LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    העמותות שכל גבר מתגרש חייב להכיר

    גירושין הם הליך קשה, הן בפן הכלכלי והן בפן הרגשי, והם עשויים להביא כל אדם שמתגרש, לחוות משבר ולא לדעת כיצד לצאת ממנו. ראייה לכך, היא אחוז ההתאבדות הגבוה בקרב גברים גרושים ביחס לשאר מקרי האובדנות באותה שנה.

    בניגוד לארגוני הנשים הרבים הקיימים בישראל המסייעים לנשים לעבור את הליך הגירושין, הסיוע שניתן לגברים, וההכרה של הצורך שלהם בתמיכה וליווי, פחות נפוץ בישראל.

    תוכן עניינים

    גברים רבים מתקשים להתמודד עם הגירושין, מוצאים עצמם חסרי אונים בהליך הגירושין, ואינם יודעים כיצד לבקש עזרה וממי. אל תעבור את הגירושין לבד, הכר את העמותות שכל גבר מתגרש חייב להכיר.

    לצדכם – העמותה למען גברים בישראל

    העמותה לצדכם – למען גברים בישראל, מספקת תמיכה מקצועית וסיוע רגשי לגברים הנמצאים בתהליכי גירושין או שזקוקים לתמיכה וייעוץ.

    העמותה מציעה קבוצות תמיכה לאבות גרושים, שנותנות מענה לקשיים הרגשיים, שחווים גברים רבים במהלך הגירושין.

    בנוסף העמותה מציעה מספר מסלולי ליווי בהליך הגירושין:

    העמותה מציעה לגברים הנמצאים בהליך גירושין, מסלול ייעוץ ותמיכה ראשונית ללא עלות וללא התחייבות; מספר מסלולים בליווי עו"ס, בעלות סמלית של מאות שקלים בודדים; ומספר מסלולים מורחבים, הכוללים בין היתר גם מפגש עם עו"ס, מומחה ועורך דין לענייני גירושין, בעלות מופחתת שנעה בין 3,000-7,000 ₪.

    הורות משותפת טובת הילד – העמותה לקידום אחריות הורית משותפת לאחר גירושין

    עמותת הורות משותפת טובת הילד, לקידום אחריות הורית משותפת לאחר הגירושין, הוקמה במטרה לתת מידע להורים הנמצאים בתהליך גירושין ולהשוות את סוגיות המשמורת ומזונות הילדים בין גברים ונשים.

    העמותה מקדמת שוויון בין המינים וזכויות גברים ואבות בגירושין, באמצעות חקיקה בכנסת. העמותה פעלה לקידום חוקים בכנסת, למען זכויות שוות לאבות בנוגע לילדיהם הקטינים. בנוסף העמותה הביאה נושאים רבים לשיח הציבורי, כגון ביטול חזקת הגיל הרך וחלוקה שווה של נטל המזונות על הילדים.

    תוצאות השיח הציבורי, נראו באופן ברור בהליך בע"מ 919/15. בפסק הדין המפורסם, נקבעה חלוקה שווה של נטל מזונות הילדים בין ההורים, בילדים בין הגילאים 6-15, במקרים בהם הילדים שוהים אצל ההורים בזמני שהות שווים, וכאשר אין פערי שכר גבוהים בין ההורים.

    כמו כן, תוצאות השיח הציבורי נראו באופן ברור גם בתקנות בית המשפט לענייני משפחה (סדרי דין) התשפ"א-2020, שהסירו את המונח משמורת. על פי התקנות החדשות, בית המשפט קובע זמני שהות בהתאם לטובת הילד. הסרת המונח משמורת מהתקנות, לא רק קידמה שוויון בזמני השהות, אלא גם ביטלה בפועל את חזקת הגיל הרך.

    ויצו – הקו לגברים במעגל האלימות במשפחה

    גירושין מציפים בכולנו תחושות קשות, שלא פשוט להתמודד איתן. בהעדר הכלים הנכונים, ובעיקר במקרים בהם היית בעצמך קורבן לאלימות בצעירותך, אתה עשוי למצוא את עצמך חש מצוקה גדולה, ונקלע למשב זוגי אלים.

    הקו לגברים במעגל האלימות במשפחה מאפשר לגברים טיפול מקצועי על ידי מתנדבים גברים שקיבלו הכשרה לסייע לך, באופן אנונימי לחלוטין, מבלי להתחייב או לחשוף את עצמך בפומבי. הכלים שתקבל בקו לגברים במעגל האלימות במשפחה, עשויים לסייע לך לצאת ממעגל האלימות, ולצלוח את הליך הגירושין, באופן הטוב ביותר.

    חשוב לדעת שהעמותה נותנת מענה ומסייעת גם לגברים שנפגעו בעצמם מאלימות פיזית או רגשית, על ידי בת או בן הזוג.

    ארגוני סיוע לגברים בגירושין

    אח-לגבר – סיוע לגבר המתגרש

    הארגון קם במטרה לתת לגבר כלים ראשוניים על מנת להבין את המשמעות של הליך הגירושין. האתר של הארגון אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי, אלא מספק תוכן משפטי בנושאים נבחרים הרלוונטיים לגירושין של גברים.

    אידיאה – למען זכויות הגבר במשפחה

    הארגון הוותיק שנוסד כבר בשנת 1988, מספק תמיכה ואוזן קשבת לגברים הנמצאים בהליכי גירושין. בנוסף האתר מכיל תכנים משפטיים שיכולים לתת מענה ראשוני להבנה של תהליך הגירושין, אך אינם מהווים תחליף לייעוץ משפטי.

    כמו כן האתר מפנה גברים למומחים מקצועיים הרלוונטיים לגירושין, כגון עורך דין לענייני גירושין, גישור גירושין, טיפול זוגי וכו'.

    זכויות הגבר המתגרש

    בשורה התחתונה, גירושין הם הליך מורכב וקשה, שעשוי להתארך ולגרום למשבר חמור בחייך. אם אתה נמצא בהליך גירושין, שוקל להתגרש, או חושש שאשתך מתכננת גירושין, אל תעבור את הליך הגירושין לבדך.

    העמותות למען זכויות הגבר במשפחה יסייעו לך להכיר את זכויותיך בגירושין, יתמכו בך, ילוו אותך, ובמקרה הצורך גם יפנו אותך לגורמים הרלוונטיים, שיעזרו לך להתמודד עם הגירושין.

    *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף