LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    מתי ניתן לבצע הליך גישור?

    הליך גישור מתאים למקרים בהם קיימת מחלוקת הנובעת מעמדות מנוגדות בין צדדים. מחלוקת זו יכולה להיות תולדה של סכסוך רב שנים, או לחילופין חלק מויכוח קיים המתעורר באופן ספונטני.

     

    המחלוקת היא ליבו של תהליך הגישור ובלעדיה אין צורך באף סוג של פתרון סכסוכים. מעבר לכך, יש לזכור כי ההליך מתאים גם עבור אנשים פרטיים וגם עבור חברות, ארגונים ורשויות.

    עו"ד יונתן סורקין מסביר, כי גישור מומלץ עבור מי שרוצה להימנע מבירוקרטיה ולהגיע לפתרון יציב ועמיד לאורך זמן.

    אף על פי כן, אחד המאפיינים העיקריים של ההליך בא לידי ביטוי ברצונם החופשי של הצדדים למצוא פתרון חיובי ולהסכים לשוחח על הבעיות. בניגוד לשיטות אחרות עבור פתרון סכסוכים, הגישור מחייב את הצדדים בנטילת עמדה וניהול מערכת יחסים הדדית. הצלחת התהליך תלויה במידה רבה באופן בו הצדדים מפרים אחד את השני, ואף מבינים כיצד ניתן להגיע להסכמה בדרך המהירה והאפקטיבית ביותר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      האם הצדדים מוכנים להגיע לפתרון בעזרת גורם חיצוני?

      יש עוד מאפיינים של הליך גישור עליהם כדאי להישען. ראשית, כמו שעו"ד לילך נחמיה – גישור הוגן מציינת, ההליך אידיאלי כאשר ישנה מוכנות ברורה בין הצדדים להגיע לפתרון מסוים בעזרתו של גורם עצמאי ונייטרלי.

      כאן למעשה טמון הסוד של גישור מוצלח: הצדדים לא צריכים להגיע לפתרון לבדם, או למצוא דרך ביניים שתהיה מוסכמת על שניהם. תפקידו של גורם אובייקטיבי המגיע מבחוץ הוא לספק פרפסקטיבה אמינה, לראות את הבעיות בעיניים חדשות ולמצוא פתרונות מרעננים.

      גישור אידיאלי כאשר ישנה מוכנות ברורה בין הצדדים להגיע לפתרון מסוים בעזרתו של גורם עצמאי ונייטרלישנית, הצדדים בהליך גישור זקוקים לכוונות טובות וצריכים לחשוב על הטווח הארוך. אין טעם להתחיל בתהליך כאשר המטרה היא הישג חד פעמי בלבד.

      התהליך נמדד לאורך זמן ויש לו משמעויות רבות. רק בהתקיים תנאים ברורים כמו קיומה של מחלוקת, רצון חופשי של הצדדים להגיע לפתרון חיובי, מוכנות וכוונה ניתן לסיים את הגישור על הצד הטוב ביותר. במקרים אחרים עלול התהליך להחמיר את המצב ולהביא לביצור של כל אחד מהצדדים בעמדותיהם המקוריות.

      ההמלצה היא להימנע מהליך שלא נעשה ללא המאפיינים המוקדמים, או חלילה עקב רצון בלעדי של אחד הצדדים בלבד.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף