LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    ככה אפשר לזרז את הליכי הגירושין! למה לסבול?

    הליך גירושין יכול להיעשות בהקדם, אך הוא גם יכול להתארך, הבחירה מצויה בדרך כלל בידי בני הזוג, לחוד ולעיתים ביחד.

    ברצונם של בני הזוג, עשוי הליך הגירושין להתארך תוך קיום הליכים משפטיים מייגעים, אך ברצונם יכולים בני הזוג לנהוג בכבוד הדדי אחד כלפי רעהו, להגיע להסכמות הנוגעות לגירושין בכללותם, ובכך לפתוח דף חדש בהקדם.

    אך נניח שקיים רצון בין בני הזוג לזרז את הליך הגירושין, כיצד ניתן לעשות כן? להלן מספר טיפים מועילים, שיכולים להתאים לרוב הזוגות, אך בוודאי שאינם מהווים רשימה סגורה:

    תוכן עניינים

    כיצד מזרזים את הליך הגירושין?

    מתנהגים בכבוד

    לעיתים, בסבך הליך הגירושין עם כל הכאב וחוסר הוודאות הנלווים להליך זה, שוכחים בני הזוג שהם אינם מתגרשים מאדם זר, אלא מאדם עמו הם התחתנו, ובילו תקופה משמעותית בחייו.

    לכן, חשוב מאוד לזכור זאת, אפילו אם קשה, ואפילו אם ישנם כעסים בין אם מוצדקים ובין אם לאו. בסופו של דבר, ככל שאנו נוהגים בכבוד עם בן הזוג השני, אנו גם מורידים את מפלס המתח והמרירות, ובכך גם תורמים ליכולת שלנו לקיים עמו דיאלוג. ברגע שקיים דיאלוג מכבד ובוגר, גם הליך הגירושין יהיה נעים יותר, וקל וחומר- מהיר יותר.

    פונים לייעוץ משפטי

    פניה לייעוץ משפטי יכולה להיעשות גם כדי להפוך את הליך הגירושין "למלחמה".

    אך לא זו הכוונה. ייעוץ משפטי הוא חשוב בשלב הגירושין משום שזהו שלב הטומן בחובו אלמנטים משפטיים מורכבים, כגון: אופן הגירושין בבית הדין הדתי, אופן חלוקת הרכוש המשותף של בני הזוג, ואופן חלוקת משמורת הילדים ותשלום המזונות. חשוב שבני הזוג יפנו לייעוץ משפטי, אך מומלץ לעשות תוך מתן דגש לרצוננו לזרז את הליך הגירושין, וכדי להטיב עמנו ועם משפחתנו בצורה ראויה.

    עורך דין מיומן יידע לתת מענה לרצונכם, וגם יידע לפנות לאפיקים אשר יוכלו לזרז כרצונכם, את הליך הגירושין.

    מקיימים דיאלוג בין בני הזוג

    כאמור, כאשר בני הזוג מקיימים דיאלוג ראוי והוגן, תוך מתן כבוד הדדי. היכולת שלהם לתקשר, ולהגיע להסכמות ביניהם גדל. זאת להבדיל ממקרים שבהם בני הזוג כלל אינם מדברים. אך ברגע שקיים דיאלוג, וקיים אפיק להסכמות בין בני הזוג, בוודאי שגם הליך הגירושין יהיה זריז יותר.

    פונים להליך גישור

    להבדיל מהליך משפטי שנועד להכריע בין בני הזוג, הליך גישור נועד להגיע להסכם המוסכם על בני הזוג.

    הליך משפטי לעומת זאת, לא נתון לשליטתם של בני הזוג, אלא להכרעתו של אדם זר. לכן, בהליך גישור שבו לבני הזוג שליטה מלאה עליו, ניתן להגיע לפתרון מוסכם וכולל לגירושין, מה שוודאי יזרז את ההליך, ואף יסייע לבני הזוג טוב יותר להמשיך בחייהם. הליך משפטי מנגד, במיוחד בכל הנוגע לגירושין, תמיד ישאיר צד אחד מרוצה פחות.

    זאת לעומת גישור, שבו שני הצדדים מסכימים על הפתרון ושולטים עליו מראשיתו ועד סופו.

    להבדיל מהליך משפטי שנועד להכריע בין בני הזוג, הליך גישור נועד להגיע להסכם המוסכם על בני הזוג

    נמנעים מהצבת מכשולים מיותרים

    הדרך לא להכביד על הליך הגירושין, היא גם לא להציב מכשולים. לא לעשות דווקא לבן הזוג, לא להכפיש אותו, לא להעלים נכסים, ולא למנוע ממנו לראות את ילדיו וכו'.

    כמו כן, ככל שבני הזוג מקיימים הליך משפטי, כדאי להימנע מניהול הליך משפטי בצורה שתכביד ותעמיס עליו. כל אלו, בוודאי לא יתרמו לזירוז הליך הגירושין אלא להיפך.

    מוותרים ומתגמשים לעיתים

    אין ספק שהדרך המשמעותית ביותר לזרז את הליך הגירושין היא כאמור- להגיע להסכמות. אך כדי להגיע להסכמות על בני הזוג להתפשר, לוותר גם על דברים שחשובים להם, על מנת לרצות את הצד השני.

    אין זה אומר כמובן שיש לוותר על הכל, אך חשוב גם לדעת לוותר על דברים שבמבט לעתיד, לא יתרמו לכם כפי שהם יתרמו דווקא לבן הזוג השני. כך שעל מנת לזרז את הליך הגירושין, תדעו להתגמש, זה רק יסייע.

    חותמים על הסכם גירושין

    כאמור, זירוז של הליך גירושין יכול להיעשות בדרך האופטימאלית ביותר באמצעות הסכם. הסכם יכול להיחתם במסגרת הליך גישור כאמור, אך הוא גם יכול להיעשות בין בני הזוג, ככל שהם מסוגלים להגיע להסכמות ללא תיווך של צד שלישי. אך בסופו של דבר, הסכם גירושין שכולל את מגוון האלמנטים הנוגעים לגירושין (גט, חלוקת רכוש ועוד) רק יטיב עם בני הזוג, ורק יקדם את הליך הגירושין.

    תאמרו אמת!

    להיות כנה, לא לשקר לבן הזוג, להיות אמתי ולא להסתיר דברים מבן הזוג. אם אנו נוהגים בגילוי לב, גם האפשרות של בני הזוג להגיע לפתרונות לגבי נושאים כאובים, גדלה. אם אנו מסתרים ולא אומרים דברי אמת, אנו יכולים רק לפגוע ורק להכביד על הליך הגירושין, לכן חשוב להימנע מכך.

    *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף