LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    כמה זמן לוקח להתגרש בהסכמה

    זוגות רבים הפותחים בהליכי גירושין, או שוקלים לפתוח בהליכי גירושין, מודאגים, ובצדק, מההתמשכות ההליכים המשפטיים. 



    השאלה "כמה זמן לוקח להתגרש" היא קריטית כיוון שהמחיר הנפשי, המשפחתי והכלכלי במהלך הגירושין הוא כבד מאוד, השאיפה הטבעית היא לקצר עד כמה שניתן את משך ההתדיינות המשפטית ולהגיע לוודאות קרובה בתשובה לשאלה "כמה זמן לוקח להתגרש".

    אולם יש לדעת כי שאלה זו תלויה מאוד בבני הזוג עצמם ולא רק באילוצים חיצוניים כמו תאריכי דיונים וכד'. בני הזוג צריכים להפנים כי השאלה "כמה זמן לוקח להתגרש" תלויה קודם כול בהם ורק אחר כך ניתן "להאשים" גורמים חיצוניים בהתמשכות ההליכים.

    תוכן עניינים

    באלו גורמים תלויה התשובה לשאלה "כמה זמן לוקח להתגרש"?

    כמובן שאין תשובה חד משמעית לשאלה "כמה זמן לוקח להתגרש" התשובה תלויה בכל תיק ומאפייניו. להלן כמה דוגמאות לנושאים שיש בהם כדי להשפיע על הזמן הנדרש לסיום הליך הגירושין:

    • היחסים בין בני הזוג – אם היחסים בין בני הזוג מאפשרים הידברות ישירה, כנה ואמיצה, הרי שהסיכוי להגיע להסכמות מוקדמות הוא גבוה. אם בני הזוג אינם מתקשרים ביניהם, הרי שזמן רב ויקר יבוזבז כדי להגיע בכלל למסלול של הידברות ומשם להתחיל לבנות את ההסכמות המשותפות.
    • כמות הסוגיות שבמחלוקתהליך גירושין כולל בתוכו התייחסות למגוון נושאים: רכוש משותף, חלוקת הדירה המשותפת או מכירתה, ילדים משותפים, משמורת, הסדרי ראייה, מזונות ועוד. כל סוגיה כזו חייבת לקבל מענה מפורש ומפורט במסגרת הסכם הגירושין. לכן כל הסכמה מוקדמת בין בני הזוג בנושאים המהותיים, תקצר את משך ההליך ותאפשר לזוג לסיים את ההתדיינות ביניהם בצורה מהירה יותר.
    • ההליך המשפטי שאליו פנו בני הזוג – ישנם מספר מסלולים המאפשרים לבני הזוג להגיע להסכמות מוקדמות בטרם פתיחת ההליכים המשפטיים בבית הדין או בבית המשפט למשפחה. ניצול הליכים אלו, בייחוד במצב שבו בני הזוג מגיעים בהסכמה הדדית, עשוי לתת מסגרת זמן תחומה, פחות או יותר, לשאלה "כמה זמן לוקח להתגרש".

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      למשל, אם בני הזוג פונים בתחילה לבית הדין הרבני, קיים סיכוי גדול שזה יפנה אותם להליך של "שלום בית" שבמסגרתו חייבים בני הזוג ולנסות ולבדוק אפשרות של קיום וחיים משותפים. הליך זה אורך מספר חודשים ואם בני הזוג נחושים בדעתם לפרק את החבילה, מבחינתם ההפניה לשלום בית היא בזבוז זמן ומאריכה את פרק הזמן הקשה ממילא, של הליך הגירושין.

      אם בני הזוג פונים בתחילה לבית הדין הרבני, קיים סיכוי גדול שזה יפנה אותם להליך של "שלום בית"

      כמה זמן לוקח להתגרש אם פונים להליכים שמחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין?

      יש אפשרות לפנות לאחת מיחידות הסיוע שליד הערכאות השיפוטיות, שמטרתן לסייע לבני המשפחה ליישב את סכסוך הגירושין בהסכמות הדדיות מתוך הכרה בחשיבות השמירה על הליך מכובד עד כמה שניתן.

      היחידה מורכבת מפסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומטפלים משפחתיים. השירותים שניתנים ביחידת הסיוע מגוונים וכוללים את הנושאים המרכזיים הבאים:

      • ייעוץ פסיכולוגי לגבי שיתוף הילדים בהליך הגירושין
      • סיוע ועזרה בגיבוש הסכמות משותפות עד להגעה לגיבוש הסכם גירושין והבאתו לאישור
      • התערבות בנושאי אלימות במשפחה
      • קבוצות תמיכה להורים

      בני זוג המגיעים לטיפול היחידה מתוך הסכמה ומתוך רצון משותף לסיים את הליך הגירושין מבלי להזדקק להליכים המשפטיים, ימצאו עזר רב ואוזן קשבת ביחידה ובהחלט יוכלו לחסוך לעצמם זמן שיפוטי רב הכולל דיונים, ערעורים, דחיות וכד'.

      הסכמה מוקדמת היא תנאי בל יעבור לניצול המיטבי של השירותים המוענקים ביחידת הסיוע ולקיצור משך ההליך, כך שהשאלה " כמה זמן לוקח להתגרש" בהחלט יכולה לקבל תשובה ברורה כבר בתחילתו של הטיפול בבני הזוג ביחידת הסיוע.

      כמה זמן לוקח להתגרש אם פונים בהסכמה לעורך דין מגשר?

      מטרתו של הליך הגישור הפרטי, באמצעות עורך דין לענייני גירושין או מגשר מקצועי, היא להכניס לתהליך הממושך של הגירושין, גורם אובייקטיבי כדי שיסייע בהעלאת כל הנושאים המוסכמים על הכתב, ינסח הסכם גירושין ויאשרו בערכאה השיפוטית.

      הסכם הגירושין שמנסח המגשר חייב לכלול בתוכו את כל ההסכמות שאליהן הגיעו הצדדים בנושאים רכושיים, דמי מזונות, משמורת ילדים, הסדרי ראייה ועוד. חשוב לציין כי הסכם גירושין שנוסח בצורה מרושלת ולא ממצה, לא יקבל את אישור בית הדין או בית המשפט ויוחזר להשלמות ולתיקונים.

      בדרך כלל מספר הפגישות הנדרשות לבני הזוג נע בין 8-6 פגישות. אולם אם הזוג הגיע מתוך הסכמה משותפת הרי שניתן יהיה להסתפק ב 5-4 פגישות ובמהלכן לגבש הסכם גירושין ראוי, קרי משך זמן של כחודש וחצי.

      לאחר ההגעה להסכם הגירושין, הוא מועבר לאישור הערכאה השיפוטית וזו תאשרו בדרך כלל בתוך חודשיים. כלומר ניתן להעריך בוודאות גבוהה כי התשובה על השאלה "כמה זמן לוקח להתגרש" במסלול זה, היא כשלושה חודשים, משך זמן מהיר לכל הדעות, הודות להסכמות שבין בני הזוג.

      ולסיכום: זוגות רבים המתלבטים האם להמשיך את קשר הנישואין, כוללים את השאלה "כמה זמן לוקח להתגרש" כחלק משיקוליהם האם לפתוח בהליכים. זוגות שיש ביניהם הסכמות מוקדמות ומנצלים את המסלולים השונים המוצעים להם, מחוץ לכותלי בית המשפט או בית הדין, עשויים למצוא את עצמם כבר לאחר כשלושה חודשים, וגיטם בידיהם.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף