LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    גבר מכה חוייב בתשלום 127,200 ₪ פיצויים לאשתו

    בית המשפט לענייני משפחה באשדוד חייב גבר שהכה את אשתו בתשלום פיצויים בסך 127,200 ₪, בגין הסבל והכאב שגרם לאשתו.

    השופטת עפרה גיא קבעה שהאלימות שספגה האישה מהגבר, שאף הורשע וריצה מאסר על עבירות האלימות כלפיה, גרמה לה לפגיעה בתפקוד, ועל כן יש לחייבו בפיצוי כספי.

    תוכן עניינים

    האישה סבלה מאלימות כבר כחודשיים לאחר הנישואין

    אישה שסבלה ממסכת אלימות מתמשכת, במשך כ-26 שנים, פנתה לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד וביקשה לחייב את בעלה לשעבר שהכה אותה, בפיצויים נזיקיים בגין הסבל והכאב שחוותה במהלך כל שנות נישואיהם.

    לטענת האישה כבר כחודשיים לאחר שנישאו, התרחש אירוע האלימות הראשון בו הגבר סטר לה בחוזקה. האישה נסעה מיד לבית הוריה, אך הגבר הגיע אחריה ופיזר הבטחות, שלאחריהן האישה שבה איתו לביתם. על אף ההבטחות הרבות שהופרחו באוויר, הגבר המשיך לנהוג בה באלימות קשה במשך השנים, ואיים באופן תדיר להרוג את עצמו אם היא תעזוב אותו.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      התנהגותו האלימה לא פסקה גם לאחר לידת חמשת ילדי הצדדים, והוא המשיך להשליט טרור ואימה בבית לנגד עיני הילדים, להכות את האישה, להשליך חפצים ולשבור דברים.

      הגבר הורשע בעבירות אלימות כלפי בת זוג ונגזר עליו מאסר ופיצוי כספי במסגרת ההליך הפלילי

      בשנת 2019 הגבר נהג כמנהגו והחל להפעיל אלימות כלפי כל מי שנכח בבית. האישה אזרה אומץ ופנתה להתלונן במשטרה. או אז נטל הגבר סכין, איים להרוג את עצמו לעיני כולם, ופצע את הבן. השוטרים שהגיעו לבית עצרו באופן מיידי את הגבר והובילו אותו לתחנת המשטרה.

      בגין אירוע זה הוגש כנגד הגבר, כתב אישום, נגזרו עליו 7 חודשי מאסר בפועל והוא חוייב לפצות את האישה בסך של 5,000 ₪ במסגרת ההליך הפלילי (פיצוי לנפגעי עבירה).

      הגבר הכחיש את כל טענותיה של האישה בדבר אלימות, ואף את טענתה בדבר אירוע האלימות בגינו ריצה מאסר, לטענתו האישה הגישה למשטרה תלונת שווא במטרה להוציא אותו מהבית, כשהוא חולה ומצבו הרפואי בכי רע.

      על הגבר לפצות את האישה בגין התנהגותו האלימה שגרמה לה נזק

      בית המשפט לענייני משפחה באשדוד קבע שהגבר נהג באלימות כלפי אשתו. הוא הכה אותה ואף הורשע בעבירות אלימות כלפיה, בגינן ריצה מאסר בן 7 חודשים וחוייב בפיצוי כספי במסגרת ההליך הפלילי.

      השופטת עפרה גיא קבעה, בהסתמך על חוות דעת רפואית שהאישה סובלת מפגיעה בתפקוד שנובעת מחרדה, מתח, מחשבות טורדניות ותסמיני דיכאון שונים, שנגרמו בעקבות הטראומה המתמשכת שהיא ספגה. נקבע שהתנהגותו האלימה של הגבר במהלך השנים, היא זו שגרמה לאישה לנזק הנפשי והפגיעה בתפקוד, ועל כן היא זכאית לפיצוי כספי-נזיקי.

      לפיכך פסקה השופטת שהגבר יפצה את האישה בפיצוי בסך 127,200 ₪ בתוספת הוצאות משפט בסך 30,000 ₪, בגין הכאב והסבל שגרם לה במשך כל שנות נישואיהם.

      פיצוי כספי-נזיקי ככלי למלחמה הכוללת באלימות במשפחה

      המלחמה בנגע האלימות במשפחה, ובאלימות נגד נשים בפרט שינתה פניה בשנים האחרונות, נשים ששרדו את האלימות, מדברות בפנים גלויות על כך ונלחמות למען עתיד טוב יותר. למאבק החשוב הזה מגוייס גם בית המשפט לענייני משפחה, ששם לו למטרה לבער ולמגר את תופעת האלימות במשפחה מהחברה, והוא מוסמך להשתמש בכלים הנתונים לו – פיצוי כספי.

      על כל גבר מכה לדעת, שאם יוכח שפעל באלימות, לא רק חרב המשפט הפלילי תרחף מעליו, אלא גם חרב הפיצוי הכספי. כך חוייב גבר שהכה את אשתו במשך שנים, לפצות אותה בסך כולל של 162,200 ₪, בגין האלימות שספגה משך השנים.

      לקריאת פסק הדין המלא ראו 18834-05-20 ש.י נ' מ.י

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף