LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    הרצאת פרטים בתיק גירושין [מדריך משפטי]

    החלטתם להתגרש, אתם עומדים כעת בפתח הגשת תביעות הגירושין, אך נתקלתם בדרישה לצירוף הרצאת פרטים שאינכם יודעים מה משמעותה? הבירוקרטיה הישראלית מלאה טפסים שיש לצרף, והיא עשויה להראות מאיימת, כשלא מכירים את ההליך.

    ערכנו עבורכם מדריך משפטי מקצועי שיתן לכם את כל המידע הנחוץ לכם למילוי טופס הרצאת פרטים בתיק גירושין, יפשט עבורכם את ההליך, ויקל את הבירוקרטיה בדרך לניהול תיק הגירושין.

    תוכן עניינים

    מהי הרצאת פרטים?

    הרצאת פרטים היא טופס המכיל את פרטי הצדדים, שיש לצרף לכל תביעה המוגשת בעניין סכסוך בין בני משפחה. ישנם שני סוג טפסי הרצאת פרטים. הסוג הראשון הוא טופס הרצאת פרטים בתיק עיקרי, שיש לצרף בכל תיק שעניינו סכסוך בין בני משפחה, פרט לתיקי מזונות. הסוג השני הוא טופס הרצאת פרטים בתיק מזונות.

    מהו המידע שיש לפרט בהצהרת פרטים המצורפת לתביעת מזונות?

    בכל הרצאת פרטים שמצורפת לתביעת מזונות יש לפרט את המידע שלהלן ולצרף את האסמכתאות המתאימות:

    1. פרטים אישיים של כל אחד מבני הזוג.
    2. מידע על הליכים קודמים בעניין מזונות.
    3. מידע על תשלומי מזונות קודמים – אם שילמתם מזונות, מומלץ לצרף אסמכתאות שיעידו על כך
    4. פירוט הכנסות בשנה האחרונה של כל אחד מבני הזוג – נדרש לצרף תלושי שכר/ דו"ח רווח הפסד/ קצבאות/ גמלאות או כל אסמכתא אחרת המעידה על הכנסות בשנה האחרונה.
    5. פירוט רכוש של כל אחד מבני הזוג
    6. פירוט חובות של כל אחד מבני הזוג – ככל שיש חובות, יש לצרף אסמכתאות, אם נפתח תיק בהוצאה לפועל, יש לצרף אסמכתאות על כך.
    7. מידע על דירת המגורים של כל אחד מבני הזוג – יש לצרף נוסח טאבו/ חוזה שכירות.
    8. פירוט חשבונות הבנק של כל אחד מבני הזוג.
    9. פירוט על רכבים של כל אחד מבני הזוג.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      המידע שיש לצרף בהתאם לסוג תביעת המזונות

      במקרים בהם תביעת המזונות אינה תביעת מזונות ילדים, אלא תביעה למזונות מבן זוג, תביעה של ילד למזונות מהורה או תביעה למזונות מקרובים אחרים, נדרש לפרט את המידע הרלוונטי לסוג התביעה. כך למשל בתביעת מזונות אישה נדרשים פרטים על הנישואין ומקום מגורי הצדדים, בתביעה של ילד כנגד הורה, נדרשים פרטים על המצב המשפחתי בין ההורים ועל שאר ילדי ההורה הנתבע וכו'.

      איך מגישים את הטופס?

      את טופס הרצאת הפרטים יש לצרף לכתב התביעה או לכתב ההגנה, ולהגישם למזכירות בית המשפט לענייני משפחה לו נתונה הסמכות לדון בתביעה. ניתן להגיש באופן פיזי למזכירות בית המשפט או מקוון באתר "נט המשפט", באמצעות מערכת ההזדהות הלאומית.

      אם נתקלתם בקשיים טכניים בפתיחת התיק באופן מקוון, ניתן לפנות לתמיכה הטכנית של אתר "נט המשפט" בטלפון 077-2703333 או 3852*, וגם במייל [email protected]. מענה ינתן בימים א'-ה' בין השעות 8:00-17:00, ובימי ו', ערבי חג וימי חול המועד בין השעות 8:00-12:30.

      מה קורה כשאחד מבני הזוג לא מצרף הרצאת פרטים?

      תקנות בית המשפט לענייני משפחה קובעות כי יש לצרף טופס הרצאת פרטים לכתב התביעה, וכי מי שלא צירף להרצאת הפרטים מסמך שהיה עליו לצרף, לא יורשה להביא את המסמך לאחר מכן, אלא באישור חריג מבית המשפט.

      בפועל, במרבית המקרים בהם בן הזוג שהגיש את התביעה לא צירף טופס הרצאת פרטים, מזכירות בית המשפט תדחה את ההגשה, כך שלא ניתן יהיה לפתוח את התיק, עד לצירוף טופס הרצאת הפרטים.

      כאשר בן הזוג שעליו להגיש את כתב ההגנה לא יצרף הרצאת פרטים, במרבית המקרים המזכירות לא תאפשר לו להגיש את כתב הגנתו, עד לצירוף הרצאת הפרטים. מי שלא יגיש את כתב הגנתו בהליך מזונות תוך 15 ימים, ובהליך משפחה אחר תוך 30 ימים, חשוף למתן פסק דין בהעדר הגנה.

      יחד עם זאת, יתכנו מקרים בהם יוגש כתב התביעה או הכתב הגנה ללא טופס הרצאת פרטים. במקרים אלו, יש קושי לנהל את התביעה באופן מהותי ללא הפרטים הרלוונטיים למזונות, כגון הכנסות בני הזוג, נכסים בבעלותם, חשבונות בנק וכו'.

      על כן, השופטים הדנים בתיק ידרשו מבני הזוג לצרף את טופס הרצאת הפרטים, לרבות דפי חשבון עו"ש, חוזה שכירות, תלושי שכר, דו"ח רווח-הפסד, קצבאות, גמלאות וכל מסמך רלוונטי שיש בו כדי להעיד על מצבם הכלכלי של כל אחד מבני הזוג.

      חשיבות מילוי טופס הרצאת פרטים בתיק מזונות

      בשורה התחתונה, על אף שהרצאת הפרטים היא טופס שנראה כעוד חלק מהבירוקרטיה, מדובר בטופס מהותי ביותר, שחשיבותו היא רבה.

      על מנת לנהל את הליך המזונות בית המשפט נדרש לאמוד את מצבם הכלכלי של כל אחד מבני הזוג. ללא צירוף המסמכים הרלוונטיים, ובעיקרם תלושי השכר, חשבונות הבנק, החובות והנכסים המצויים בידי הצדדים, לא ניתן לנהל את הליך המזונות באופן מהותי, ועל כן יש חשיבות רבה למילוי טופס הרצאת הפרטים וצירוף המסמכים הרלוונטיים.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף