LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    כמה עולה להתגרש בישראל 2023

    יוקר המחייה לא פסח על גירושין בישראל, ובשנת 2023 תאלצו לשלם סכומים גבוהים מאוד על מנת להתגרש. גובה העלויות הכרוכות בניהול תיק גירושין תלוי במספר גורמים כגון מורכבות התיק, משרד עורכי הדין שבחרתם, והשירותים להם תזדקקו (אגרות, תשלום לחוקר פרטי וכו').

    אם הגעתם להחלטה הקשה שהגיעה העת לפירוק התא המשפחתי ואתם מבקשים להתגרש, חשוב שתדעו להעריך נכון את העלויות הכספיות של הליך הגירושין, ואיך ניתן להוזיל אותן מבלי לפגוע בזכויות שלכם.

    תוכן עניינים

    האם אפשר לצמצם את העלויות הכרוכות בגירושין?

    התשובה לכך היא בחיוב, ניתן לצמצם את העלויות הכרוכות בגירושין, מבלי לפגוע בזכויות שלכם, בהתאם ל-3 העקרונות שלהלן:

    אל תוותרו על ליווי עורך דין

    לכאורה מדובר בהוצאה כספית נוספת וגבוהה במיוחד, אך זוהי ההוצאה החשובה ביותר שאסור לכם לחסוך בה. חסכון בליווי עורך הדין יעלה לכם ביוקר, וכרוך בסיכון גבוה. ההוצאה עבור ליווי עורך דין לענייני משפחה שימצה את כלל הזכויות המגיעות לכם מהגירושין, תחסוך לכם כסף רב לטווח הארוך.

    עשו כמיטב יכולתכם להגיע להסכם גירושין

    עלות עריכת הסכם גירושין זולה בהרבה מעלות ניהול הליך גירושין ארוך ויקר. הסכם גירושין שנערך במקצועיות, יצמצם את העלויות שלכם על הליך הגירושין באופן ניכר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      גלו נכונות לפשרות והסכמות בכל שלב בהליך

      גם אם לא הצלחתם להגיע להסכם גירושין, אתם יכולים בכל שלב בהליך הגירושין להגיע לפשרות והסכמות ולצמצם את עלות ההליך המשפטי.

      מרבית הבקשות שמוגשות לבית המשפט, במהלך הליך הגירושין, כרוכות בתשלום אגרה שעליכם לשאת בו. כמו כן, בכל מקרה בו אתם מגישים בקשה ומתבקשת תגובת הצד השני, אתם עשויים לשאת בתשלום ההוצאות המשפטיות שלו. ניהול ההליך באופן יעיל שיצמצם את המחלוקות ביניכם, עשוי לחסוך לכם כסף רב.

      עלות ניהול הליך גירושין

      עלות ניהול הליך גירושין כוללת את הליך הגירושין מתחילתו בהגשת בקשה ליישוב סכסוך ועד למתן פסק דין בתביעות שהוגשו, לרבות ייצוג במהלך ההליך. עלות הייצוג עשוייה לנוע בין עשרות למאות אלפי שקלים לכל אחד מבני הזוג, לא כולל תשלומי אגרה שחלים על הגשת התביעות והגשת בקשות שונות במהלך ההליך עצמו.

      בנוסף, לרוב הסכם שכר הטרחה לא יכלול ייצוג בהליך ערעור. ככל שתבקשו לערער על פסק הדין שיינתן, תאלצו לשלם סכום מכובד נוסף של עוד עשרות אלפי שקלים בהתאם למורכבות ההליך, ולמשרד עורכי הדין המייצג אתכם.

      עלות עריכת הסכם גירושין

      עלות הסכם גירושין הינה זולה באופן משמעותי מעלות ניהול הליך גירושין בבית המשפט והיא כוללת את עלות עריכת ההסכם, הגישור והייצוג בתביעה לאישור הסכם. עלויות אלו נעות בין אלפי לעשרות לאלפי שקלים בהתאם למורכבות ההליך ומחיריו של משרד עורכי הדין המייצג. לרוב, הליך גירושין ללא ילדים וללא רכוש יהיה זול בהרבה מאשר הליך מורכב עם רכוש רב וסוגיות מורכבות אחרות.

      בנוסף עליכם לשלם גם את עלות האגרה לתביעה לאישור הסכם גירושין בין בני זוג שעומדת על סך של 487-488 ₪ בבית המשפט לענייני משפחה ובבית הדין הרבני בהתאמה.

      עלות פתיחת תיק ליישוב סכסוך

      כל הליך גירושין נפתח תחילה בבקשה ליישוב סכסוך, עלות האגרה לבקשה ליישוב סכסוך נכון לשנת 2023, היא בסך 107-108 ₪ בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה בהתאמה. רק לאחר תום הליכי יישוב הסכסוך ניתן להגיש את התביעות העיקריות ולפתוח בהליכי הגירושין.

      עלות פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה

      עלות פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה כוללת את האגרות עבור כל אחת מהתביעות המוגשות ויכולה להגיע לסך של אלפי שקלים.

      דוגמאות לאגרות בתביעות גירושין עיקריות:

      • תביעה לאיזון משאבים (תביעת רכוש) – אגרה בסך 541 ₪
      • תביעה בעניין מזונות – אגרה בסך 255 ₪
      • תביעה בענייני זמני שהות (משמורת קטינים) – אגרה בסך 379 ₪.
      • כל בקשה נוספת בכתב שהיא חלק מההליכים המתנהלים – כרוכה בתשלום אגרה נוספת בסך של 254 ₪.

      עלות פתיחת תיק בבית הדין הרבני

      אין הבדל בין עלות אגרת פתיחת תיק בבית הדין הרבני לבין עלות אגרת פתיחת תיק בבית משפט לענייני משפחה, והיא נעה בין סך של מאות לסך של אלפי שקלים, בהתאם לכמות התביעות והבקשות שהגיש הצד שפתח את התביעות.

      הדרך הזולה ביותר להתגרש היא בהסכמה

      בשורה התחתונה, לגירושין בהסכמה מגוון יתרונות, כשהיתרון הבולט מביניהם הוא הוזלה משמעותית של הליך הגירושין. בעוד הליך גירושין סוער ורווי מאבקים עשוי לגזול מכל אחד מכם מאות אלפי שקלים, הליך גירושין בהסכמה יעלה לשניכם יחד אלפי עד עשרות אלפי שקלים בודדים.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף