LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    האם להתגרש בגלל אלימות?

    אלימות במשפחה היא דבר חמור שאין לעבור עליו לסדר היום. בין אם מדובר באלימות פיזית ובין אם מדובר באלימות מינית או מילולית, יש לשקול ברצינות להתגרש.

    תוכן עניינים

    אלימות פיזית היא בבחינת קו אדום

    הסיבות שמובילות בני זוג לתהות האם להתגרש הינן רבות ומגוונות; לעתים מדובר בחוסר התאמה, לעתים מדובר בבגידה ולעתים מדובר בשחיקה ובמיצוי הקשר. כאשר שוקלים גירושין עקב סיבות אלה, יש לחשב רווח כנגד הפסד ולשקול הן את היתרונות והן את החסרונות של הגירושין.

    אולם ישנו מקרה אחד שהוא בגדר חציית קו אדום: אלימות פיזית. כאשר בן הזוג מרים עלייך את ידו, אין הרבה ברירות מלבד להתגרש. גם אם מדובר בהכאה אחת, עלייך להבין שגבר שמסוגל להכות את אשתו הוא גבר אלים בטבעו, וקשה עד בלתי אפשרי לשנות טבעו של אדם.

    במקביל להליכי גירושין, כדאי לפנות לסיוע מקצועי ואולי לשקול תביעה פלילית כנגד הבעל המכה. אין לעבור לסדר היום ואין להתייחס בסלחנות לאלימות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אלימות מינית היא דבר חמור ביותר

      חלפו כבר מזמן הימים בהם אשה הייתה רכוש הבעל. גם אם את נשואה לבעלך, אין זה אומר שאת חייבת להסכים לספק אותו מינית. החוק אוסר על בעל לאנוס את אשתו בדיוק כשם שהוא אוסר על כל גבר לאנוס אשה. כפיית יחסי מין על ידי בעלך הינה בגדר אונס.

      במידה ואת חווה אלימות מינית מבעלך, גם אם לא מדובר בכפייה של ממש, עלייך לשקול ברצינות להתגרש. אין סיבה שתסכימי לסבול אלימות מכל סוג שהוא. במקביל, עלייך לשקול עזרה מקצועית ו/או תלונה במשטרה.

      אלימות מילולית כקדימון לאלימות פיזית

      לא רק אלימות פיזית או מינית הן דבר חמור, אלא גם אלימות מילולית. אנו שומעים לא פעם על הצטדקויות של: 'אני רק דיברתי', 'אני לא נגעתי בה', אך לאלימות מילולית עלולות להיות השלכות חמורות. אלימות מילולית עלולה לגרום נזקים נפשיים חמורים כמו אבדן ביטחון עצמי ודימוי עצמי נמוך של הקרבן, ולא פחות גרוע מכך: היא עשויה להיות קדימון לאלימות פיזית שתגיע מאוחר יותר.

      אין שום סיבה שתאפשרי לבעלך לצעוק עלייך ולהשפיל אותך. השתדלי להעמיד את בעלך במקומו, ובמידת הצורך אל תהססי לפנות לעזרה מהמשפחה או מגורמים מקצועיים.

      בנוסף, לאלימות מילולית ישנה השלכה משפטית: היא מהווה 'עילת גירושין' בבית הדין. כידוע, בית הדין אינו מאפשר להתגרש ללא 'עילת גירושין' [כלומר סיבה מוצדקת לגירושין],

      כאשר רשימת העילות הינה רשימה סגורה וקשיחה, ואלימות מינית הינה אחת מן העילות שבית הדין מכיר בהן. משום כך, אם את רוצה להתגרש בעקבות אלימות מילולית, בית הדין יאפשר לך להתגרש.

      ילדים שגדלים בצל אלימות עלולים לפתח קשיים רגשיים ונפשיים. בנוסף, עלולים ללמוד מאביהם כיצד להתנהג בבית

      אלימות כנגדך פוגעת גם בילדים

      במידה ויש לך ילדים, עלייך לחשוב על ההשלכות הנפשיות של האלימות – הן כלפייך והן כלפיהם. אם בעלך מכה אותך או מתייחס אלייך באלימות, זה משפיע ומחלחל גם אל הילדים. ילדים שגדלים בצל אלימות ופחד עלולים לפתח קשיים רגשיים ונפשיים.

      זאת ועוד, הילדים עלולים ללמוד מאביהם כיצד להתנהג בבית וכיצד להתייחס לאשה, ועלולים, חלילה, לחקות אותו כשיגדלו.

      חשוב להתכונן לגירושין בצורה נכונה

      אם החלטת להתגרש, כדאי שתתכונני לגירושין בצורה נכונה. השתדלי שלא לשתף את בעלך בהחלטתך להתגרש, ונסי לאסוף ראיות לאלימות של בעלך, בהן תוכלי לעשות שימוש בתביעת הגירושין.

      בנוסף, עלייך לשקול היטב היכן להגיש את התביעה – בבית הדין או בבית המשפט. ישנן הבדלים משמעותיים בין שתי הערכאות, ועלייך לבחון איזו ערכאה מתאימה יותר למקרה הספציפי שלך.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף