LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    איסוף ראיות ומסמכים בהליכי גירושין

    אחד הדברים החשובים ביותר בהליך גירושין הוא איסוף ראיות ומסמכים רלוונטיים. השגת ראיות ומסמכים יכולה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון בתביעת הגירושין. 

    איסוף ראיות ומסמכים בהליכי גירושין

    מתי עליכם להתחיל לאסוף מסמכים? אלו מסמכים חשוב לאסוף? על מה צריך להקפיד? על כך במאמר שלפניכם.

    תוכן עניינים

    איסוף מסמכים כלכליים

    אחד הנושאים המרכזיים שעומדים בבסיס סכסוכי גירושין רבים הוא חלוקת הרכוש. על פי החוק, בני זוג שמתגרשים צריכים לחלוק את כל הנכסים שנצברו במהלך הנישואין שווה בשווה, גם אם צד אחד הרוויח הרבה יותר. אך בהרבה מקרים הצד שמרוויח יותר מבריח נכסים ומנהל קופה סודית בכדי למנוע את החלוקה השוויונית בכל רווחיו.

    משום כך, חשוב ביותר לנהל מעקב אודות הפעולות הכספיות של בן הזוג ולתעד את כל המידע. השתדלו לאסוף מידע אודות קיומם של חשבונות בנק, קופות גמל, ביטוחי מנהלים וחסכונות באפיקים שונים.

    מומלץ לבצע זאת לפני שאתם מגישים תביעת גירושין ולפני שבן הזוג יודע על כוונתכם להתגרש, שכן ברגע שבן הזוג ירגיש בכך הוא עלול להעלים מסמכים וראיות ולהקשות על מציאת נתיבי הכסף.

    במקרים רבים, מסמכים חשובים שהיו גלויים בבית 'נעלמים' לפתע לפני הגירושין. זה קורה כאשר הצד השני מבין שהגירושין בפתח ומעלים ראיות. לפיכך, חשוב מאד לפעול לשם השגת המסמכים בטרם בן הזוג השני ידע על התוכניות שלכם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      במקרה של בגידה – איספו ראיות

      במידה ואתם יודעים או חושדים שבן/ת הזוג בגד/ה בכם, השתדלו להוכיח את זה. נסו לאסוף תכתובות אימייל, אס.אם.אס, הודעות וואצאפ ופייסבוק וכדומה, שעשויים להוכיח את הבגידה.

      לבגידה בבן הזוג יש משמעויות משפטיות בהליכי הגירושין, בפרט כאשר התיק מתנהל בבית הדין הרבני, ולראיות שתשיגו תהיה חשיבות רבה.

      הסכמים והסכמות שנעשו ביניכם בעבר

      כאמור, ברירת המחדל של חלוקת הרכוש על פי החוק היא חלוקה חצי-חצי בכל הנכסים. עם זאת, החוק קובע כי במידה ובני הזוג ערכו הסכם ממון וההסכם קיבל אישור מתאים – ההסכם גובר.

      לפיכך, במידה וחתמתם על הסכם ממון ואתם מעוניינים לפעול לפיו, חשוב שהמסמך המקורי או לפחות העתק שלו יהיה בידכם.

      גם אם לא חתמתם על הסכם ממון כולל אך חתמתם על הסכמה בנוגע לנכס כלשהו – השתדלו שההסכם החתום יהיה בידיכם.

      לבגידה בבן הזוג יש משמעויות משפטיות בהליכי הגירושין, בפרט כאשר התיק מתנהל בבית הדין הרבני

      הקליטו שיחות חשובות אך הימנעו מהאזנות סתר

      מן הסתם, במהלך הגירושין יהיו לכם שיחות רבות עם בן הזוג אודות הגירושין והסוגיות השונות שנלוות לגירושין. מטבע הדברים, בשיחות כאלה עשויים להיאמר דברים שיש להם משמעות משפטית.

      למשל: כאשר בן הזוג מודה בקיומו של רכוש שהסתיר או בקיומם של הסכמים שהיו ביניכם, וכן כאשר בן הזוג מודה בבגידה.

      השתדלו להקליט שיחות מן הסוג הזה. להקלטות אלה יכולה להיות חשיבות רבה במסגרת הראיות בהליך המשפטי.

      עם זאת, הקפידו שלא לחצות את קו הגבול החוקי, ואל תבצעו 'האזנות סתר' שאסורות על פי החוק. מותר לכם להקליט כל שיחה שאתם שותפים בה אבל אסור לכם להקליט שיחות של בן הזוג מדבר עם אנשים אחרים.

      מתי כדאי לשכור חוקר פרטי?

      חדשות לבקרים אנו שומעים על חוקרים פרטיים אמיצים ונחושים שהצליחו לצלם בני זוג בוגדים בשעת מעשה… האם כדאי לכם לשכור חוקר פרטי? האם ההוצאה הכספית משתלמת?

      התשובה על כך מורכבת. לכל מקרה גירושין יש את האופי שלו ולא תמיד יש צורך בחקירה פרטית שתעלה לכם הון רב. מומלץ להיוועץ בעורך דין שמתמחה בתחום דיני המשפחה, שיבדוק היטב את פרטי המקרה הספציפי שלכם וימליץ לכם כיצד לפעול

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף