני, ופסק על חלוקת זמני שהות שוויונית והוגנת.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      רקע

      אב שנמצא בסכסוך גירושין מר, פנה אלינו לייצוג וביקש חלוקה שוויונית של זמני שהות עם ילדיו, חרף התנגדות האם. האב שהיה מעורב בגידולם מאז ינקותם, החליף טיטולים, הכין להם מזון לתינוקות, השגיח עליהם, שיחק עמם, טיפל בהם ודאג להם כל חייהם, לא ויתר על זכותו לגדל את ילדיו באופן שווה לזכותה של האם, גם לאחר הגירושין.

      האתגרים עמם התמודדנו בתיק זה

      גירושין הם הליך מורכב בו בית המשפט מבקש לבחון את טובת הילדים. לא פעם בית המשפט נעזר בעמדת שירותי הרווחה, על מנת לקבל תמונה אובייקטיבית של טובת הקטינים. במקרה זה טענות האם כנגד האב היו חלק מסכסוך הגירושין, ולא היה ביניהן לבין טובת הילדים דבר. לפיכך בית המשפט ביקש את עמדת שירותי הרווחה.

      מחד שירותי הרווחה קבעו כי מדובר באב שמטיב עם הילדים, שטובתם לגדול אצל שני ההורים ועל כן המליצו על משמורת משותפת. אך מאידך, שירותי הרווחה ניסו לפשר בין רצונות הצדדים, ולהענות לדרישות האם, ועל כן המליצו שירותי הרווחה שהילדים ישהו אצל האם, יום אחד יותר בשבוע.

      האב לא היה מוכן לחלוקה לא שוויונית שאין בה כל טעם או הצדקה, וביקש שחלוקת זמני השהות תהיה צודקת והוגנת. עיקר האתגר עמו התמודדנו בהצלחה יתרה, היה להוכיח כי המלצת הרווחה שהילדים ישהו אצל האם יום אחד נוסף, לא הטיבה עם הילדים.

      ההישגים שלנו

      1. על אף חוסר התקשורת בין ההורים, הוכחנו שטובת הילדים היא חלוקה של זמני שהות שוויוניים.
      2. בית המשפט קיבל את עמדתנו לפיה האם אינה ברירת המחדל בגידול הילדים, ושזכותו של האב לגדל את הילדים היא שווה.
      3. על אף עמדת הרווחה, הוכחנו שחלוקת יום מתחלף פעם בשבועיים, לא מייצרת חוסר ודאות, שכן מדובר בהסדר קבוע ורצוף, החל פעם בשבועיים.
      4. בית המשפט קיבל את עמדתנו, לאחר שבחן את ההיגיון מאחורי המלצת שירותי הרווחה, וקבע שאין כל טעם לשלול מהאב את הזכות, כהורה שווה זכויות, לחלוק יום נוסף בשבוע עם ילדיו באופן שוויוני.
      5. משמעות ההחלטה היא שהילדים יזכו לגדול לא רק עם אמם, אלא גם עם אביהם, בחלוקת זמנים שוויונית, הוגנת וצודקת.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף