LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    כמה זמן לוקח להתגרש כשיש ילדים

    גירושין של בני זוג עם ילדים הם גירושין מורכבים יותר. הליכי גירושין כשיש ילדים בתמונה כוללים דיון בסוגיות הנוגעות לילדים ועשויים להימשך זמן רב יותר. אלו סוגיות עולות בגירושין של בני זוג עם ילדים? כמה זמן לוקח להתגרש כאשר יש ילדים בתמונה? על כך במאמר שלפניכם.

     

    הליכי גירושין מתחלקים לשני חלקים עיקריים: 1. טקס גירושין; 2. דיון בסוגיות הנלוות לגירושין. בין הסוגיות הנלוות לגירושין: חלוקת רכוש, כתובה, מזונות אשה, ועוד.

    כאשר לבני הזוג ישנם ילדים, מתווספות עוד מספר סוגיות הנוגעות לילדים.

    ביניהן: מזונות ילדים, משמורת והסדרי ראייה. סוגיות אלה אינן פשוטות, והדיון בהן עשוי להימשך זמן רב. משום כך, ניתן לומר כי בדרך כלל הליכי גירושין של בני זוג עם ילדים מתמשכים יותר מאשר הליכי גירושין של בני זוג ללא ילדים.

    תוכן עניינים

    מזונות ילדים

    על פי החוק, חובת תשלום מזונות ילדים מוטלת באופן בלעדי על האב. מבחינה מעשית זה אומר שעליו לשלם לאם סכום כסף עבור כל ילד, מדי חודש בחודשו. סכום הכסף נקבע על ידי בית משפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני, בהתאם לצרכיו של הילד.

    במידה וההורים מגיעים ביניהם להסכמה על סכום דמי המזונות, בית המשפט או בית הדין בדרך כלל מאשרים זאת. אולם, אם ההורים לא הגיעו להסכמה ביניהם, בית המשפט או בית הדין צריכים להיכנס לעובי הקורה ולהכריע כמה כסף האב צריך לשלם עבור כל ילד. מטבע הדברים, במקרה כזה הליכי הגירושין יימשכו זמן רב יותר.

    משמורת והסדרי ראייה

    סוגיה לא פחות חשובה, היא סוגיית המשמורת והסדרי הראייה. כאשר ההורים מתגרשים, יש להכריע מי יהיה ההורה המשמורן – כלומר ההורה שאצלו יגורו הילדים – וכיצד יתנהלו הסדרי הראייה אצל ההורה השני.

    גם בסוגיה זו – אם ההורים מגיעים להסכמה לגבי אופן חלוקת ההורות שלהם, בית המשפט או בית הדין בדרך כלל מאשרים זאת. אולם אם ההורים אינם מצליחים להגיע להסכמה, בית המשפט או בית הדין צריכים להיכנס לעובי הקורה ולהכריע איזה הורה ראוי יותר לגדל את הילדים וכיצד בדיוק יתנהלו הסדרי הראייה.

    למותר לציין כי סוגיה זו הינה מורכבת מאד, והדיון בה עשוי להימשך זמן רב.

    בית הדין אינו מכיר את המסוגלות ההורית של בני הזוג, ועל כן עליו להזמין תסקיר של פקידי סעד. פקידי הסעד אף הם אינם מכירים לא את בני הזוג ולא את הילדים, ועליהם לערוך עימם מספר פגישות היכרות, כדי לעמוד על טיבם. זאת ועוד, במקרים רבים, קיים פער אידיאולוגי משמעותי בין שני ההורים, כאשר כל אחד מהם מעוניין להעניק לילדים חינוך אחר. במקרים כאלה, על בית הדין להכריע בעצמו איזה חינוך טוב יותר עבור הילדים.

    כללו של דבר: כאשר אין הסכמה בסוגיות המשמורת, הסדרי הראייה וקביעת החינוך של הילדים, ההליכים המשפטיים עשויים להימשך זמן רב מאד. עשויים לחלוף חודשים ארוכים ואף שנים של דיונים משפטיים מתישים עד להכרעה סופית בסוגיות אלה.

    אם ההורים מגיעים להסכמה לגבי אופן חלוקת ההורות שלהם, בית המשפט או בית הדין בדרך כלל מאשרים זאת

    ככל שתגיעו להסכמות מהר יותר – כך הליכי הגירושין יסתיימו מהר יותר

    כמה זמן לוקח להתגרש בפועל? קשה לתת על כך תשובה מדויקת. התקדמות הליכי הגירושין תלויה ביומנו העמוס של בית הדין, ולא פחות מכך – ביכולתם של בני הזוג להגיע להסכמות בסוגיות השונות.

    ככל שבני הזוג יגיעו להסכמות מהר יותר, כך הליכי הגירושין יסתיימו מהר יותר. מנגד, ככל שיתגלעו יותר מחלוקות וסכסוכים בין בני הזוג, כך הליכי הגירושין יתמשכו עוד ועוד. משום כך, אם חשוב לכם לזרז את הליכי הגירושין, השתדלו להגיע להסכמות בכל הסוגיות העומדות על הפרק.

    במידה והגעתם להסכמות ביניכם, עליכם לערוך הסכם גירושין. הסכם גירושין הוא בעצם חוזה בו הצדדים כותבים את ההסכמות אליהם הם הגיעו. לאחר החתימה על ההסכם, עליכם להגיש אותו לאישור בבית משפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני.

    *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף