LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    גירושין בשיתוף פעולה

    גירושין בשיתוף פעולה הוא הליך גירושין שמטרתו לנהל את הליך הגירושין מחוץ לכותלי בית המשפט, ולהשאיר את ההחלטות החשובות בגירושין, בידי בני הזוג. כך שני בני הזוג יכולים לסיים את הליך הגירושין על הצד הטוב ביותר, ולהתחיל את הפרק הבא בחייהם.

    תוכן עניינים

    איך מתנהל הליך גירושין בשיתוף פעולה? במה הוא שונה מהליך גירושין רגיל? האם הוא שונה מהליך גישור גירושין? ומתי כדאי להתגרש בשיתוף פעולה? כל מה שחשוב שתדעו על ההליך החדשני שצובר תאוצה, של גירושין בשיתוף פעולה.

    מה זה גירושין בשיתוף פעולה?

    הליך גירושין בשיתוף פעולה הוא הליך ייחודי, שמטרתו להמנע מלנהל את הגירושין בערכאות השיפוטיות. ניהול הליך הגירושין בערכאות השיפוטיות, בהכרח יאריך את ההליך, ייקר אותו ויצור קונפליקטים ומאבקים רבים יותר בין בני הזוג.

    בהליך גירושין בשיתוף פעולה, כל אחד מבני הזוג, מיוצג על ידי עורך דין לענייני גירושין, שחותם שהוא מנוע מלייצג את בני הזוג בערכאות השיפוטיות. בנוסף בני הזוג מלווים בצוות מומחים מקצועי הכולל: יועץ פיננסי, אקטואר, שמאי ויועצים רגשיים שונים כגון יועץ זוגי, יועץ משפחתי, מדריכי הורים וכו'.

    מה הם התנאים לניהול הליך גירושין בשיתוף פעולה?

    בתחילת הליך הגירושין בשיתוף פעולה, בני הזוג חותמים על הסכם הכולל את התנאים להשתתפות בהליך.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      התנאים להשתתפות בהליך:

      1. התחייבות הצדדים להמנע מלפנות לערכאות המשפטיות במהלך ההליך.
      2. התחייבות עורכי הדין שלא לייצג אף אחד מהצדדים בערכאות השיפוטיות.
      3. התחייבות לא להסתיר מידע רלוונטי להליך.
      4. התחייבות לגבי סודיות ההליך, והתחייבות להמנע משימוש בחומרים שנמסרו בהליך, בהליכים משפטיים.
      5. דרכי סיום ההליך.
      6. חלוקת נטל התשלומים לצוות המקצועי.

      כיצד מתנהל הליך גירושין בשיתוף פעולה?

      בהליך גירושין בשיתוף פעולה, בני הזוג מגיעים להסכמות בעזרת הצוות המקצועי שעוטף ותומך בהם. בהתאם להסכמות אליהן הגיע בני הזוג, עורכי הדין שלהם מנסחים הסכם גירושין. לאחר שהסכם הגירושין נחתם, בני הזוג פונים לאשר אותו בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. לבסוף, בני הזוג פונים לסדר את הגט בבית הדין הרבני.

      כיצד גירושין בשיתוף פעולה שונים מגישור גירושין?

      בניגוד לגישור גירושין, המתנהל לרוב במקרים בהם בני הזוג מסוגלים להגיע ביניהם לפשרות, ויכול להתנהל גם על ידי עורך דין אחד לשני בני הזוג. הליך גירושין בשיתוף פעולה יכול להתנהל גם במקרים של פערים גדולים בין בני הזוג, והוא מתנהל בליווי של צוות מקצועי שלם.

      הצוות המקצועי כולל עורך דין לענייני גירושין לכל אחד מבני הזוג. עורך הדין עובר הכשרה מתאימה לגירושין בשיתוף פעולה, והוא מייצג את אחד מבני הזוג, בהתאם לצרכיו האישיים.

      בנוסף בני הזוג מלווים גם בצוות מומחים שנותן מענה לכל הצרכים שלהם, ועוזר להם לפתור מחלוקות בעצימות גבוהה. הצוות המקצועי עוזר לבני הזוג עם חישוב הזכויות הכלכליות, שמאות לשווי הרכוש, ייעוץ והדרכות בנוגע להתמודדות הילדים וכו'.

      מה היתרון בהליך גירושין בשיתוף פעולה?

      הליך גירושין בשיתוף פעולה מתנהל בדרכי שלום, מבלי שחרב ההליך המשפטי תרחף מעל בני הזוג. ההליך מאפשר לזוגות רבים, גם אם הם נמצאים במצבי קונפליקט גבוהים, להגיע להסכם גירושין.

      בני הזוג מוקפים בצוות מקצועי תומך שיכול לתת להם מגוון פתרונות לסוגיות רבות החלוקות ביניהם, גם כשהפערים ביניהם גדולים. כגון שמאות על ערך הדירה, פתרונות למחלוקות בסוגיות הילדים על ידי מומחים, אקטואר שמחלק את הרכוש ביניהם וכו'.

      בנוסף כל אחד מבני הזוג מיוצג על ידי עורך דין לענייני גירושין שנותן מענה מלא לצרכיו ומתחשב באינטרסים שלו. עורכי הדין של הצדדים חתומים על כך שלא יוכלו לייצג את בני הזוג בהליך גירושין משפטי, והם חותרים להגעה להסכמות בין בני הזוג, ולא למאבקים ביניהם.

      כמו כן, לבני הזוג אסור להשתמש במידע המתקבל בהליך גירושין בשיתוף פעולה, לצורך הליך גירושין רגיל בבית המשפט, והם נוטים פחות "לפוצץ" את המשא ומתן ופחות לאיים "להפגש בבית המשפט".

      האם ניתן להתחרט על הליך גירושין בשיתוף פעולה?

      כן, כבר בתחילת הליך הגירושין בשיתוף פעולה מסכימים בני הזוג על אופן סיום ההליך, אם אחד מבני הזוג או שניהם מעוניינים לסיימו. לפיכך, בן זוג שהתחרט ומעוניין לסיים את ההליך, יכול לעשות זאת בהתאם לתנאים שהתחייב להם בתחילת ההליך.

      לאחר סיום ההליך, כל אחד מבני הזוג רשאי לפנות לערכאות השיפוטיות, ולנהל הליך גירושין רגיל.

      מתי כדאי לנהל הליך גירושין בשיתוף פעולה?

      בשורה התחתונה, אם יש פער גדול בין בני הזוג, הקונפליקט הוא גבוה, משא ומתן וגישור לא מתאימים, אם הגירושין נראים מורכבים ובני הזוג מתקשים להגיע להחלטות בעצמם, אך עדיין מעוניינים להמנע מניהול הליך בערכאות השיפוטיות, גירושין בשיתוף פעולה מספק את הפתרון הטוב ביותר עבורם.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף