LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    10 טעויות נפוצות של נשים בהליך גירושין

    כל אישה ששוקלת להתגרש יודעת שמדובר בהחלטה כבדת משקל, שכדאי להתכונן אליה כראוי. אך חוסר הידע על הליך הגירושין, המשולב עם הרגישות הגבוהה בתקופה זו, הוא כר פורה לטעויות. כך נשים רבות משלמות מחיר יקר על הטעויות שעשו בהליך הגירושין.

    מה הן 10 הטעויות הנפוצות ביותר של נשים בהליך גירושין? האם כדאי לשמוע בעצת הדודה ולמהר להתגרש? ולמה לא כדאי לערב את הילדים בסכסוך הגירושין?

    תוכן עניינים

    #1 לא מעורבות בנושאים הכספיים

    הטעות: נשים רבות נמנעות מלהיות מעורבות בנושאים הכספיים במהלך חיי הנישואין. בין אם מדובר בבחירה משותפת של בני הזוג, או במידור מכוון של בן הזוג, את עלולה לגלות שבן הזוג מבריח נכסים, ולמצוא את עצמך מפסידה רכוש רב.

    טיפ: גם אם במשך כל הנישואין בחרת לא להתערב בנושאים הכספיים, לקראת הפרידה הגיעה העת שתבררי ותתעדי את כל המידע על הכספים והנכסים אותם אתם מחזיקים.

    בררי האם אתם משקיעים בשוק ההון, האם השקעתם בנדל"ן בארץ או בחו"ל, האם יש על שמכם פוליסות ביטוח, האם השקעתם בקופות גמל או בקרנות השתלמות וכיוצ"ב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      #2 לא מספרות את כל המידע הרלוונטי לעורך הדין

      הטעות: נשים רבות חוששות לשתף את עורך הדין לענייני גירושין בכל המידע הרלוונטי, מה שעלול להתפרש בבית המשפט כהסתרה של מידע, שתעלה להן ביוקר.

      טיפ: שתפי את עורך הדין בכל המידע ואל תחסכי בפרטים רלוונטיים.

      שתפי אותו בכל ההכנסות שלך, לרבות כל הקצבאות להן את זכאית, בפרטים של חשבון הבנק, בכל ההוצאות שלך, ובכל פרט אחר שעשוי להיות רלוונטי להליך הגירושין.

      #3 בוחרות להתגרש בערכאה השיפוטית הלא מתאימה

      הטעות: שמעת שבית המשפט לענייני משפחה הוא הערכאה הכי מתאימה לנשים, בעוד לגברים כדאי לגשת לבית הדין הרבני, ולכן מיהרת להגיש תביעות בבית המשפט. מדובר במיתוס מוטעה, ובטעות אסטרטגית קשה ביותר.

      בית הדין הרבני יכול להיות הערכאה המתאימה לנשים, במיוחד כשיש נכסים הרשומים על שם האישה בלבד, אך גם בנסיבות אחרות נוספות, ואת עלולה למצוא את עצמך מפסידה זכויות רבות בשל הפנייה לערכאה הלא מתאימה.

      טיפ: בחירת הערכאה השיפוטית בה יתנהל הליך הגירושין היא החלטה מקצועית שצריכה להעשות בהתאם לכל מקרה לגופו, בהתבסס על הנתונים והנסיבות של כל תיק.

      #4 לא עורכות הסכם גירושין

      הטעות: את מוותרת על עריכת הסכם גירושין ופונה מיד להליך משפטי יקר וארוך, מתוך מחשבת מוטעת שאם לא הגעתם לכל הסכמה במהלך הנישואין, אין כל סיכוי שתגיעו להסכמה בגירושין.

      טיפ: הסכם גירושין הוא הדרך החסכונית, המהירה והמומלצת ביותר לנשים, לסיים את הגירושין. באמצעות גישור גירושין ועורך דין לענייני גירושין מנוסה, יתכן ותוכלו להגיע להבנות, גם אם לא הצלחתם במהלך כל הנישואין להגיע לפשרות.

      #5 מוותרות על הזכויות, למען הגט

      הטעות: בניגוד לנשים שלא עורכת הסכם גירושין, את בוחרת להסכים לכל גחמה של בן הזוג, רק במטרה לקבל את הגט המיוחל.

      טיפ: הסכם גירושין מקפח, יפגע בך ובילדייך למשך שנים רבות. שינוי או ביטול של הסכם גירושין לאחר שאושר, הוא הליך מורכב ויקר שנשים רבות לא יכולות להרשות לעצמן.

      סרבנות גט היא תופעה קשה ביותר, אך לבית הדין הרבני כלים להתמודד עם התופעה, שאינם מצריכים ממך לוותר על זכויותיך. פרט למקרים חריגים ביותר, לבסוף מרבית הנשים מקבלות את הגט המיוחל.

      לכן, על אף חשיבותו הרבה של קבלת הגט, חשוב לא למהר לערוך הסכם גירושין מקפח רק במטרה לקבל את הגט.

      #6 לא בוחרות את המלחמות הנכונות

      הטעות: את לוחמת באופייך וקשה לך לוותר על הצרכים והרצונות שלך, ולכן את נלחמת על כל סוגיה בגירושין. מדובר בתכונה מבורכת, אך היא עלולה להיות בעוכרייך כשמדובר בגירושין, ולגרום לך ליותר נזק מתועלת.

      טיפ: בחרי את המלחמות הנכונות. לעיתים עדיף ציפור אחת ביד משתיים על העץ, לכן הקפידי להבין עם עצמך על מה את לא מוכנה לוותר, ובאילו עניינים את יכולה קצת יותר להתגמש.

      #7 נשמעות לעצות של מכרים

      הטעות: את נשמעת לחברות שמייעצות לך, לדודות שרק רוצות בטובתך, ולאח שרק מנסה לעזור לך. המכרים שלך אינם בקיאים בכל פרטי הסכסוך בינך לבין בן הזוג, אין להם כלים משפטיים על מנת לייעץ לך עצות מקצועיות, ולבסוף הם עלולים להזיק לך בהליך הגירושין.

      טיפ: עם כל הכבוד לרצונם הטוב של המכרים שלך, הימנעי מלפעול על פי עצותיהם.

      #8 משתפות מכרים במידע רגיש על הגירושין

      הטעות: את משתפת את המכרים שלך במידע על הגירושין.

      ממש כמו שאת אוספת מידע לצורך הליך הגירושין, כך נוהג גם בן זוגך. המידע שיוצא ממך עלול להגיע גם אליו, ולפגוע בך במהלך משא ומתן או במהלך הליך הגירושין. בנוסף פרסומים פוגעניים ברשתות החברתיות, ואף בהודעות פרטיות למכרים, עלולים לעלות לכדי לשון הרע, ולעלות לך כסף רב.

      טיפ: גם אם את פגועה מאוד, הימנעי מלפרסם פרסומים פוגעניים בגנות בן הזוג, שמרי על המידע החשוב שלך, ואל תשתפי אותו.

      #9 מערבות את הילדים בסכסוך

      הטעות: את לא מצליחה לתקשר עם בן הזוג, אז את מעבירה מסרים דרך הילדים, מספרת להם על הליכי הגירושין, או מבקרת את התנהלות אביהם מולם. טעות חמורה זו תפגע בטובת הילדים שלך, ולבסוף גם בקשר שלהם איתך.

      טיפ: המנעי מלערב את הילדים בפרטי הסכסוך, ולדבר כנגד אבא שלהם, בפניהם.

      #10 לא נעזרות בעורך דין לענייני גירושין

      הטעות: את חוששת מהעלות הכלכלית הגבוהה של עורך הדין, את סומכת על בן זוגך שהביא עורך דין לשניכם שיעשה לכם הסכן גירושין הוגן, או שאתם שניכם בטוחים ש"עדיף לא לערב עורכי דין", מדובר בטעות חמורה שעלולה לעלות לך ביוקר.

      בשורה התחתונה, הטיפ החשוב ביותר לנשים בהליך גירושין, הוא לפנות לעורך דין לענייני גירושין. עורך דין לענייני גירושין, יעזור לך להמנע מכל הטעויות הנפוצות שאת עלולה לעשות בהליך גירושין, וידאג שתמצי את כל זכויותייך בגירושין.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף