LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    בית המשפט: זמני שהות עם ילדים הם חובה ולא רשות

    בני זוג התגרשו וחתמו על הסכם גירושין לפיו נקבע שהאב רשאי לקחת את הילדים בזמנים שהוסכמו. לאחר כשנתיים האב הפסיק לקיים מפגשים עם הילדים בטענה שהוא "רשאי", אך לא חייב לקיים את המפגשים.

    השופטת אורית בן דור ליבל הבהירה לאב, שאחריות הורית ומפגשים עם הילדים, הם חובה ולא רשות, וחייב אותו להפגש עם ילדיו בזמנים שנקבעו, באופן קבוע.

    תוכן עניינים

    בהסכם הגירושין נכתב "האב רשאי לקחת את הילדים"

    בני זוג התגרשו וערכו הסכם גירושין שקיבל תוקף של פסק דין, לפיו הוסכם שהאב רשאי לקחת את הילדים יומיים במהלך השבוע ובנוסף עליו לקחת אותם בכל שבת שנייה.

    בתחילה קיים האב את המפגשים עם הילדים כמוסכם, אך בחלוף כשנתיים, המפגשים התמעטו עד שלבסוף חדל האב לקחת אליו את הילדים בסופי השבוע.

    האם ביקשה לחייב את האב לחזור ולקיים מפגשים עם הילדים בסופי השבוע, בהתאם להסכם הגירושין.

    האב טען שהוא לא מפר את הוראות ההסכם, לפיו הוא "רשאי" לקחת את הילדים למפגשים, אך הוא לא חייב בכך. בנוסף טען האב שהוא עובד שעות רבות ומתקשה לקחת את הילדים לביתו, ועל כן אין לחייב אותו בקיום המפגשים עם הילדים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הורה אינו יכול להשתחרר ממחוייבותו כלפי ילדיו הקטינים

      בית המשפט לענייני משפחה בירושלים דחה את טענת האב שעל פי ההסכם זמני השהות הם רשות, ואת טענתו לפיה אינו יכול לקחת את הילדים לביתו.

      השופטת קיבלה את טענת האישה שהמילה "רשאי" מתייחסת לאמצע השבוע, שאז האב עובד ומתקשה לקיים את זמני השהות, אך אין כל מניעה שהילדים ישנו אצל האב בסוף השבוע, הקשר בין האב לילדים, הוא קשר חיובי ומטיב עם הילדים, ויש לשמרו.

      השופטת קבעה שהורה לא יכול להשתחרר מחובותיו כלפי ילדיו הקטינים.

      הורות אינה עניין של בחירה, וזמני השהות הם חובה של ההורים מכורח היותם הורים, ולא רשות התלוייה בגחמותיו של ההורה. קיום זמני שהות אי מתי שמתחשק לאב, פוגע בשגרת יומם של הילדים, בביטחון, בשלומם וביציבות בחייהם, ובכך נפגעת טובת הילדים.

      לפיכך חייבה השופטת את האב לקיים זמני שהות עם הקטינים באופן קבוע, למשך מספר שעות במהלך השבוע, ובכל סוף שבוע שני, כולל לינה.

      על ההורה מוטלת החובה לדאוג לילדיו הקטינים

      חוק הכשרות והאפוטרופסות קובע שלהורה חובה וזכות לדאוג לצרכי ילדיו הקטינים. הורה, כל עוד לא נשללה ממנו האפוטרופסות על הילד, אינו רשאי לוותר על חובותיו ואינו רשאי שלא לקיים זמני שהות כפי שנקבעו בפסק דין או בהסכם שקיבל תוקף של ערכאה שיפוטית. כך חוייב אב שטען שזמני השהות שלו עם ילדיו הם בגדר "רשות" על פי הסכם הגירושין, לקיים זמני שהות יציבים וקבועים עם ילדיו.

      לקריאת פסק הדין ראו 15749-02-21 ע' נ' נ'

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף