LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    חוייב בתשלום כתובה בסך 320,000 ₪ למרות שטען שאשתו ישבה "חצי ערומה" עם גבר על המיטה

    בית הדין הרבני ברחובות חייב גבר בתשלום כתובה בסך של 320,000 ₪, על אף שהגבר טען שאשתו ישבה "חצי ערומה" עם גבר אחר על המיטה.

    בית הדין הרבני קבע שהגבר ידע מלכתחילה שהאישה נוהגת ללבוש לבוש לא צנוע, אף על פי כן הסכים לכך והתחייב לכתובתה, ולכן האישה זכאית לכתובה.

    תוכן עניינים

    האישה ישבה עם חולצת בטן יחד עם בן דוד שלה במיטה

    בני הזוג נישאו זה לזו ותחת החופה הגבר התחייב בכתובה בסך של 320,000 ₪ לאישה. כעבור 4 וחצי שנות נישואין האישה ביקשה להתגרש מהגבר ולקבל את כתובתה. האישה טענה שלאחר הלידה גילתה שהגבר בגד בה, ועל אף כל נסיונותיה לשקם את הנישואין, נישואיהם תמו והיא זכאית לכתובתה.

    לטענת הגבר האישה בגדה בו, ויש בידו תמונה שלה יושבת "חצי ערומה" עם גבר על המיטה, ועל כן היא מפסידה את הכתובה. האישה הכחישה את הטענה שבגדה, והסבירה שהיא ישבה עם חולצת בטן יחד עם בן הדוד שלה במיטה, ובהמשך אמא שלו ישבה איתם בחדר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      גבר שהתחייב בכתובה לאישה שנוהגת ללכת בבגדים לא צנועים בשגרה, לא יכול לטעון בתום הנישואין שאינו חייב בכתובה

      בית הדין הרבני קבע שהגבר לא הוכיח שהאישה בגדה בו. האישה לא הסתירה את הארוע בו היא ישבה עם בן דודה על המיטה, הם לא הגיפו תריסים, לא נעלו את הדלת, ואף היו אנשים נוספים בבית שצילמו אותם.

      הדיינים קבעו שהאישה אינה שומרת תורה ומצוות, היא נוהגת ללכת בבגדים לא צנועים בשגרה, הגבר ידע על כך מלכתחילה עוד בטרם לנישואין, הסכים להנשא לה והתחייב בתשלום כתובתה. בית הדין הרבני לא יאפשר לגבר שלא מקיים מצוות בעצמו ולא מקפיד על לבוש אשתו במהלך הנישואין, להתחמק מהתחייבותו לכתובה בתום הנישואין, בטענה שלבושה לא צנוע.

      לבסוף קבע בית הדין הרבני שהאישה לא הפסידה את כתובתה וחייב את הגבר בתשלום מלוא הכתובה ותוספת הכתובה בסך של 320,000 ₪.

      בית הדין הרבני לא יאפשר שימוש ציני בהלכה לצורך התחמקות מתשלום כתובה

      בשורה התחתונה, בית הדין הרבני לא מאפשר לעשות שימוש ציני בחוקי הדת וההלכה לצורך התחמקות מתשלום כתובה בחוסר תום לב. גבר שהסכים להנשא לאישה שאינה שומרת מצוות וידע על כך מלכתחילה, לא יכול לטעון רק בסוף הנישואין שהאישה לא זכאית לתשלום הכתובה בשל כך שהיא אינה שומרת מצוות.

      כך התחוור לגבר שטען שאשתו ישבה על המיטה "חצי ערומה" יחד עם גבר אחר, במטרה להתחמק מתשלום הכתובה, וחוייב לשלם לה את מלוא סך הכתובה – 320,000 ₪.

      לקריאת פסק הדין ראו 1210651-3 פלונית נ' פלוני

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף