LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    האם אפשרי להתגרש בלי לפגוע בילדים?

    דנתם בנושא, התחבטתם קשות ובסוף הגעתם להחלטה: אתם מעוניינים להתגרש. גירושין הם מעולם לא פשוטים עבור זוגות נשואים, בייחוד אם יש ילדים באמצע. 

     

    כאשר הורים מחליטים להתגרש, ילדים עלולים לחוש בלבול, כעס ואפילו אשמה על החלטת הוריהם. מכאן עולה השאלה: האם זה אפשרי בכלל להתגרש בלי לפגוע בילדים? התשובה לכך היא "כן", וכאן תגלו כיצד אתם וגם ילדיכם יכולים לצלוח את הגירושים בשלום.

    תוכן עניינים

    הימנעו מעימותים מול הילדים

    אין ספק שלא תמיד ניתן לעשות זאת; כשהרוחות סוערות, הורים רבים מתקשים לעצור את עצמם מלריב בקולי קולות מול הילדים.

    למרות שזה מאתגר, עליכם לזכור שאתם המבוגרים האחראיים, ולכן חשוב שתרסנו את עצמכם. ילדים סופגים את כל מה שקורה בביתם, וזה כולל ריבים לא נעימים בין הוריהם. המנעו מצעקות, סכסוכים וריבים מול הילדים ככל שניתן. אם צריך לכו לחדרים נפרדים כדי להצטנן, והמשיכו בדיונים שלכם בחלל נפרד מילדיכם.

    דברו על הסכמי משמורת עוד לפני פניה לעורך דין

    אם אתם מחליטים לפנות לגישור או לעורך דין לענייני משפחה, חשוב שתלבנו ביניכם דברים לפני כן.

    כאשר צצות הפתעות במהלך הדיונים, נוצרים ריבים לא נעימים שלעתים לא ניתן להתגבר עליהם במשך זמן רב. זכרו -טובת הילדים היא לפני הכל, וחשוב ששני הוריהם יהיו מעורבים בחייהם. כדי למנוע תביעות משמורת ממושכות וכואבות, נסו להגיע להסכם לפני דיונים משפטיים. אם אינכם מצליחים לעשות זאת, ערבו את עורכי הדין שיעזרו לכם לנסח הסכם הוגן ככל הניתן כלפיי כל הצדדים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שוחחו עם ילדיכם על העתיד לבוא

      אחד הדברים החשובים ביותר לעשות במהלך הליכי גירושין הוא לנהל שיחות פתוחות עם הילדים. כאשר אתם משוחחים עם ילדיכם, עליכם להדגיש שהגירושים הם בשום פנים ואופן לא באשמתם.

      הסבירו לילדיכם, במילים שמתאימות לגילם, שאבא ואימא אוהבים אותם מאוד. בנוסף, הבהירו להם שאתם לא כועסים עליהם ושתמשיכו לאהוב אותם, גם בתור בני זוג נפרדים. בעולם המושגים של ילדים, קשה להם להבין שיש מציאות שאינה קשורה אליהם. עליכם ההורים מוטלת האחריות להגיד להם שמציאות הגירושים אינה קשורה אליהם ובטח ובטח לא נוצרה בגללם.

      עליכם ההורים מוטלת האחריות להגיד להם שמציאות הגירושים אינה קשורה אליהם ובטח ובטח לא נוצרה בגללם

      הגיעו להסכמה למפגשים בימים מרכזיים

      ימי הולדת, חגים, אירועים משפחתיים – כל אלו מהווים סלע מחלוקת בין זוגות רבים שמחליטים להתגרש. מלבד הסדרי ראייה סטנדרטיים, חשוב גם שתקבעו הסדרי ראייה למועדים וימים מיוחדים.

      אתם תצטרכו לשבת עם בני הזוג שלכם עם לוח שנה ולהחליט מה יהיה בכל מועד. אם אתם חושבים שתוכלו לשתף פעולה באירועים משותפים, כמו חגים וימי הולדת, נסו לעשות זאת. אם זה לא אפשרי, חשבו על חלוקה הוגנת ככל שניתן כדי למזער פגיעה בילדים ולמקסם את הזמן שלהם עם כל הורה.

      תעדו בקפידה כל פרט שהסכמתם עליו

      גירושים במובנים רבים הם טכניים וקרים; אתם צריכים לנהל דיונים עניינים עם בני הזוג שלכם, לערב עורכי דין, לנסח הסכמים, לחפש מגורים חלופיים, ועוד. בתוך כל הבלגן הזה חשוב לשמור על סדר – בייחוד בכל הנוגע להסכמות שהגעתם אליהן עם בני זוגכם.

      כאשר אתם מנהלים דיונים עם בני זוגכם, תעדו אותם באופן הזמין ביותר: שמירה של הודעות טקסט, הקלטות של שיחות, רישום של נקודות חשובות, ועוד. זה ישמש אתכם בעתיד, וגם יאפשר לכם לדעת בבירור על מה הסכמתם בנוגע לילדים ולרכוש.

      פנו לטיפול מקצועי

      בין שמדובר בטיפול אישי, זוגי או משפחתי – לפעמים יש צורך באיש מקצוע שיעזור לשמור על סדר והיגיון.

      זוגות רבים מעידים על כך שהגירושין הביאו אותם למחוזות שהם מעולם לא חשבו שיגיעו אליהם. מדובר בפירוק של משפחה ולכן זה הגיוני שדברים יהפכו להיות לא הגיוניים. אם אתם מרגישים שאינכם מצליחים לשלוט ברגשותיכם, שילדיכם מתנהגים בצורה חריגה או שאתם פשוט רוצים לסיים את הדברים בצורה יפה – פנו למטפל/ת מקצועי/ת.

      מטפלים יוכלו לתת לכם את הכלים להתמודדות עם הגירושים באופן יומי ועצות התמודדות עם בני זוגכם. והכי חשוב – הם יעזרו לכם להבין טוב יותר איך להתגרש בלי לפגוע בילדים, ויסייעו גם לילדיכם להתמודד עם המצב באופן מיטבי.

      גירושים גובים מחיר כבד מהורים וילדים כאחד. אולם, ילדים הם אלו שמושפעים במידה הרבה ביותר מגירושים.

      בכל גיל שלא יהיה, שינוי של התא המשפחתי אינו פשוט עבור ילדים. כדי להקל על המצב, חשוב שתנקטו במספר צעדים שיעזרו לכם במהלך הגירושים. הטיפים שהוזכרו מעלה יאפשרו לכם לעבור את הגירושים בלי לפגוע בילדים, ונותר רק לקוות שאכן כך יהיה.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף