LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    להתגרש אחרי 30 שנה

    יותר ויותר זוגות מתגרשים כיום לאחר שנות זוגיות רבות. אם פעם היה נהוג לחשוב שבני זוג שחיו יחד 30 שנה, ימשיכו לחיות זה לצד זו עד שארית ימי חייהם, כיום אנו עדים לתופעה של גירושין לאחר שנות נישואין רבות.

    להתגרש אחרי 30 שנה

    מה הן הסיבות לגירושין אחרי 30 שנה? איך זוגות שהיו נשואים 30 שנה מתגרשים? והאם הגירושין המאוחרים עדיין משפיעים על הילדים הבוגרים?

    תוכן עניינים

    למה זוגות מתגרשים אחרי שנות נישואין רבות?

    הילדים עוזבים את הבית

    אחת הסיבות המרכזיות לגירושין לאחר 30 שנה, היא שהילדים גדלים.

    פעמים רבות, זוגות שילדיהם עזבו את הבית, מגלים כי לא נותר להם דבר במשותף, או מוצאים את עצמם רבים יותר. כאשר אין אף אדם נוסף בבית שיסיח את דעתם זה מזו, הם רבים, נאבקים, ולבסוף גם מתגרשים.

    בנוסף, החשש המרכזי של בני זוג מגירושין, הוא מפגיעה בילדים. לאחר שהילדים עוזבים את הקן, מקימים משפחה משלהם, ולעיתים אף כבר גרושים בעצמם, החשש מפירוק הנישואין הוא קטן יותר. זוגות שמתגרשים כאשר ילדיהם בגירים, לא נאלצים להתמודד עם סוגיות של משמורת ומזונות, מכאן הדרך לגירושין היא מהירה יותר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      בני הזוג משתנים עם השנים

      זה יכול להיות שינויים קיצוניים באורח החיים, כמו תהליך של חזרה בתשובה או חזרה בשאלה. וזה יכול להיות שינויים קלים יותר, כמו שינויים בתחומי העניין שאט אט מרחיקים את בני הזוג זה מזה, ומכרסמים ביסודות עליהם נבנה הקשר מלכתחילה, עד לגירושין.

      האהבה כבתה

      השנים חולפות, החוויות הטובות מתמעטות, השגרה מעייפת, והרגש כבה לאיטו. זוגות רבים שמתגרשים אחרי 30 שנה, מעידים כי כבר תקופה ארוכה שהם לא אוהבים את בן הזוג, ולבסוף הם אוזרים אומץ ומתגרשים.

      המשיכה דעכה

      פערים במשיכה המינית, ודעיכת התשוקה, הם גורם נפוץ ביותר לבגידות ולגירושין. הזמן עושה את שלו, והתשוקה הגדולה שהייתה בתחילת הקשר דועכת אט אט. השינויים הפזיים, העייפות הגוברת והשגרה המשעממת, יכולים לגרום לאחד מבני הזוג להפסיק להמשך לבן הזוג השני, עד שהקשר המיני ביניהם נעלם כלא היה. משם הדרך לבגידה או פרידה מתקצרת.

      איך מתגרשים אחרי 30 שנות נישואין?

      גירושין אחרי 30 שנות נישואין, ככל גירושין, מסתיימים במתן גט, בבית הדין הרבני. יחד עם זאת, ברוב המוחלט של המקרים, לאחר 30 שנות נישואין, לבני הזוג אין ילדים קטנים, ולכן הגירושין יהיו פשוטים יותר ולא יכללו סוגיות של משמורת ומזונות.

      ברוב המוחלט של המקרים, לאחר 30 שנות נישואין, לבני הזוג אין ילדים קטנים, ולכן הגירושין יהיו פשוטים יותר

      איך מחלקים את הרכוש אחרי 30 שנות נישואין?

      הרכוש בין בני זוג שמתגרשים אחרי 30 שנות נישואין יחולק ביניהם בחלקים שווים, אלא אם הסכימו ביניהם אחרת, בהסכם ממון או גירושין.

      בנוסף יש מספר סוגיות שנפוצות יותר כאשר מתגרשים לאחר שנות נישואין רבות:

      חלוקת הפנסיה לאחר 30 שנות נישואין

      אם בני הזוג הגיעו כבר לגיל פרישה, חלוקת הפנסיה וזכויות אחרות שנצברו מעבודתם תעשה באופן מיידי, ולא באמצעות אומדן והערכה עתידיים.

      חלוקת ירושה לאחר 30 שנות נישואין

      החוק קובע כי ירושות שהתקבלו במהלך חיי הנישואין, אינן מתחלקות בין בני הזוג בגירושין. יחד עם זאת, אם בן הזוג שזכה בירושה משתף אותה במהלך חיי הנישואין, הירושה עשויה להתחלק ביניהם בגירושין.

      כאשר בני זוג נשואים במשך עשרות שנים, יתכן כי הוריהם כבר נפטרו בשיבה טובה, והם קיבלו ירושה. כמו כן בנישואין ממושכים נפוצים יותר המקרים בהם בני הזוג משתפים ביניהם את הירושה במהלך הנישואין, ולפיכך היא עשויה להתחלק ביניהם גם בגירושין.

      כך למשל במקרה של מגורים בדירה שהתקבלה מירושה, השכרת דירה מירושה ושימוש בכספי השכירות לצורך תשלומי המשכנתא המשותפים, הכנסת כספים שהתקבלו בירושה לחשבון בנק או קופת גמל משותפת וכו'.
      איך גירושין מאוחרים

      משפיעים על הילדים?

      אמנם גירושין לאחר 30 שנה אינם כוללים סוגיות של מזונות ומשמורת, אך הם משפיעים גם על הילדים. הם עשויים לחוות דכאון וכעס כלפי ההורה, להרגיש צורך גדול יותר לגונן על אחד ההורים ולחוות בעצמם קשיים במערכות יחסים זוגיות.

      אם לילדים שלכם יש כבר ילדים משלהם, הגירושין עשויים להשפיע גם על הנכדים. הם עשויים לחוות מאבקים בתוך המשפחה לאחר הגירושין, להיות מעורבים בגירושין, או לחשוש שגם הוריהם יתגרשו.

      לכן, גם כאשר הילדים בוגרים, חשוב לנסות להמנע מלערב אותם או את ילדיהם בפרטי הסכסוך, להמנע מיצירת מחנות בין בני המשפחה השונים, ולהמנע מלהסית אותם כנגד ההורה השני.

      חשוב לזכור שככל שהילד בוגר יותר, הוא יבין בצורה בוגרת יותר את הגירושין, יתקשר את הקשיים שלו באופן טוב יותר, ועם התיווך הנכון, יהיה קל יותר לעזור לו להתמודד עם הגירושין.

      יתרונות הגירושין המאוחרים

      בשורה התחתונה, גם לאחר שנות זוגיות רבות אפשר להתגרש. אמנם לא קל לפרק זוגיות לאחר שנים כה רבות, אבל אם חיי הנישואין תמו, חשוב לזכור שלגירושין מאוחרים מספר יתרונות עיקריים: סוגיית המזונות והמשמורת כבר לא על הפרק, והילדים בוגרים יותר ומסוגלים להתמודד טוב יותר עם הגירושין.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף