LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    גירושין ללא ילדים וללא רכוש משותף

    הנישואין לא צלחו והחלטתם להתגרש? העובדה שאין לכם ילדים או רכוש משותף יכולה לזרז משמעותית את מתן הגט.

    זוגות רבים מחליטים לסיים את נישואיהם במהלך שנת הנישואין הראשונה או אחריה. אפשר לומר שלאחר תקופת ירח הדבש, המציאות נוחתת על ראשם של הזוג הצעיר על כל מגרעותיה: פשרות, שגרה, לחץ כלכלי ועוד.

    פעמים רבות זוג שהיה מאוהב עד מעל הראש מוצא את עצמו במשבר. בעוד חלק מהזוגות נעזרים בעזרה מקצועית ויוצאים מחוזקים, מספר לא מבוטל של זוגות מחליטים להתגרש. מדובר בגירושין לאחר תקופת זמן קצרה יחסית אשר במהלכה הזוג לא הספיק לצבור רכוש משותף או להביא ילדים משותפים.

    תוכן עניינים

    סיבות אפשריות לגירושין

    • מאבקי כוחות – לא אחת מערכת היחסים הופכת להיות כזו בה כל צד מבקר את התנהגותו של השני, ומנסה לשנות אותה. לכל אחד מהצדדים יש מערכת ציפיות בנוגע לנושאים שונים: בישול, ניקיון, כספים, ולעתים הדבר יוצר התנגשות.

    חרדת החמצה (FOMO) – במיוחד כאשר הסובבים את בני הזוג עדיין אינם נשואים וממשיכים להתהולל, בני זוג נשואים יכולים להרגיש שהם מחמיצים את כל הכיף או אולי מפספסים זוגיות מוצלחת יותר או חיים מרגשים יותר.

    חתונה מהסיבות הלא נכונות – לעתים בני זוג מתחתנים בשביל לצאת מהבית, בשביל המסיבה או מתוך לחץ חברתי כאשר למעשה הם אינם בשלים לנישואין.

    אכזבה – כשהפנטזיה על חיי הנישואין לא שורדת את מבחן המציאות, התחושה ש"זה לא כמו שחשבנו שזה יהיה" יכולה לערער את הביטחון בחיי הנישואין.

    קלות התהליך – כל עוד אין ילדים או רכוש משותף הרי שתהליך הגירושין פשוט הרבה יותר. לכן זוגות רבים שמרגישים שהזוגיות לא עובדת, מעדיפים לפרק אותה ולהמשיך הלאה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      גירושין ללא ילדים וללא רכוש משותף: במה הם שונים מגירושין "רגילים"?

      בגירושין "רגילים" עומדים בפני בני הזוג החלטות קשות ואמוציונליות כגון הסדרי שהות של הילדים, גובה המזונות, חלוקת רכוש (בתים, רכבים, מוניטין עסקי) וכו'. פעמים רבות הזוג מתקשה להגיע להסכמה וההליך עלול להימתח לאורך תקופת זמן ארוכה. כשמדובר בגירושין ללא ילדים וללא רכוש משותף, ברובם המכריע של המקרים אין מאבק בין הצדדים וההליך מסתיים תוך זמן קצר הרבה יותר. זאת מכיוון שהנושאים שיש להסדיר הם מעטים יותר ופחות מורכבים.

      האם ניתן להתגרש ללא ליווי משפטי?

      למרות שמדובר בגירושין "קלים" יחסית, עדיין מומלץ להסתייע בעורך דין המתמחה בגירושין. חשוב שאת הסכם הגירושין יערוך עורך דין בעל ניסיון בגירושין כדי לוודא שההסכם סוגר את כל הפינות וימנע פרשנויות שונות וסיבוכים בהמשך שעלולים לעלות ביוקר. לרוב בתי הדין הרבניים אף דורשים לראות הסכם גירושין שמכיל הבנות בכל הנושאים הרלבנטיים. הסכם הגירושין צריך להתייחס בין היתר לסוגיית מזונות האישה.

      חשוב שאת הסכם הגירושין יערוך עו”ד בעל ניסיון בגירושין כדי לוודא שההסכם סוגר את כל הפינות וימנע פרשנויות וסיבוכים

      האישה עדיין זכאית למזונות

      גם כשאין ילדים ואין רכוש משותף, לאישה עדיין יש זכאות למזונות אישה עד שהגירושין נכנסים לתוקף. על הבעל מוטלת החובה לספק את צרכי האישה כל עוד הם נשואים. חשוב לדון על גובה מזונות האישה באופן שיהיה הוגן לשני הצדדים. אם תגיעו לבית הדין הרבני ללא הסכם גירושין מסודר וללא הסכמה בנוגע לגובה המזונות, בית הדין הרבני עשוי לקבוע בעצמו את סכום המזונות באופן שלא ישביע את רצונכם.

      עוגנים לקביעת גובה סכום המזונות הם: רמת החיים אליה מורגלת האישה, גובה ההכנסה של האישה מעבודה, וגובה הכנסתו של הגבר. במקרה בו האישה נוהגת שלא בתום לב, ולמשל מתפטרת מעבודתה כדי לקבל סכום מזונות גבוה יותר, בית המשפט לא יראה זאת בעין יפה והדבר יתבטא בגובה המזונות שיפסוק לה.

      כיצד מתנהל הגט ברבנות?

      באשר לסידור הגט, מדובר בהליך פשוט בדרך-כלל, כל עוד שני בני הזוג מעוניינים בפרידה. ראשית יש לתאם במזכירות בית הדין תאריך לסידור הגט. יש להגיע עם קרוב משפחה או חבר קרוב ולהביא את המסמכים הבאים: תעודת זהות עם ספח, כתובה, תעודת נישואין ותמונת פספורט.

      שלבי הגט:

      בירור השמות – עורכי הטקס מקפידים לוודא את שמות המתגרשים כדי למנוע אי דיוקים שיובילו לפסילת הגט.

      ביטול המודעות – בשלב זה הדיינים בודקים כי כל אחד מבני הזוג מתגרש מרצונו החופשי ומתוך מודעות למשמעות הגט.

      כתיבת הגט – הגט נכתב בדיו על קלף בנוכחות הבעל ובנוכחותם של עדים מטעם בית הדין הרבני.

      מסירת הגט – שלב זה מתנהל בנוכחות שני בני הזוג, העדים מטעמם והדיינים. בשלב זה יש למלא בקפידה אחר הוראות הדיינים הכוללות בין השאר דקלום, מסירת הגט מהגבר לאישה, ופסיעה של האישה עם הגט.

      לסיכום, אין ספק שגירושין ללא רכוש משותף הם קלים יותר. כמו כן העובדה שאין לבני הזוג ילדים יכולה גם היא להקל על התהליך ולאפשר לכל אחד מבני הזוג זמן החלמה אישי מבלי שעליהם לדאוג להשפעות הפסיכולוגיות של הגירושין על הילדים.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף