LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    10 טעויות נפוצות של גברים בהליך גירושין

    כל זוג שלישי, לפי הסטטיסטיקה, עתיד לחוות גירושין. אלו הטעויות שעלולות להכריע את ההליך – שאסור לך לעשות בלהט היצרים.

     

    אני מאמין שתיק גירושין צריך לנהל ברגישות יתרה ומודעות מיוחדת להשפעת התהליך על הילדים. גיבוש טקטיקה נכונה וידועה מראש עשוי להוביל למערכה משפטית ממוקדת וקצרה, מבלי לחולל נזקים בלתי הפיכים. חשוב לזכור שבני זוג שמתגרשים רק נפרדים זה מזו – אך לעולם יישארו הורים במשותף לילדיהם.

    מניסיוני בעשור האחרון בליווי משפטי של מתגרשים מכל הסוגים, אלה הטעויות הנפוצות ביותר שאני מאוד ממליץ לך להימנע מהן במהלך הגירושין:

    1. לנקוט באלימות
    2. לריב בנוכחות הילדים
    3. לערב את הילדים בסכסוך
    4. לאיים באיומי סרק
    5. "לסגור את הברז"
    6. לפתוח פרופיל חדש ברשת חברתית
    7. "לי זה לא יקרה"
    8. להגיש תלונות שווא במשטרה
    9. לפעול על פי עצות של חברים ובני משפחה
    10. לפתוח בהליכים בבית המשפט או בבית הדין הרבני מבלי להיוועץ בעורך דין מנוסה

    טעות מס' 1: לנקוט באלימות

    אלימות לא מובילה לפתרון, היא רק יוצרת בעיות נוספות. הערכאות השיפוטיות רואות מעשי אלימות בחומרה רבה: מי שנוקט באלימות, מכל סוג שהוא – מאבד כל יתרון משפטי ומגיע להליך כשהוא נושא אות קלון על גבו.

    טעות מס' 2: לריב בנוכחות הילדים

    לעיתים, בלהט היצרים, עצם קיומם של הילדים בבית נשכח ובני הזוג מנהלים מריבות תוך הטחת מילים קשות ולעיתים אף קללות שמלוות בטונים צורמים, בהורה האחר – הכל בנוכחות הילדים, שעדים לכל. מריבה כזאת עלולה להותיר חותם קשה בנפשם של הילדים. הימנעו מכך – הילדים הם הדבר היקר ביותר שיש לכם, מזערו כל פגיעה בהם.

    טעות מס' 3 : לערב את הילדים בסכסוך

    מי שפועל לגיוס הילדים לצדו כנגד ההורה השני, ילמד עד מהרה כי הדבר עלול להיות בעוכריו. מדי יום ניתנות החלטות בבתי המשפט ובתי הדין הרבניים כנגד הורים שמערבים את ילדיהם בפרטי הסכסוך, גורמים להם לקונפליקט נאמנויות בין האב לאם, ומסבים להם נזק, תוך שהם משמשים ככלי מלחמה בסכסוך, שלא באשמתם.החלטת להתגרש? 10 הטעויות שאסור לך לעשות בשום אופן

    טעות מס' 4: לאיים באיומי סרק

    אמירות כ"אני אזרוק אותך לרחוב", "אשאיר אותך בלי כלום", "תמות/י, אני לא אתן לך גט" וכו', לא יקנו שום יתרון משפטי, או כבוד מול בן הזוג. נהפוך הוא – הן רק יילבו את הלהבות ואת הרצון לפעול מתוך מניעים של נקמה ולוחמנות. הן רק מרחיקות פתרון יעיל לסכסוך ומקטינות את הסיכוי לסיים את המחלוקות באמצעות הסכם, או הליך גישור.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      טעות מס' 5: "לסגור את הברז"

      כשבעל הממון פונה לבנק בבקשה לביטול כרטיסי האשראי והוראות הקבע השונות, כי הוא סבור שכך יוכל לכופף את ידו של הצד השני – הוא צריך לדעת כי דווקא פעולה שכזו עלולה לסמן לצד השני את יריית הפתיחה למאבק המשפטי והוא מחיש בכך את הגשת התביעות כנגדו.

      טעות מס' 6: לפתוח פרופיל חדש ברשת חברתית

      אם עדיין לא פתחת חשבון פייסבוק עד עכשיו – אין צורך לפתוח חשבון כזה, במיוחד לא עכשיו. יש לנהל חשבונות ברשתות החברתיות בפרופיל נמוך ואין צורך להתהדר בתמונות מבילויים במסיבות, או עם בני זוג אחרים. הצד השני יגלה במהרה את קיומו של הפרופיל וממילא באינטרנט הכל גלוי. הצד השני עלול להשתמש בתיעוד ובפוסטים שהעלית כנגדך – דבר שיוכל להעניק לו יתרון דיוני במאבק המשפטי בהמשך.

      טעות מס' 7: "לי זה לא יקרה"

      מנהלים רומן מחוץ לנישואים? אל תהיו שאננים. הקפידו על הצפנת השיחות וההודעות שלכם. אל תזלזלו באינטואיציות של הצד השני – מידע שהוא יוכל להשיג בנקל אודות הרומן שלכם, יוכל לסייע לו במערכה המשפטית נגדכם ואף לעלות לכם בכסף רב. כמובן שתחושת בגידה ופגיעה מובילה להצפה של רגשות נקם אצל הצד השני, דבר שיקשה מאוד על ניהול משא ומתן וקיצור הליכים.

      טעות מס' 8: הגשת תלונות שווא במשטרה

      הגשת תלונה שקרית במשטרה הינה עבירה פלילית. מעבר לכך, היא מכתימה את הצד שהגיש אותה בעיני בית המשפט, שאף עלול לחייבו בקנס כספי גבוה בגין הגשתה לשווא. בנוסף, תלונה שכזו פוגעת בצד השני ואף עלולה לסתום את הגולל על כל ניסיון הידברות בעתיד.

      טעות מס' 9: לפעול על פי עצות של חברים ובני משפחה

      כן, כולם התגרשו, כולם היו שם, כולם יודעים לספר לך לאיזה אולם ברבנות צריך לגשת בסוף וכמה מזונות ייפסקו בעבור הילדים. אבל – כולם טועים.

      לכל משפחה יש את הסיפור המיוחד והבלעדי שלה: צרכי הילדים משתנים ממשפחה למשפחה, הכנסות ההורים משתנות, שעות העבודה שונות, מקום המגורים שונה ולכן – אין טעם להסתמך על ניסיון העבר של הקרובים לך. הוא לא יוכל להבטיח לך שום תוצאה בבית המשפט.

      טעות מס' 10: לפתוח בהליכים בבית המשפט או בבית הדין הרבני מבלי להיוועץ בעורך דין מנוסה

      כדי לא לאבד זכויות חשובות שלך ושל הילדים, ועל מנת שלא להסתבך בהליך המשפטי, מבלי לדעת מהם המוקשים מהם עליך להיזהר – חשוב מאוד להיעזר בייעוץ משפטי מקדים. ידע הוא כח. השתמש/י בו לטובתך.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף