LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    התמודדות עם צו הרחקה בגירושין [מדריך משפטי]

    צו הרחקה בגירושין ניתן במטרה להגן על שלום אחד מבני הזוג או הילדים מפני בן הזוג השני, במקרה בו בן הזוג נהג באלימות או שיש חשש כי ינהג באלימות כלפיהם. על אף חשיבותו הרבה של צו הרחקה בגירושין, לעיתים נעשה שימוש לרעה בצו ההרחקה.

    כך כאשר בן זוג מבקש להוציא צו הרחקה בטענות כוזבות ושקריות כנגד בן הזוג השני במטרה אסטרטגית לזכות ביתרון בגירושין. במדריך שלפניכם נסביר כיצד ניתן להתמודד עם צו הרחקה בגירושין.

    תוכן עניינים

    כיצד מתנהל הליך צו הרחקה בגירושין?

    צו הרחקה הוא צו שמטרתו להגן על שלום מגיש הבקשה. בניגוד להליכי גירושין רבים אחרים, אין צורך לפתוח בבקשה ליישוב סכסוך בטרם להגשת הצו. הדיון בצו ההרחקה יתרחש לרוב באותו היום בו יוגש הצו והוא יתנהל במעמד צד אחד בפני בית משפט השלום, בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני.

    בסיום הדיון במעמד צד אחד בית המשפט יקבע האם להוציא צו הרחקה. צו ההרחקה ישלח לבן הזוג ובית המשפט יזמן את המורחק לדיון במעמד שני הצדדים, לא יאוחר משבעה ימים לאחר הדיון הראשון.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה ההגבלות החלות על מי שהורחק במסגרת צו הרחקה בגירושין?

      צו ההרחקה עשוי לכלול הגבלות שונות:

      • הרחקה מדירת המגורים ומטווח מסויים מהדירה, הרכב, מקום העבודה, מקום הלימודים או מקום אחר שהנפגע נוהג להמצא בו בקביעות
      • איסור על הטרדה בכל דרך ומקום, איסור לאיים, לבלוש, לארוב, להתחקות או לפגוע בפרטיות בכל דרך אחרת.
      • איסור החזקת נשק, לרבות נשק שניתן ברשיון מטעם רשות בטחון או רשות מדינית אחרת

      צו הרחקה יכול להינתן למשך תקופה של 3 חודשים ולבית המשפט נתון שיקול דעת להאריך את התקופה במשך 3 חודשים נוספים, ובמקרים חריגים ניתן להאריך את תוקפו לתקופה של שנה.

      כיצד מתמודדים עם צו הרחקה שהוצא כתוצאה מתלונת שווא?

      כיצד להתמודד עם האיום בתלונת שווא?

      אם טרם הוצא צו הרחקה, אך הושמעו איומים, החלו מייד בתיעוד ראיות. הקליטו את השיחות ביניכם, צלמו אותן, ודאגו ככל הניתן להמנע מלשהות לבד עם בן הזוג שאיים להוציא את הצו. את הראיות שאספתם שמרו במקום מוגן ופנו מייד לעורך דין לענייני משפחה. עורך דין לענייני משפחה יסייע לכם להמשיך לאסוף את הראיות שידרשו לכם, אם האיום יוצא לפועל, ויורה לכם כיצד כדאי לפעול בהמשך.

      הימנעו באופן חד משמעי מליפול במלכודת ולאיים איומים בחזרה. איומים עשויים לשמש כנגדכם ולהפוך תלונת שווא לתלונה מוצדקת ולראייה על החשש מפני התנהגות אלימה.

      כיצד להתמודד עם צו הרחקה לאחר שהוא כבר ניתן?

      אם כבר הוצא כנגדכם צו הרחקה, הדבר החשוב ביותר הוא קודם כל להימנע מהפרתו. הפרת הצו היא עבירה פלילית, והיא עשויה להשליך גם על הליך הגירושין, ואף לשמש עילה להארכתו.

      שכרו באופן מיידי וללא כל השתהות עורך דין לענייני משפחה בטרם לביצוע כל פעולה. עורך הדין יגיע עמכם לדיון שיתקיים במעמד שני הצדדים ויסייע לכם להמנע מהארכת צו ההרחקה, במיוחד כאשר הורחקתם גם מילדיכם, מה שעשוי להשפיע על הקשר ביניכם ולהוות פתח לנתק ביניכם ובין הילדים.

      מה האמצעים שניתן להפעיל כנגד מי שהוציא נגדכם צו הרחקה שקרי?

      התמודדות עם צו הרחקה שהוצא כתוצאה מתלונת שווא שקרית כנגדכם יכולה להיות באמצעות:

      הגשת תלונה למשטרה על עדות שקר – העונש על עדות שקר בבית המשפט הוא שבע שנות מאסר. ניתן להגיש תלונה למשטרה על עדות שקר, ולאחריה תפתח חקירה. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון, שהרף הראייתי בהליך הפלילי הוא גבוה מאוד וללא ראיות מרשיעות התיק כנראה יסגר במהרה.

      תביעה נזיקית – במקרה שצו ההרחקה גרם לנזקים כספיים למי שהורחק, הוא רשאי להגיש תביעה נזיקית על הנזקים שנגרמו כתוצאה מהתלונה השקרית ולזכות לפיצוי כספי. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון, שאם במסגרת הליך צו ההרחקה הסכמתם מבלי להודות בעובדות לצו הרחקה הדדי, דבר שקורה באופן תדיר, לא תוכלו לטעון כי מדובר בתלונה שקרית כנגדכם.

      פעלו מהר ובזהירות

      בשורה התחתונה, אם הוצא כנגדכם צו הרחקה חשוב לפעול במהירות ובזהירות. ראשית המנעו בכל דרך מלהפר את הצו, ואל תתפתו ליצור קשר עם בן הזוג שהוציא את הצו. לאחר מכן, אספו את כל המידע שיש לכם, תעדו כל ראיה שתוכיח כי צו ההרחקה ניתן כנגדכם לשווא, ופנו מייד לקבלת סיוע משפטי מעורך דין לענייני משפחה. זכרו כי צו ההרחקה עשוי להשפיע עליכם בהמשך ההליך ואף לנתק אתכם מילדיכם.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף