LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    כמה זמן לוקח להתגרש ללא ילדים

    הליך גירושין אורך זמן. אורך הדיונים נגזר ממשתנים רבים וביניהם: הסכמות מוקדמות, היקף הרכוש, האם ישנם ילדים משותפים, עילת הגירושין ועוד.

     

    לכן השאלה שרבים שואלים, כמה זמן לוקח להתגרש, היא תלוית נסיבות ומשתנה ממקרה למקרה.

    למרות שהשאלה עצמה, כמה לוקח זמן להתגרש, אינה קלה לתשובה, העיקרון הבא ברור: ככל שבני הזוג יגיעו להסכמות מוקדמות בנושאים המרכזיים והחשובים שבהסכם הגירושין, כך ההליכים המשפטיים יארכו פחות זמן. ככל שיהיו סוגיות במחלוקת, כך יארך זמן ההליך.

    כיוון שאחת הסוגיות העיקריות שבהסכם הגירושין נוגעת לילדים המשותפים של בני הזוג, הסדרי ראייה, משמורת ומזונות, ברור כי זוג ללא ילדים יסיים את הליך הגירושין שלו בזמן קצר משמעותית מהליך של בני הזוג המטופלים בילדים.

    כיוון שבהעדרם של ילדים משותפים, סוגיות רבות אינן רלוונטיות להליך הגירושין של בני הזוג, מהם הצעדים שהם יכולים לנקוט כדי להקטין למינימום את התמשכות הליכי הגירושין?

    תוכן עניינים

    כמה זמן לוקח להתגרש אם אין הסכמות בין בני הזוג?

    המצב שאינו רצוי לזוגות המעוניינים להתגרש בצורה מהירה, הוא להגיע להליך הגירושין ללא הסכמות מוקדמות. כל מחלוקת בין בני הזוג על הרכוש המחולק, על הדירה, על הכלב או על המכונית המשפחתית, גוררת אחריה התדיינויות משפטיות, הוצאות על עורכי דין, דיונים נדחים  והתמשכות ההליכים. תביעה לפירוק שיתוף אורכת זמן. תביעה לחלוקת נכס מסוים, אורכת זמן. ערעור על החלטת הערכאה השיפוטית בקשר לחלוקת רכוש, אורך זמן.

    לכן גם העובדה שהזוג המתגרש ללא ילדים והעניינים שבמחלוקת ניתנת לספירה על יד אחת, אינה עוזרת במקרה זה לקצר הליכים משפטיים שכן חילוקי הדעות הם העומדים בבסיס התשובה כמה זמן לוקח להתגרש.  ככול שיהיו יותר חילוקי דעות, כך הליך הגירושין יארך זמן רב יותר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה זמן לוקח להתגרש ללא ילדים אם חותמים על הסכם ממון לפני הנישואין?

      רבים מהזוגות הנישאים, בייחוד כאלו שהספיקו לצבור רכוש בטרם הנישואין, חותמים על הסכם ממון המסדיר את העניינים המרכזיים הבאים:

      • חלוקת הרכוש שנצבר לפני הנישואין
      • חלוקת הרכוש שנצבר במהלך החיים המשותפים
      • זכויות שונות כגון זכויות קנייניות, זכויות סוציאליות, זכויות על מוניטין וכד'
      • זכויות על מתנות, ירושות, רכוש נוסטלגי

      הסכם הממון בא לידי ביטוי בשעת פרידתם של בני הזוג. ללא הסכם ממון, הרכוש המשותף כפוף לחוק יחסי ממון המעמיד חזקה של בעלות משותפת בנכסים שנצברו במהלך חיי הנישואין. הסכם ממון, שאושר בערכאה שיפוטית, גובר על חוק יחסי ממון ומה שנקבע בהסכם, כך נוהגים בשעת פרידה.

      לכן חתימה על הסכם ממון טרם הנישואין או במהלכם ואישורו בערכאה משפטית, עשויה לחסוך זמן רב במהלך הגירושין שכן בהעדר ילדים, הנושאים העיקריים שבמחלוקת הם הנושאים הרכושיים וכשאלו באו על פתרונם במסגרת הסכם ממון, הליך הגירושין אמור לארוך זמן קצר מאוד.

      יש לציין כי חתימה על הסכם ממון אף מונעת סחטנות של בן זוג או רצון לסחוט בהליכים שונים זכויות שאינן מגיעות לבן הזוג.

      לכן במקרה זה השאלה כמה זמן לוקח להתגרש, תיענה בתשובה כמעט ודאית  – זמן קצר ביותר.

      הסכם ממון, שאושר בערכאה שיפוטית, גובר על חוק יחסי ממון ומה שנקבע בהסכם, כך נוהגים בשעת פרידה

      כמה זמן לוקח להתגרש ללא ילדים אם הזוג חותם על הסכם גירושין?

      כאשר שני בני הזוג מעוניינים בהליך גירושין מהיר, וכאשר סוגיות הילדים אינה עומדת על הפרק, הרי שחתימה על הסכם גירושין תאפשר לענות ביתר קלות על השאלה כמה זמן לוקח להתגרש.

      הסכם גירושין המעגן בתוכו את הסכמות הצדדים חייב לכלול את ההסכמות העקרוניות  הבאות:

      • הסכמה על אופן חלוקת הרכוש
      • הסכמה על אופן מימוש דירת המגורים – האם תימכר, האם אחד מבני הזוג ירכוש אותה?

      כניסה להליך גישור יכול אף היא להאיץ את הליך הגירושין. במסגרת הליך הגישור בני הזוג נעזרים במגשר חיצוני ואובייקטיבי האחראי על קיום דו שיח בין הצדדים.

      הליך זה יעיל במיוחד אם בני הזוג טעונים ברגשות קשים ואינם מסוגלים להידבר האחד עם השנייה בצורה עניינית ותרבותית, מצב העלול להשליך על משך ההליכים המשפטיים. מגשר מרגיע את הרוחות, מייצר אווירה טובה המאפשרת להגיע להסכמות בענייני הרכוש ובכך תורם לאפשרות לחתום על הסכם גירושין בדרך המהירה ביותר ללא בזבוז זמן על "חיסול חשבונות".

      את הסכם הגירושין יש להביא לאישור בית המשפט למשפחה או בית הדין.

      ברוב המקרים שבהם פוסלת הערכאה השיפוטית את הסכם הגירושין, הדבר נובע מעניינים הקשורים לילדי בני הזוג כאשר קיים חשש שהסכם הגירושין מקפח את זכויותיהם. כאשר הסכם הגירושין אינו כולל נושאים הקשורים לילדים, כיוון שאלו אינם בנמצא, נראה כי אישור ההסכם יעבור ללא תקלות מיוחדות.

      ואם נסכם: כיוון שאחד הנושאים העיקריים בכל הסכם גירושין הוא שאלת ילדי בני הזוג, המשמורת עליהם והסדרי הראייה, הרי שהליך גירושין שאינו כולל סוגיות אלו יארך זמן קצר בהרבה.

      השאלה כמה זמן לוקח להתגרש ללא ילדים תלויה בעיקר ביכולת בני הזוג להגיע להסכמות מוקדמות ומושפעת גם מחתימתו של הסכם ממון המסדיר למעשה את הסוגיות הרכושיות שבהסכם הגירושין. אם אין הסכם ממון, הגעה מוקדמת להסכם גירושין אם באמצעות עורך דין ואם באמצעות הליך גישור, תקצר רבות את הליך הגירושין.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף