LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    כמה זמן לוקח להתגרש בגישור

    השאלה "כמה זמן לוקח להתגרש", עולה לעיתים תכופות בקרב זוגות השוקלים לפנות להליך גירושין.

    כיוון שהליך הגירושין אינו הליך קצר והשלכותיו רבות ומשתרעות על היבטים רבים בחיי היום יום, אורכו של ההליך הוא פרמטר חשוב שנלקח בחשבון במהלך שקילת צעדי בני הזוג, והם מכירים בכך שככל שההליך יהיה קצר יותר, כך ייטב לצדדים השונים, לא רק לבני הזוג, אלא גם לילדיהם ולכל המארג המשפחתי הקרוב.

    כמובן שהתשובה לשאלה "כמה זמן לוקח להתגרש" תלויה בנסיבות המרכיבות את סיפור החיים של הזוג: נכסיו, ילדיו, טיב היחסים בין בני הזוג ועוד. אולם בהחלט ניתן לשקול מספר מסלולים אשר יש בהם כדי לקצר את ההליך המשפטי המורכב.

    תוכן עניינים

    מהם הגורמים המשפיעים על השאלה "כמה זמן לוקח להתגרש לאחר מיצוי הליך גישור"?

    • מוכנותם של בני הזוג – כל זוג מגיע להליך גישור ברמת מוכנות שונה. החל מהדחקה וחוסר ברירה וכלה ברצון אמיתי וכן לפתור את הבעיות ללא הזדקקות להליכים משפטיים. ככל שרמת המוכנות של בני הזוג תהיה גבוהה יותר, כך יתקצרו מועדי ההליכים העתידיים.
    • רמת התקשורת בין בני הזוג – אם בני הזוג המגיעים להליך הגישור טעונים ברגשות שליליים קשים האחד כלפי השנייה, הליך הגירוש יהיה ארוך ומורכב יותר וחלקו יתבזבז על ניסיון ליצור תקשורת בונה בין הצדדים.
    • מורכבות הנסיבות האישיות – מהו הרכוש המשותף, האם ישנם ילדים משותפים, האם סוגית משמורת הילדים ודמי המזונות נפתרה בין בני הזוג או שגם היא תידון במהלך הגישור. ככל שהסוגיות המהותיות יהיו במחלוקת, כך יארך הליך הגישור, אולם יש לזכור כי הליך גישור מטבעו קצר יותר מההליכים המשפטיים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כמה זמן לוקח להתגרש בגישור באמצעות בית הדין הרבני או בית המשפט למשפחה?

      הערכאות המשפטיות מפעילות יחידות סיוע שונות שתפקידן להסביר לפונים מהן האפשריות העומדות בפניהם להתגרש מבלי להזדקק להליכים משפטיים ארוכים.

      הגם שפגישות אלו אינן מוגדרות כ"גישור" מטרתן בהחלט לגשר על הפערים בין בני הזוג כדי להגיע להסכמות ולהימנע ממלחמות מיותרות ויקרות.

      בסמכותן של היחידות לחייב את הצדדים להיפגש עד 4 פגישות שבמהלכן מנסים עובדי יחידת הסיוע להגיע לטיוטת הסכם או לראשי פרקים מוסכמים כדי שניתן יהיה להגישם לאישור הערכאה המשפטית. מטבע הדברים, הסכם זה אינו כולל את כל הנושאים המרכזיים שבהסכם גירושין, אולם הוא מאפשר קיצור הליכים ובניית תשתית להסכמות רחבות יותר בהמשך. בין השירותים שמעניקה היחידה:

      • ייעוץ ואבחון זוגי
      • סיוע בגיבוש הסכמות
      • מידע וייעוץ לגבי הילדים
      • סיוע דחוף בשעת משבר

      כל המידע שמועבר במהלך פגישות אלו, אינו חלק ממשפט הגירושין ואינו משמש ראיה במשפט, זאת ע"מ להגיע למרב החשיפה האמיתית והכנה.

      יש לציין כי הפנייה ליחידות הסיוע היא חובה עפ"י חוק ואין אפשרות להתחיל בהליך גירושין בטרם מיצוי ההליכים ביחידות הסיוע והגישור שליד בתי הדין הרבניים, או בתי המשפט למשפחה.

      ככל שההסכמות בהליך הסיוע יהיו רבות ומשמעותיות יותר, כך יקצר משך ההליכים המשפטיים והשאלה "כמה לוקח זמן להתגרש", תקבל תשובה ברורה וודאית יותר.

      ככל שההסכמות בהליך הסיוע יהיו רבות ומשמעותיות יותר, כך יקצר משך ההליכים המשפטיים

      כמה זמן לוקח להתגרש לאחר פנייה להליך גישור חיצוני?

      השלב הראשון והמקדים לפנייה להליך גישור היא ההכרה הזוגית כי פנייה זו היא לטובת כל הצדדים ויש לגשת אליו בלב פתוח ונפש חפצה.

      בדרך כלל הפגישה הראשונה מוקדשת להכרת בני הזוג ולתיאום ציפיות. לאחר בניית הליך הגישור, תיתכן פגישה אישית עם אחד מבני הזוג כדי לנסות ולהבין את מהות העניינים שבמחלוקת. גם כאן השאלה "כמה זמן לוקח להתגרש" תלויה קודם כול ברצונם הטוב של בני הזוג, ובמספר המחלוקות העומדות על הפרק.

      תדירות הפגישות המומלצות בהליך הגישור הוא פעם בשבוע, שעה עד שעה וחצי. השהות בין פגישה לפגישה נועדה לאפשר לבני הזוג שהות לעכל את הדברים, לחשוב עליהם ולקבל החלטות משותפות.

      בדרך כלל לאחר מספר פגישות לא רב, בין 8-6 פגישות, מגיעים הצדדים להסכמות המאפשרות להם להגיש לבית המשפט או לבית הדין, הסכם גירושין המכיל את כל הנושאים החשובים. אם נחתם הסכם גירושין, הזמן הממוצע לאישורו בערכאות המשפטיות עומד על כחודשיים. כלומר השאלה "כמה לוקח זמן להתגרש" לאחר הליך גישור, ניתנת להיתחם בטווח זמנים של כ 5-4 חודשים.

      ובקצרה: אחת השאלות הנשאלות תדיר בתחילת הליך גירושין, היא "כמה זמן לוקח להתגרש". שאלה זו, חשובה ככל שתהיה, תלויה בגורמים רבים: סוג ההליך המשפטי שניגשים אליו, היחסים בין בני הזוג, מורכבות הסוגיות שבמחלוקת, האם ישנם ילדים משותפים ועוד.

      קיימים מספר מסלולים, עוקפי ההליכים המשפטיים הרגילים, המומלצים כדי לקצר את משך הגירושין. לפונים לבית הדין הרבני או לבית המשפט למשפחה, אלו יועברו לטיפול יחידות הסמך כדי לנסות ולהגיע להסכמות מוקדמות מחוץ לכותלי הערכאה המשפטית, לחתום על הסכם גירושין ולהגישו לאישור.

      לאלו שמיצו הליך זה ללא הצלחה, מוצע הליך גישור פרטי של עורך דין או מגשר, במסגרתו נפגשים הצדדים מספר פעמים לא רב, מלבנים את הסוגיות שבמחלוקת ומגיעים להסכמות – כל זאת בדרבון הגורם החיצוני האובייקטיבי.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף