LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    מה צריך לעשות כדי להתגרש מהר?

    הגעתם להחלטה הקשה והכואבת שאתם רוצים להתגרש. התאבלתם על מר גורלכם, ועכשיו אתם רק רוצים להסיר את הפלסטר במהירות, ולחסוך לעצמכם את ה"תענוג" שבכאב ממושך.

    מה צריך לעשות כדי להתגרש מהר?

    כמה זמן לוקח להתגרש? כיצד הסכם ממון יסייע לכם להתגרש מהר יותר? האם כדאי לפנות לגישור גירושין על מנת להתגרש מהר? האם הסכם גירושין יסייע לכם להתגרש מהר יותר? ולמה אתם חייבים להתגרש בהסכמה ברבנות?

    הסכם ממון ייתר מחלוקות בגירושין

    מהו הסכם ממון?

    הסכם ממון הוא הסכם בין בני זוג שנערך בתקופת החיים המשותפת של בני הזוג. הסכם הממון יסדיר את העניינים הרכושיים בין בני הזוג, ויקבע כיצד לחלק את הרכוש בעת משבר. על מנת שהסכם הממון יקבל תוקף, עליכם לאשר אותו בערכאה השיפוטית המוסמכת לכך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד הסכם ממון יסייע לכם להתגרש מהר?

      לעריכת הסכם ממון יתרונות רבים. הסכם ממון ערוך כהלכה, ייתר מחלוקות ויחסוך לכם אי הבנות בנוגע לחלוקת הרכוש ביניכם, ובכך יזרז ויקדם את הליך הגירושין.

      בני זוג שעורכים הסכם ממון, מתאמים מראש ציפיות לגבי אופן חלוקת הרכוש ביניהם, וחוסכים אי הבנות מאוחרות יותר. כמו כן בני הזוג נוטים להיות הוגנים יותר זה כלפי זו בתקופת החיים המשותפת בה נערך הסכם הממון, מאשר בתקופה של הפרידה.

      גישור גירושין יקצר את הליך הגירושין

      הליך גירושין המתנהל בערכאות המשפטיות כולל הליכים רבים: הגשת כתבי טענות, הגשת בקשות שונות, ניהול דיונים, הצגת ראיות, והכל בכפוף ליומנם העמוס של בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני. הליך גירושין בסכסוך מתנהל בממוצע במשך כשנה עד שלוש שנים.

      לעומת זאת, הליך גירושין המתנהל בהסכמה ומסתיים בהסכם גירושין, כולל את עריכת הסכם הגירושין, אישורו בערכאה המשפטית וסידור הגט. הליך גירושין בהסכמה לוקח בממוצע כשלושה-ארבעה חודשים.

      המשמעות היא שככל שיש פחות מחלוקות בין בני הזוג, כך הליך הגירושין הוא מהיר יותר. מגשר גירושין יגשר בין הצרכים שלכם, יסייע להפחית את המחלוקות ויעזור לכם להתגרש מהר יותר.

      הסכם גירושין יחסוך לכם זמן ניכר

      הסכם גירושין יקצר את הליך הגירושין לאין שיעור, ויסייע לכם להתגרש מהר יותר. חשוב להסדיר בהסכם הגירושין את כל הסוגיות הרלוונטיות לגירושין שלכם, כך שההסכם יהיה ערוך היטב ויתן מענה לצרכים שלכם.

      חשוב לדעת שגם אם ערכתם הסכם ממון, עליכם לערוך הסכם גירושין. הסכם הממון אינו מחליף את הסכם הגירושין, אלא הוא רק מסייע לכם להתבסס על עקרונותיו, בעת עריכת הסכם הגירושין. הסכם הגירושין יכלול את כל הסוגיות הרלוונטיות לגירושין, ויסייע לכם להתגרש מהר.

      הסכם גירושין יקצר את הליך הגירושין לאין שיעור, ויסייע לכם להתגרש מהר

      מה הן הסוגיות שחשוב לכלול בהסכם גירושין?

      על מנת שהסכם הגירושין יענה על הצרכים שלכם ויהיה תקף, חשוב לכלול בו: סוגיות של שיתוף פעולה לצורך הסדרת הגט ואישור הסכם הגירושין בערכאה השיפוטית. בנוסף יש להסדיר את סוגיות הכתובה ומזונות האישה, סוגיות מזונות הילדים, ואת חלוקת האחריות ההורית על הילדים וזמני השהות עמם. כמו כן חשוב להסדיר את סוגיות איזון המשאבים בין בני הזוג.

      גירושין מהירים ברבנות

      אם אתם מבקשים להתגרש מהר, עליכם לפנות לבית הדין הרבני עם הסכם הגירושין, להליך גירושין בהסכמה. כאשר הליך סידור הגט בבית הדין הרבני מתבצע בהסכמה, הוא מהיר ואורך חודשים ספורים.

      כמה זמן אורך הליך גירושין ברבנות ללא הסכמה?

      על מנת לסדר את הגט מתחייבת הסכמה של שני בני הזוג. לכן, הליך גירושין המתנהל בבית הדין הרבני ללא הסכמה של אחד מבני הזוג, יכול להתארך שנים, ואף עשרות שנים.

      בהעדר הסכמה על הגירושין, בית הדין הרבני יבחן האם יש עילה לגירושין, הליך שיכול לקחת זמן רב. גם אם בית הדין הרבני יתרשם שיש עילה המחייבת בגירושין, נדרשת הסכמת בן הזוג לגירושין, בלעדיה, הצד השני יישאר מסורב גט.

      אמנם ניתן במקרים מסוימים להפעיל סנקציות על בן זוג המסרב לתת גט, אך עד שבן הזוג לא מתרצה ונותן את הגט, תישארו נשואים. במקרים הקיצוניים, זה יכול לקחת גם עשרות שנים.

      גירושין בשיתוף פעולה

      בשורה התחתונה, על מנת להתגרש מהר עליכם לפעול בשיתוף פעולה והסכמה.

      ערכו הסכם ממון עוד בתקופת החיים המשותפים, שיזרז את הגירושין במקרה הצורך. אם הגעתם להחלטה שאתם רוצים להתגרש, פנו מייד לגישור וערכו הסכם גירושין. אשרו את הסכם הגירושין בבית המשפט, ופנו לסידור גט בהסכמה בבית הדין הרבני. כך תזכו להתגרש במהרה.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף