LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    עורך דין גירושין בראשון לציון

    מתגוררים בראשון לציון? החלטתם להתגרש? זוגות רבים בראשון לציון מגיעים להבנה כי חיי הנישואין שלהם תמו, ומבקשים להתגרש.

    עורך דין גירושין בראשון לציון

    היכן מתגרשים זוגות מראשון לציון? האם יש בית משפט לענייני משפחה בראשון לציון? האם יש בית דין רבני בראשון לציון? היכן כדאי להתגרש בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה? ומתי כדאי לפנות לעורך דין בראשון לציון?

    תוכן עניינים

    היכן מתגרשים זוגות מראשון לציון?

    האם יש בית משפט לענייני משפחה בראשון לציון?

    כן, בית המשפט לענייני משפחה – ראשון לציון.

    כתובת: רחוב ישראל גלילי 5, ראשון לציון.

    שעות קבלת קהל במזכירות בית המשפט: בימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30.

    בעניינים שנקבעו כדחופים ניתן להגיע למזכירות בית המשפט גם בימי שישי, ערבי חג וימי זיכרון בין השעות 8:30-12:00. בפגרות בתי המשפט בין השעות 9:00-12:00.

    טלפון: 077-2703333

    פקס: 074-7937828

    שעות מענה טלפוני: בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00, בימי ו', ערבי חג וחול המועד בין השעות 8:00-12:30.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם יש בית דין רבני בראשון לציון?

      לא. בניגוד לבית המשפט לענייני משפחה, בית הדין הרבני אליו מופנים תושבי ראשון לציון, הוא בית הדין הרבני האזורי בתל אביב.

      כתובת: דוד המלך 33, תל אביב-יפו.

      שעות קבלת קהל: ימים א'-ה' בין השעות 8:30-13:30.

      אין קבלת קהל בערבי חג ומועדי ישראל.

      טלפון: 5889*

      פקס: 03-6963997

      דואר אלקטרוני: [email protected]

      מה ההבדל בין בית הדין הרבני לבית המשפט לענייני משפחה?

      בית הדין הרבני הוא הערכאה היחידה המוסמכת לדון בתביעת גירושין בין בני זוג יהודים, גם אם הם נישאו בחו"ל. על מנת לקבל גט על בני הזוג לפנות לבית הדין הרבני, ורק לאחר מכן הם יוכלו להתגרש.

      הסמכות לדון בסוגיות הנלוות לגירושין כגון זמני שהות, רכוש וכו', נתונה בסמכות מקבילה לבית הדין הרבני ולבית המשפט לענייני משפחה. כאשר שהסמכות מקבילה יש חשיבות רבה לבחירה בערכאה בה יתנהלו ההליכים הנלווים, ועל מנת לבחון את הערכאה העדיפה לדון בה, יש לבחון את הנסיבות של כל מקרה גירושין.

      בעוד בית המשפט פוסק על פי עקרונות של שוויון והוא כפוף לחוק ולפסיקת בית המשפט העליון, בית הידן הרבני פוסק על פי עקרונות דתיים, והוא כפוף לחוק, אך לא לפסיקת בית המשפט העליון. התוצאה של פנייה לכל אחת מהערכאות, יכולה להיות שונה בתכלית.

      כך למשל אישה שדירת המגורים רשומה על שמה בלבד, עדיף לה לפנות לבית הדין הרבני, שם סיכוי גבוה יותר שהדירה תישאר בבעלותה בלבד. לעומת זאת, אם היא תפנה לבית המשפט לענייני משפחה, יש סיכוי גדול יותר שדירת המגורים תחולק בין שני בני הזוג.

      מהו מרוץ הסמכויות?

      מרוץ הסמכויות מתאר את האופן בו נבחרת הערכאה השיפוטית בה ידון הליך הגירושין, בענייני בני הזוג.

      על פי מרוץ הסמכויות, בן הזוג הראשון שמקדים להגיש תביעה כדין, בעניין הגירושין הוא זה שבוחר את הערכאה בה יתנהל הליך הגירושין. כפי שנקבע בפרשת 15 הדקות בבג"ץ 58/08, לזמן חשיבות מכרעת בבחירת הערכאה המשפטית, כשגם דקה בודדת יכולה להיות זו שתכריע היכן יתנהל ההליך, כל עוד התביעות הוגשו כדין ובכנות.

      כך בן זוג המבקש להגיש תביעות לבית הדין הרבני חייב לכרוך אותן כדין, שהכריכה תהיה כנה ושתביעת הגירושין תהיה כנה. גם בן זוג המבקש להגיש תביעות בבית המשפט לענייני משפחה חייב לעשות זאת בתום לב, מתוך כוונה לנהל שם את הליך גירושין, ולא במטרה לנצח במרוץ הסמכויות.

      עורך דין גירושין בראשון לציון

      עורך דין גירושין בראשון לציון ילווה אתכם לכל אורך הליך הגירושין, ויעמוד לצדכם. הוא יסייע לכם לנהל הליך גישור גירושין, שיחסוך לכם זמן וכסף רב, ויערוך לכם הסכם גירושין שימצה את כל הזכויות שלכם.

      עורך דין גירושין בראשון לציון ילווה אתכם לכל אורך הליך הגירושין, ויעמוד לצדכם

      עורך דין גירושין בראשון לציון גם ידע לייעץ לכם אילו ראיות לאסוף למקרה הצורך, ולאיזו ערכאה משפטית מומלץ לכם לפנות בהקדם, בטרם בן הזוג השני יקדים אתכם במרוץ הסמכויות, אם הגישור לא יצלח. עורך דין גירושין בראשון לציון ייצג אתכם נאמנה, וינהל עבורכם את כל הליך הגירושין בערכאות השיפוטיות.

      עורך דין גירושין שימש לכם אוזן קשבת

      בשורה התחתונה, עורך דין גירושין בראשון לציון ישמש לכם אוזן קשבת לאורך כל ההליך, וינהל אותו מתחילתו ועד סופו, בהתאם לצרכים שלכם.

      הוא יסייע לכם לעבור את הליך הגירושין באופן הטוב ביותר, בהתחשב בנסיבות הלא פשוטות עמן אתם מתמודדים. הוא יחסוך לכם זמן וכסף על נסיעות מיותרות, והוא ינהל את ההליך באופן שתואם את הנסיבות והצרכים שלכם.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף