LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    להתגרש – כמה זה עולה לנו?

    אחרי הסגר השלישי במשבר הקורונה, דווח כי אחוז הגירושין בישראל עולה. לא בטוח שהקורונה היא זו שצריך להאשים, ככל הנראה היא בסך הכל "אפשרה" מצע לאש להתלקח. אחוז הגירושין בישראל עולה משנה לשנה, ואנשים רבים שואלים את עצמם, כמה זה עולה לנו?

    תתפלאו לשמוע, אבל אחד השיקולים עבור חלק מהאנשים האם להתגרש או לא, הוא שאלת העלות של הגירושין. בכתבה שלפניכם נסקור את ההליך מבחינה משפטית, איך זה הולך, ובעיקר, כמה זה עולה לנו.

    תוכן עניינים

    הליך גירושין – איך זה נראה?

    בואו נעשה סדר לגבי ההבדל בין בית הדין הרבני ובית המשפט לענייני משפחה, מכיוון שזהו תחום שאנשים רבים מתבלבלים לגביו. כל מי שהתחתן כדת משה וישראל, כלומר באמצעות רב, בחופה, יכול להתגרש רק בבית הדין הרבני, שזהו בית המשפט המוסמך לנושא.

    אפשר להגיש תביעת גירושין בבית המשפט לענייני משפחה, אבל קודם כל, אי אפשר להגיש לשני המוסדות במקביל, דבר שני, הדיון בבית המשפט לענייני משפחה לא מבטל את ההליך בבית הדין הרבני.

    כלומר, אתם יכולים לנהל תביעת גירושין בבית המשפט לענייני משפחה ולדון בכל התחומים שחשוב לכם לדון עליהם: חשוב לכם שלא לפגוע בילדים ולהסדיר את ענייני במשמורת, רכוש, מזונות וכו'. לאחר שתסיימו לדון בכל אלו ותגיעו להסכמה, בכל מקרה עליכם להגיש תביעה לבית הדין הרבני, ולבצע את ההליך של הגירושין, כולל האקט המסורתי, בבית הדין הרבני.

    הגשת תביעה בבית הדין הרבני

    התביעה לבית הדין הרבני מוגשת ממש כמו תביעה רגילה, היא מכילה עילות, נימוקים, פרטים אודות ילדים משותפים, וכל מה שנדרש על מנת לתת לבית המשפט את התמונה הרחבה ביותר. במעמד הגשת התביעה עליכם לשלם אגרה של בין 200-400 שקלים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה עולה להתגרש – בהסכמה או לא?

      זו שאלת השאלות שמשפיעה מאוד על העלות. גירושין בהסכמה הוא מצב בו שני הצדדים הגיעו להסכמה בנוגע לסיום היחסים ביניהם והתרת הקשר ביניהם. שני הצדדים מסכימים ואין צד אחד שדורש או כופה על הצד השני. במקרה הזה העלות הכספית יכולה להיות מינימלית, מכיוון שמדובר במצב בו שני הצדדים יושבים ומסכמים ביניהם, ללא עירוב של עורכי דין.

      כן יכול להיות מצב בו הצדדים הגיעו להגדרת גירושין בהסכמה, אחרי שדנו באמצעות עורכי דין, וכן יש הוצאה במקרה הזה, מיד נפרט.

      התרחיש השני הוא גירושין שלא בהסכמה. אחד הצדדים מעוניין לסיים את הנישואין והשני לא, במקרה הזה בהחלט עשויות להיות הוצאות כספיות, מכיוון שחוסר ההסכמה לכשעצמו, גורר עימו סיוע של אנשי מקצוע, עורכי דין בהקשר הזה, כדי להתקדם עם המהלך.

      השאיפה היא כמובן תמיד להגיע להחלטה הדדית אשר מוסכמת על שני הצדדים, מבלי הוצאות מיותרות ועוגמות נפש קשות. הרי גם ככה מדובר במשבר גדול לשני הצדדים, גם לצד המעוניין בסיום הנישואין, והשאיפה היא למזער נזקים כמה שניתן.

      העלות הכספית יכולה להיות מינימלית, במצב בו שני הצדדים יושבים ומסכמים ביניהם, ללא עירוב של עורכי דין

      תרחישים של עלויות בפועל

      תביעה המוגשת בבית המשפט לענייני משפחה – שעץ ייעוץ עם עורך דין בתחומי משפחה וגירושין נעה בין 300-1500 שקלים. חשוב גם להבדיל בין ליווי שעתי וליווי לכל אורך התביעה, המחירים בדרך כלל שונים. ליווי של כל התביעה ינוע בין 5,000-50,000 שקלים. זה כמובן הפירוט של תביעת גירושין לא בהסכמה, והיא יכולה גם לא להיות מוגשת לבית המשפט לענייני משפחה.

      יכול להיות מצב בו בני הזוג החליטו להתגרש / אחד הצדדים החליט להתגרש, והם דנים באמצעות עורכי דין לגבי כל תחומי החיים, ללא הגשת תביעה לבית המשפט לענייני משפחה. בסיום ההליך, ייחתם הסכם מחייב עם תוקף משפטי ולאחר מכן הצדדים יגישו תביעה בבית הדין הרבני, כאמור עם תשלום אגרה של כמה מאות שקלים בודדים.

      תביעת גירושין בהסכמה ללא מעורבות עורכי דין – עלות מינימלית של אגרות, כמה מאות שקלים ובזה מסתיים הסיפור. זו כמובן האידיליה, אבל לא רבים מהמתגרשים מגיעים לשם, למצב בו שניהם מסכימים על הדברים ללא התערבות של גישור כלשהו.

      תביעת גירושין בהסכמה עם מעורבות עורכי דין – גם אם הגעתם למצב של גירושין בהסכמה, שזה מצב נהדר, יכול להיות שקדמו להחלטה הזו מספר מפגשים עם אנשי מקצוע כגון עורכי דין או מגשר או אפילו מטפלת זוגית. במקרה הזה מדובר על 300-1000 שקלים לפגישה, ואפשר תוך 2-5 פגישות לסיים את ההליך ולהגיע להסכמה.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף