LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    האב גרם לניכור הורי ויפצה את האם בסך של 150,000 ש"ח

    בית המשפט לענייני משפחה בירושלים חייב אב ל-9 ילדים שגרם לניכור הורי לפצות את האם בסך של 150,000 ₪.

    סגן הנשיא השופט נמרוד פלקס קבע שהאב הסית את כל 9 הילדים כנגד האם, ופגע פעם אחר פעם בקשר שבין הילדים לבין האם, באופן שגרם לאם נזק הראוי לפיצוי.

    תוכן עניינים

    משמורת הילדים הועברה לאב

    האב והאם נישאו ונולדו להם 9 ילדים, יחסיהם התערערו והם התגרשו. חמשת הילדים הגדולים של האם סירבו להיות איתה בקשר לאחר הפרידה, ובית הדין הרבני קבע שחמשת הילדים הגדולים יהיו במשמורת האב, בעוד ארבעת הילדים הקטנים יהיו במשמורת האם.

    לאחר זמן מה, האם ובעלה החדש טסו לחו"ל לצורך עבודה של הבעל. בבואם לשוב ארצה, הם נעצרו בשדה התעופה הזר ונאסר עליהם לעזוב את המדינה. לאחר חקירה התברר שהם הופללו על לא עוול בכפם, במטרה למנוע את חזרתם לישראל, ואחד מהאנשים שהפלילו אותם הורשע ונגזר עליו מאסר.

    האם חזרה לישראל רק לאחר שנה וארבעה חודשים, ועל אף שהיא לא פשעה ולא חטאה, בשל הזמן הממושך בו נכפה עליה לשהות בחו"ל, משמורת ארבעת הילדים הקטנים הועברה גם כן לאב.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האב סיכל כל קשר בין האם לבין הילדים

      האם לא אמרה נואש, והמשיכה להיפגש עם שלושת ילדיה הקטנים שלא סירבו לקיים איתה קשר, באמצעות מרכז הקשר. זמני השהות הוגדרו כהצלחה והורחבו בהדרגה כולל לינה של הילדים אצל האם, אך בהמשך חזרו הקשיים במפגשים, והם החלו שוב להתקיים במרכז הקשר.

      לטענת האם היא עשתה את כל הדרוש כדי לשמור על קשר עם הילדים לאחר הפרידה, אך האב עשה את כל המאמצים על מנת לסכל זאת וגרם לניכור הורי. האב הסית את הילדים כנגדה, קרא לה בכינויי גנאי בפניהם, אמר להם שכשהם יגדלו הם לא יבואו אליה, וגרם להם לסרב לקיים איתה קשר.

      בטרם לפרידה האם הייתה פעילה מלאה בגידול ילדיה

      בית המשפט לענייני משפחה בירושלים דחה את טענת האב לפיה האם המאיסה את עצמה על הילדים עד שחלקם סירבו להיות בקשר איתה, וקבע שלפני הפרידה האם היא שגידלה והייתה מעורבת בחיי ילדיה, ודווקא לאב היה קושי בגידולם. רק בסמוך לפרידה חל המהפך ביחס הקטינים לאם, ומילדים קטנים ומטופחים שהיו בקשר קרוב וחם עם האם, הם החלו לגלות תיעוב כלפיה לנוכח ההסתה כנגדה.

      השופט גולל באריכות את מסכת ההסתה של האב כנגד האם. בקצרה יסופר שהאב הציג את האם באופן שוטף בפני הילדים כלוקה בנפשה, אמר להם שאי אפשר לאכול בביתה כי היא "גויה" ו"מוקצה" ושהיא נזרקה מהקהילה. האב גם נהג לקחת את התינוק בעודו תינוק יונק, מהמטפלת בניגוד לקבוע בהסדר המשמורת ביניהם, ואף תיאר בעצמו אירוע בו הוא קרע את התינוק היונק מזרועות האם, והציג זאת כאילו הוא מציל אותו ממנה.

      לבסוף השופט פסק כי אין ספק שמדובר במקרה של ניכור הורי חמור ושיש לחייב את האב בפיצוי בסך 150,000 ₪ בגין נזקים לא ממוניים, בעבור עוגמת הנפש, הסבל והקושי שחוותה האם שנותקה מתשעת ילדיה, בשל הסתת האב כנגדה.

      תביעת פיצויים נזיקית ככלי למלחמה בתופעת הניכור ההורי

      ניכור הורי הוא תופעה חמורה שבית המשפט נלחם בה בכל דרך, אחד הכלים המצויים בפני בית המשפט על מנת להלחם בתופעה הוא חיוב פיצויים נזקיים. בית המשפט מוסמך לחייב את ההורה המנכר לפצות את ההורה המנוכר, על הסתת הילדים שגרמה לסרבנות הקשר עימו. כך חוייב אב שהסית את 9 ילדיו כנגד אימם, בסך של 150,000 ₪ פיצויים לטובת האם.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 33291-05-19 פלונית נ' אלמוני

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף