LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    האם להתגרש כי בעלי באובססיה שאני בוגדת בו?

    קנאה היא רגש קשה במיוחד שפוגע הן בקנאים והן באלו שהם מקנאים בהם. כאשר מדובר בקנאה אובססיבית, הבעיה חמורה פי כמה – בייחוד במסגרת חיי הנישואין. מכיוון שמרבית הזוגות הנשואים בישראל נישאים ברבנות, עלולות לצוץ מספר בעיות כתוצאה מהאשמת נשים בבגידה. 

     

    על פי הדין הרבני, נשים שנמצאו אשמות בבגידה לא יהיו זכאיות למזונות אישה. אולם, עוד לפני שמגיעים למדרגות הרבנות, חשוב לטפל בנושא קנאה אובססיבית במסגרת הנישואים. האם גירושין הם הפתרון הסופי? כאן התשובות.

    תוכן עניינים

    האם ניתן לטפל בקנאה של בעל אובססיבי?

    כל מי שספג יחס אובססיבי יודע שמדובר בהתנהגות הרסנית.

    בני זוג אובססיביים זורקים האשמות לא הגיונית, מחטטים בחפצים האישיים של בני זוגם ולעתים אפילו נוקטים באלימות מילולית. במקרים חמורים, בייחוד אם מעורבת אלימות פיזית, מומלץ לשקול גירושין. אולם, אם את מרגישה שיש אפשרות לתקן את המצב ובן זוגך לא עבר גבולות שלא ניתן לחזור מהם, יש מה לעשות בנידון, להלן מספר המלצות, לפני התשובה לשאלה האם להתגרש.

    ייעוץ זוגי אצל פסיכולוג

    התנהגות קנאית ואובססיבית היא בעיה פסיכולוגית לכל דבר ועניין. אם בעלך מתנהג באופן אובססיבי, סביר להניח שמדובר בהתנהגות שהתפתחה לאורך זמן ולא פרצה ביום בהיר אחד.

    כדי להגיע לשורש הבעיה ולתקן אותה, חשוב לפנות אל מומחים בתחום הפסיכולוגיה, בדגש על יועצים זוגיים. ליועצים הללו יש את הכלים והמיומנות לבחון מה עומד מאחוריי קנאה והאם היא ניתנת לתיקון. בנוסף, כאשר אחד הצדדים חושד בבגידה – ישנה בעיית אמון. גם את הבעיה הזו צריך לפתור באופן מקצועי כדי להגיע לעמק השווה ולתקן את הנישואים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הגשת תביעה לשלום בית

      במקרים מסוימים, ייעוץ זוגי אינו מתאים לבני הזוג או שהם אינם מוצאים מטפל מתאים. אם זה המצב, ניתן לפנות לבית הדין הרבני ולהגיש בקשה לשלום בית. תביעה כזו מוגשת במסגרת "דיני הנישואין והגירושין" במטרה להגיע לשלום בית ולא לגירושין. כאשר מגישים תביעה לשלום בית, בית הדין מורה על בני הזוג כיצד לנהוג בתקופת הביניים עד לגירושין. כלומר, מדובר בחלק מהליך הגירושין ולא בשלב הסופי.

      המטרה של תביעות שלום בית היא להגיע למצב של שלום בית ואולי אפילו למנוע גירושין. את הבקשה יש להגיש לבית הדין הרבני לצד בקשה לגירושין. במרבית המקרים, הבקשות הללו אכן מסתיימות בשלום בית ובהגעה להסכמה של שני הצדדים. במהלך התקופה הזו ניתן לפנות לייעוץ רבני, ייעוץ של עורכי דין וגם לייעוץ של פסיכולוגים כדי לפתור את עניין הקנאה.

      המטרה של תביעות שלום בית היא להגיע למצב של שלום בית ואולי אפילו למנוע גירושין

      מה לעשות במקרים שבהם הקנאה וההאשמות ממשיכות?

      דיברת לליבו של בעלך, ניסיתם ללכת לייעוץ, ניסיתם לגשר על הבעיה אך שום דבר לא עובד. הוא עדיין מאשים אותך בבגידה ומקנא לך באופן אובססיבי. מה עלייך לעשות? אם המצב אינו משתפר אלא רק מחמיר, אולי צריך לשקול גירושין. מקרים קודמים הראו שאובססיה עלולה להוביל לתוצאות הרסניות, וחשוב לא להגיע למקומות האלו.

      כאשר מחליטים על גירושין, השאלה היא איך להתגרש. קודם כל, יש להגיש בקשה לבית המשפט לענייני משפחה וגם לבית הדין הרבני. בית המשפט לענייני משפחה אינו דן בבגידות, אלא רק בנושאים שקשורים באופן ענייני לגירושין: חלוקת רכוש, משמורת על הילדים, דמי מזונות, ועוד.

      לעומת זאת, בין הדין הרבני דן באופן מעמיק בבגידות. כאשר אישה נמצאת אשמה בבגידה, היא "אסורה על בעלה ועל בועלה". כלומר, היא לא תוכל לגור יותר עם בעלה וגם לא תוכל להתחתן עם המאהב שלה. בנוסף, היא לא תהיה זכאית למזונות אישה.

      הגזרות האלו מקשות במיוחד על נשים שעברו גירושין, אך הן לא מוכרעות במהירות. כדי להטיל מגבלות על אישה שבגדה כביכול, יש להוכיח באופן חד-משמעי שהיא אכן קיימה קשר רומנטי עם אדם אחר. במקרים של האשמות שווא בבגידה, אין מה לדאוג לכך. לא ניתן הרי לספק הוכחות לדברים שלא קרו.

      אם כן, מה צריך לעשות אם הקנאה והאובססיה של בעלך הם בלתי פתירים? במקרים האלו חשוב להצטייד בעורך דין המתמחה בענייני משפחה. אם יש ילדים בעניין, חשוב לוודא שהם לא ייפגעו כתוצאה מהגירושים. כאשר התנהגות אובססיבית מסלימה ובני זוג משתמשים בילדים שלהם כנשק, בית המשפט יכריע מה לעשות בנידון.

      עורך דין לענייני משפחה יעזור לכם להגיע להסכמים לפני ותוך כדי הגירושין. מדובר במוצא אחרון, ומומלץ לשקול בכובד ראש אם אתם אכן רוצים לעשות את המהלך הזה. קנאה היא טבעית במערכת יחסים, אך כאשר היא משתלטת עליהם – צריך לחשוב על דרכי פתרון ואם אין ברירה – לתבוע גירושין.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף