LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    האם אפשר להתגרש תוך חודש?

    הגעתם למסקנה שלקשר שלכם אין כל עתיד, כלו כל הקיצין ואתם רוצים להתגרש מייד. אולי יש לכם תוכניות להנשא מהר לאדם אחר, אולי אתם מרגישים שעצם העובדה שאתם עדיין רשומים כנשואים מחריבה את כל עולמכם, לא משנה מה הסיבות שהובילו אתכם לכך, אתם מבקשים להתגרש עכשיו.

    אם אתם נמצאים בסערת רגשות שמובילה אתכם לרצות להתגרש כבר אתמול, כנראה שעשיתם את ההחלטה הנכונה לסיים את הקשר. אבל רגע לפני שאתם עושים החלטות פזיזות, חשוב שתדעו כמה זמן לוקח להתגרש, ואיך ניתן לזרז את הליך הגירושין מבלי לפגוע בזכויות שלכם.

    תוכן עניינים

    כמה זמן לוקח להתגרש?

    השאלה כמה זמן לוקח להתגרש, תלויה בעיקרה בבני הזוג ובאופן בו בחרו לנהל את הליך הגירושין:

    הגשת תביעות לערכאות השיפוטיות – ההליך מתחיל בבקשה ליישוב סכסוך, ממשיך בהגשת תביעות, כתבי בית דין שונים וקיום דיונים בהתאם ללו"ז הערכאה השיפוטית, ונגמר במתן פסק דין. ההליך הוא ארוך משמעותית והוא אורך בין שנה לשלוש שנים בממוצע.

    בקשה לאישור הסכם גירושין – ההליך מתחיל בהגעה להסכמות בין בני הזוג, ממשיך בניסוח הסכם הגירושין והגשת בקשה לאישור ההסכם לערכאות השיפוטיות, ונגמר בדיון בו ניתן תוקף של פסק דין להסכם הגירושין. ההליך הוא קצר משמעותית והוא אורך בממוצע מספר חודשים ספורים.

    האם ניתן לקבל גט תוך חודש?

    ככלל בתי הדין הרבניים ממתינים עם הליך סידור הגט עד לאחר סיום כלל ההליכים המשפטיים הנוגעים לגירושין, מה שיכול לקחת גם מספר שנים. בית הדין ממתין עם מתן הגט במטרה לבחון שלום בית, ובמטרה להמנע מטענות הנוגעות לעניינים הרלוונטיים לנישואין לאחר שכבר ניתן הגט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יחד עם זאת במקרים חריגים בהם בית הדין יתרשם שאין סיכוי לשלום בית ולהמשך חיים משותפים, בית הדין הרבני עשוי לחייב במתן גט גם לפני שנערך הסכם גירושין או שניתן פסק דין, ובכך לזרז את ההליך באופן ניכר.

      איך אפשר להתגרש מהר?

      ערכו הסכם גירושין

      הסכם גירושין הוא מהיר בהרבה מניהול הליך גירושין ארוך בערכאות השיפוטיות. הסכם גירושין שנערך במקצועיות, יקצר את הליך הגירושין באופן ניכר ממספר שנים למספר חודשים.

      היעזרו במגשר שיישב את המחלוקות ביניכם

      אם לא הצלחתם לגבש לבדכם הסכמות, מומלץ להיעזר במגשר ליישוב המחלוקות ביניכם, ולנסות לעשות את כל המאמצים בטרם פונים להליך משפטי ארוך.

      נצלו את הליך יישוב הסכסוך לצורך הגעה להסכמות

      אם לא הצלחתם להגיע להסכם גירושין ופתחתם בתביעת גירושין, הליך יישוב הסכסוך הוא הזמן לדחוק בצד השני לשים את המלחמות בצד, ולהגיע עמכם להסכמות. אולי כשחרב המשפט תרחף מעל ראשכם, תהיו נכונים יותר לעשות מאמץ להתפשר ולקצר את הליך הגירושין.

      נסו לצמצם את המחלוקות הקיימות ביניכם במהלך הליך הגירושין

      אם בכל זאת לא הצלחתם להגיע להסכם גירושין ועדיין קיימות מחלוקות רבות ביניכם, ניתן לקצר את ההליך בכל שלב של הליך הגירושין, על ידי צמצום המחלוקות הקיימות ביניכם. נסו לבחור את המלחמות שלכם ולהתרכז בסוגיות העיקריות השנויות במחלוקת.

      המנעו מהגשת בקשות מרובות לערכאה המשפטית ונסו טרם לכן להגיע להסכמות ביניכם, על מנת לקצר את ההליך ולכל הפחות להמנע מהארכתו.

      האם הליך יישוב סכסוך מאריך את הליך הגירושין?

      הליך יישוב סכסוך הוא הליך גישור חובה שמעכב את פתיחת תביעות הגירושין, ופרט למקרים חריגים, רק לאחר תום הליכי יישוב הסכסוך ניתן להגיש את התביעות. לכאורה הליך יישוב הסכסוך מאריך את הליך הגירושין, אך למעשה השאלה תלויה בהצלחת הליך יישוב הסכסוך.

      במקרה שהליך יישוב הסכסוך לא צולח הוא בהכרח יאריך את הליך הגירושין בין חודש וחצי לשלושה חודשים (תקופת עיכוב ההליכים). לעומת זאת, במקרה שהליך יישוב הסכסוך צולח ומתגבש הסכם גירושין, הוא יקצר את הליך הגירושין באופן ניכר מהליך של מספר שנים להליך של מספר חודשים.

      ממה כדאי להיזהר בגירושין מהירים?

      אתם לחוצים להתגרש ורוצים רק לסיים עם זה, אבל רגע לפני, עליכם לנשום עמוק ולזכור שכל הסכמה או החלטה שתתקבל תשפיע על חייכם באופן ניכר ולטווח ארוך מאוד.

      הליך גירושין כולל סוגיות של רכוש בשווי שיכול להגיע במקרים רבים למליוני שקלים (דירת מגורים, פנסיות), ולמעשה מהווה את הרכוש שצברתם במהלך כל חייכם. בנוסף הליך גירושין כולל סוגיות הנוגעות לילדיכם היקרים מפז למשך שנים רבות ועד הגיעם לגילאי בגרות.

      על כן חשוב לא להחפז יתר על המידה ולהמנע מלערוך הסכם גירושין שיקפח אתכם ויפגע בטובתכם וטובת הילדים שלכם. שינוי וביטול הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין אינו פשוט כלל ויעשה בנסיבות חריגות בלבד. מומלץ לקחת רגע נוסף לפני החתימה על הסכם הגירושין, מלהצטער על כך מאוחר יותר ולהקלע בהמשך להליך גירושין ארוך ומורכב.

      הדרך המהירה ביותר להתגרש היא בהסכמה

      בשורה התחתונה, גירושין בהסכמה הם הדרך המהירה והטובה ביותר להתגרש, הם יקצרו את ההליך באופן משמעותי, ויחסכו לכם מאבקים וכספים רבים. יחד עם זאת חשוב להמנע מחיפזון יתר, ולשים לב שהסכם הגירושין שערכתם ממצה את כלל הזכויות המגיעות לכם מקשר הנישואין.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף