LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    מה כדאי שתדעו על גירושין של סלבס בישראל

    גירושין היא תופעה שכיחה בישראל, וככזו היא גם מוכרת למדי. ואולם, גירושין של מפורסמים, "סלבס" בלשון הדיבור, מעט שונים מגירושין של אנשים שאינם כאלה.

    תוכן עניינים

    גירושין של סלבס בישראל – לא אירוע פרטי

    נכון לומר שתופעת הגירושין קשה בכל מקרה, גם אם בני הזוג המתגרשים עושים זאת ללא כל התנצחויות ומאבקים יוצאי דופן ביניהם, ושומרים על יחסים קורקטיים בעת הליך הגירושין ואף לאחר מכן. שכן, אדם שמתגרש מבן זוגו מתחיל אורח חיים חדש: הוא ובן זוגו כבר לא מתגוררים באותו הבית (וייתכן שהוא זה שעזב את דירת המגורים המשותפת), וכן הוא רואה את ילדיו בתדירות נמוכה יותר.

    עקב כך, אך טבעי שאדם שזה עתה התגרש מבן זוגו, מעוניין בפרטיות, ובזמן לעכל את הדברים ולהסתגל אליהם.

    כשמדובר באדם מפורסם, פרטיות שכזו הרבה יותר קשה להשגה: אנו חיים בעידן שבו פרטים אודות חייהם האישיים של אנשים מפורסמים (כולל, ואף בעיקר, גירושין), מתפרסמים במהרה באמצעי התקשורת השונים. לא זו אף זו, פעמים רבות הדבר נעשה ללא בקשת וקבלת אישור מאותם מפורסמים, ו/או אפילו לפני שהאחרונים משתפים את קרוביהם באותם הפרטים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      גירושין של מפורסמים בישראל אינם אירוע פרטי גם לאור העובדה שכיום כל אדם יכול לפרסם ככל העולה על רוחו ברשתות החברתיות השונות, בין אם מדובר באמת ובין אם בשקר, ואף להביע את דעתו על כך.

      כשמדובר בפרסומים אודות גירושין של מפורסמים, פעמים רבות הדבר גורם לפגיעה הן באותם מפורסמים והן בילדיהם, ואירוע משמעותי וקשה שהיה אמור להיות פרטי, הופך לאירוע מעין ציבורי, רק עקב כך שהוא עוסק בחייהם של אנשים מוכרים.

      כשמדובר בפרסומים אודות גירושין של מפורסמים, פעמים רבות הדבר גורם לפגיעה הן באותם מפורסמים והן בילדיהם

      הפרסום הביא עמו כסף? ייתכן מאבק בנושא

      כשבני זוג מתגרשים, עליהם להסדיר, בין היתר, את חלוקת הרכוש ביניהם. סביב נושא זה, נוצרות לעתים קרובות מחלוקות בין בני הזוג. כשמדובר במפורסמים, שכתוצאה מפרסומם מצבם הכלכלי טוב מאוד, פעמים רבות הדבר גורם למאבקים על רקע כספי.

      לדוגמא, אחד מבני הזוג טוען שנכס מסוים הוא שלו בלבד ולכן הוא לא אמור להיכלל בחלוקת הרכוש, אלא על אותו בן זוג לקבלו בשלמותו, ואילו בן הזוג השני טוען שמדובר בנכס משותף ולכן עליו להיות מחולק בין בני הזוג באופן שווה. לעתים המאבק הוא אפילו לא על אופן חלוקת הנכס, אלא על שוויו, ועל הגורמים הקובעים את שוויו.

      כדי למנוע מאבקים מסוג זה, חשוב לערוך מראש הסכם ממון – שמסדיר מלכתחילה את אופן חלוקת הרכוש בין בני הזוג. עריכת הסכם ממון היא פעולה המומלצת לכל בני זוג שהם, אך כשמדובר במפורסמים, פעולה זו חשובה במיוחד, שכן עקב הונם ונכסיהם הרבים, המאבק הכספי יכול להימשך זמן רב, ועקב כך להפוך את הליך הגירושין ליקר מאוד.

      כדאי לשאוף לגירושין בהסכמה

      בנוסף לעריכת הסכם ממון – פעולה שכאמור מסדירה מראש את חלוקת הרכוש בין בני הזוג, כדאי שהאחרונים, ובפרט כשמדובר במפורסמים, ישאפו לגירושין בהסכמה. קרי, יערכו ויחתמו על הסכם שכולל בתוכו נושאים שונים, בנוסף לגירושין עצמם, למתן הגט ולחלוקת הרכוש, כמו:

      • מזונות: אם לבני הזוג יש ילדים משותפים, ובפרט בני פחות מ-18, צריכים בני הזוג לקבוע האם ישולמו מזונות עבור ילדים אלה, ובמידה שכן – באיזה גובה
      • הסדרי שהות: בני הזוג צריכים לקבוע מתי ילדיהם המשותפים ישהו אצל כל אחד מהם – הן בימי חול, הן בסופי שבוע והן בחגים.

      על ההסכם להיות מאושר על ידי ערכאה שיפוטית, שמעניקה לו תוקף של פסק דין. הסכם שכזה הופך את הליך הגירושין לקצר וכן לזול הרבה יותר, ועקב כך – כשהמתגרשים הם מפורסמים – זמן חשיפת הגירושין לתקשורת ולציבור קצר הרבה יותר, מה שהופך את הליך הגירושין לקל יותר הן עבורם והן עבור ילדיהם המשותפים.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף