LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    האם ניסתה להרחיק את הילדה מאביה, בית המשפט קבע אחריות הורית משותפת

    אמא לילדה בת 9 וחצי הרחיקה את הילדה מאביה בטענה שאם האב רוצה "להתחלק" בבתם המשותפת, עליו לדעת שהוא צריך להתחלק גם ברכוש ובכסף. האב שלא היה מוכן לוותר על קשר משמעותי עם בתו, פנה לבית המשפט וביקש לקבוע אחריות הורית משותפת.

    בית המשפט לענייני משפחה בפתח תקווה קבע כי הילדה זקוקה לשני הוריה בחייה, שהינם דמויות משמעותיות חיוביות ואוהבות, ופסק שהאחריות ההורית תהיה משותפת לשני ההורים, וזמני השהות יהיו דומים.

    תוכן עניינים

    לטענת האמא: אם האב רוצה להתחלק בילדה עליו להתחלק גם ברכוש

    הורים לילדה כבת 9 וחצי התגרשו וניהלו מאבק משפטי על קביעת האחריות ההורית על הילדה ועל חלוקת זמני השהות עמה.

    לטענת האם, האב עזב את הבית בלא כל הודעה מוקדמת וגרם לילדה חרדת נטישה. האם הגדילה וטענה בפני גורמי המקצוע שאם האב מבקש להתחלק בבתם המשותפת, הוא צריך לדעת שעליו להתחלק גם ברכוש וגם בכסף. על כן ביקשה האם לקבוע זמני שהות מצומצמים עם האב, לפיהם הילדה תגיע אל האב מספר פעמים בשבוע, אך ללא לינה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האב סירב בתוקף לזמני שהות מצומצמים ללא לינה, טען שהאם לא מאפשרת קשר תקין בינו ובין הילדה ומסרבת "לחלוק" את הילדה איתו, וביקש לקבוע חלוקת זמני שהות שוויונית.

      על האם להפריד בין כעסה על האב לבין טובת הילדה לשהות עמו

      בית המשפט לענייני משפחה קבע שיש לחלק את זמני השהות בהתאם לתסקיר שירותי הרווחה שהמליץ על חלוקת זמני שהות דומים, לפיהם הילדה תשהה אצל האב קרוב למחצית השבוע.

      בית המשפט ביקר את חוסר יכולתה של האם להפריד בין כעסה על האב לבין זכותה של הילדה לשהות עמו, ואת תפיסתה הבעייתית של האם, לפיה חלוקת זמני השהות תלויה בחלוקת הכסף והרכוש. בית המשפט ציין לרעה גם את התנהלות האם, שלא מאפשרת גמישות ושיתוף פעולה, שכה נדרשים במקרים של גירושין עם ילדים.

      אין ספק ביכולת ההורית של האב המצדיקה צמצום זמני שהות

      השופטת שירלי שי קבעה שהאם לא הוכיחה שיש ספק ביכולת ההורית של האב, שיש בו כדי להגביל את האב מלפגוש את בתו, או לצמצם את זמני השהות שלו עמה. נהפוך הוא, נקבע כי הקשר של הקטינה עם האב, הוא קשר חם וקרוב, הילדה אוהבת לבלות במחיצתו, והוא מהווה עבורה דמות משמעותית, עליו היא סומכת, בדיוק כפי שהיא מרגישה כלפי האם.

      השופטת פסקה כי הילדה זקוקה לשני הוריה, שהינם דמויות משמעותיות בחייה, דמויות אוהבות וחיוביות עליהם היא סומכת. לבסוף נקבע, בניגוד לדעת האם, כי הילדה תשהה עם האב כמחצית השבוע, לרבות לינה.

      שני ההורים חולקים אחריות משותפת על ילדיהם

      גירושין עם ילדים כוללים סוגיות מורכבות הנוגעות לילידם המשותפים, סוגיה גדולה המצויה בסלע המחלוקת, היא חלוקת האחריות ההורית וקביעת זמני השהות עם הילדים. על ההורים לדעת כיצד להפריד בין הכעס שלהם זה על זו, לבין הנטל המוטל עליהם לשתף פעולה למען טובת ילדיהם.

      כיום רווחת התפיסה בבית המשפט, כי טובת הילדים היא ששני ההורים יחלקו באחריות הורית משותפת, ויקיימו זמני שהות שווים או דומים עם הילדים, אלא בנסיבות שיעידו על סיבה מוצדקת לצמצום זמני השהות. כך התברר לאם גרושה, שניסתה להרחיק את בתה מאביה ללא כל נסיבה שמצדיקה זאת, אך בית המשפט קבע: זמני שהות שווים לטובת הילדה.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 7807-03-21 פלוני נ' פלונית

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף