LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    איך להתמודד עם החששות והפחדים הכרוכים בהחלטה להתגרש?

    כאשר בני זוג מחליטים לסיים את המשך דרכם המשותפת, עליהם להתחשב בשיקולים רבים: כלכליים, חברתיים, משפחתיים ועוד, שכן החלטה זו איננה רק משפיעה על בני הזוג עצמם, אלא היא נוגעת ומשפיעה על מעגלים רחבים יותר.

    במקרים לא מעטים, ההחלטה להתגרש נעשית מתוך סערת רגשות ומתוך תחושות אימפולסיביות המעוורות את השיקול וההחלטה הרציונליים.

    החלטה מעין זו כמו גם החלטה שהתקבלה מתוך שיקול דעת ורצון משותף של בני הזוג בתהליך הגירושין, מלווה ברוב המקרים בחששות ופחדים הנובעים מהעובדה שמצב זה אינו מוכר לבני הזוג, הם לא התמודדו איתו בחייהם המשותפים, ולמעשה, אינם יודעים לקראת מה הם צועדים.

    איך להתמודד על חששות ופחדים המלווים את תהליך הגירושין? האם ניתן להגיע אליו מוכנים יותר ובשלים יותר?

    תוכן עניינים

    תהליך הגירושין – חששות כלכליים

    כאשר בני זוג נפרדים, הם הופכים לשתי יחידות כלכליות נפרדות. היינו, ההכנסה קטנה, ההוצאות גדלות, והנטל והדאגה הופכים להיות של בן הזוג ללא שותפות. פעמים רבות בני הזוג אינם נערכים כיאות מבחינה כלכלית, אינם מכינים עצמם ליום שאחרי ואינם נוקטים בצעדים העשויים לעזור להם להתמודד עם הקשיים הכלכליים הנכונים להם ביום שאחרי. החשש מהיום שאחרי, החשש מהלא נודע, גרוע לפעמים מהמצב עצמו.

    תהליך הגירושין – החשש להיות לבד

    אנשים מטבעם נוטים לחפש את הדומים להם ובכך להפיג את תחושת הבדידות. כאשר בני זוג מתגרשים, לעיתים לאחר שנים רבים של שותפות, קיים חשש ממשי ופחד מהעצם המחשבה על הצורך להישאר לבד, ללא בן זוג תומך ומשתף. פחד זה עלול להוביל לקבלת החלטות הנוגדות את טובת האדם עצמו כמו למשל לדחות את הגירושין גם כאשר אלו הרסניים ומשתקים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תהליך הגירושין – החשש משינוי

      שינוי תמיד מפחיד. שינוי משמעותי בצורת החיים, מפחיד שבעתיים. שינוי משתק, הפחד משינוי חוסם. תהליך גירושים שבסופו משתנים סדרי עולם, מציף את החששות והפחדים העמוקים ביותר, דבר אשר גורם לקבלת החלטות שגויות, לתהליך שעלול לפגוע בבני הזוג עצמם ובקרובים להם ובסופו של דבר, יסכל את האפשרות לצאת לדרך חדשה נכונה יותר עבור בני הזוג שקיבלו את ההחלטה.

      כיצד להתמודד עם חששות אלו?

      חשוב לדעת כי כיום, ישנם גופים רבים אשר יכולים לסייע לבני הזוג לעבור את תהליך הגירושין עם הכנה טובה יותר, מידע רב יותר ויד מסייעת אשר עשויים במקרים רבים להפיג ולהקטין את החששות והפחדים מהתהליך.

      מהו"ת – מרכז גישור – עפ"י חוק, כל זוג הפותח בהליך גירושין בבית המשפט לענייני משפחה, מופנה למהו"ת – יחידת הסיוע הפועלת ליד בית המשפט, ומורכבת מאנשי מקצוע בתחומים שונים: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים,

      מטפלים משפחתיים ועוד. היחידה מעניקה שירותים שונים וביניהם:

      • ייעוץ פסיכולוגי זוג
      • ייעוץ לילדי בני הזוג
      • סיוע בגיבוש הסכמות והחלטות משותפות.

      חשוב לנצל את יתרונות ההליך שיש בו כדי להפיג חששות רבים ולהכין את בני הזוג לקראת הבאות.

      עמותות פרטיות – בישראל פועלות כיום מספר עמותות שמטרתן להקנות ארגז כלים לבני הזוג כדי שאלו יתמודדו טוב יותר עם העתיד הלוט בערפל.

      עמותות אלו, כמו למשל עמותת מי-זוג, מפעילות מערך של מתנדבים מתחומים שנים כגון עורכי דין, כלכלנים, יועצים זוגיים ופסיכולוגים, אשר נפגשים עם בני הזוג ובאמצעות סדנאות ופגישות אישיות, מעניקות לבני הזוג את הידע וההכנה הדרושים להם להמשך התהליך. למשל הכנה כלכלית ע"י יועץ, אשר מבהיר לפונים את מצבם הכלכלי ואת ההשלכות הכספיות של הגירושין, נושא חשוב וקריטי הלוקה בחסר אצל רבים מן הזוגות המתגרשים. חשוב לציין כי במקרים רבים, הסיוע ניתן חינם.

      הכנה משפטית נכונה, עשויה להפיג רבות מן החששות והפחדים המלווים את תהליך הגירושיןייעוץ ע"י אנשי מקצוע – כמו בכל התמודדות, הכנה טובה תסייע לצלוח את המכשול. גם כאן חשוב להסתייע באנשי מקצוע אשר מתמחים בתחום הגירושין על צדדיו השונים, ונמנה כמה מהם:

      • עורכי דין לענייני גירושין – הכנה משפטית נכונה, עשויה להפיג רבות מן החששות והפחדים המלווים את תהליך הגירושין. התמודדות עם היום שאחרי, תוך מתן מענה משפטי למצב החדש שנוצר, ולמגוון הסיטואציות, תאפשר לבן הזוג לסיים את התהליך במהירות מתוך ידע והכוונה, ועם פגיעה מינימלית הן בבני הזוג והם בסובבים אותם.
      • יועצים רגשיים ופסיכולוגים – אנשי מקצוע אשר הוכשרו במיוחד לסייע בתחום ההתמודדות עם פחדים וחששות במגוון תחומי חיים וביניהם כמובן הכנה לתהליך גירושין. אל תתביישו להתייעץ ולהיעזר באנשי המקצוע אשר עצתם והכנתם, שווה זהב.

      סיוע ותמיכה מבני משפחה קרובים – לעיתים, הפתרון נמצא ממש מתחת ידינו, וחשוב להסתייע בו. הליך גירושין אינו סיבה להסתגרות או לבושה, ועל כן טוב יעשו בני הזג אם ינצלו את הידע והניסיון שנצבר אצל אנשים קרובים להם. התייעצות ושיתוף עם בני משפחה אשר עברו תהליך דומה, או עם אנשים קרובים אחרים היכולים לתרום להכנה נפשית, כלכלית, התמודדות עם שאלות של ילדים – כל אלו הם חלק חשוב מהכנה נכונה לתהליך הגירושין ולהפגת החששות והפחדים.

      ובקצרה:

      תהליך הגירושין מלווה בחששות ופחדים. חשוב להכיר את כל אלו המסוגלים לסייע בהפגת אותם חששות ופחדים, הן גופים ממשלתיים והן גופים פרטיים, חלקם עושים מלאכתם ללא עלות וחלקם גובים תשלום.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף