LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    איך מתגרשים מגבר נרקסיסט?

    גבר נרקסיסט הוא גבר הסובל מהפרעה אישיותיות שבאה לידי ביטוי בהאדרה עצמית מוגזמת, בצורך בקבלת הערצה מאחרים, וכן בקושי ו/או בחוסר רצון לגלות אמפתיה כלפי אחרים וכן בהשפלתם. מאמר זה יענה על השאלה איך מתגרשים מגבר נרקסיסט.

    תוכן עניינים

    למה קשה לאישה להתגרש מגבר נרקסיסט?

    באופן כללי, על אף שרוב הזוגות מתגרשים מרצונם החופשי, פעולת הגירושין היא קשה, שכן היא משנה באופן משמעותי למדי את חייהם של בני הזוג. ואולם, נראה שכשמדובר בגירושין מגבר נרקסיסט, אין כל סיבה לקושי – שכן במערכת יחסים עם גבר שכזה, חווה האישה השפלות תכופות, חוסר אהבה וסבל רב.

    למרות זאת, לאישה קשה להתגרש גם מגבר נרקסיסט. קיימות 4 סיבות מרכזיות לכך, שלא בהכרח מתקיימות יחד:

    1. הדחקה: כשעולה ההחלטה להתגרש, האישה נוטה להדחיק את אופי מערכת היחסים שלה עם הגבר הנרקסיסט, כלומר להכחיש ו/או לא להאמין שבן זוגה באמת משפיל אותה, לא אוהב אותה, ובאופן כללי ולא פחות קשה – סובל מהפרעה אישיותית שגורמת נזק לסובבים אותו ולמעשה גם לעצמו.
    2. כעס על ההבנה המאוחרת שאכן מדובר בגבר נרקסיסט: כאמור, ישנן נשים שנוטות להדחיק את אופי מערכת היחסים שלהן עם הגבר הנרקסיסט. לצד זאת, לנשים מסוימות קורה הדבר ההפוך: הן מרגישות אומללות וכועסות על כך שהבינו בשלב כה מאוחר שבן זוגן הוא אכן נרקסיסט, והתעלמו מסימני אזהרה, מאמרות של הזולת ואף האמינו לבן זוגן כשאמר להן שהן אלו הסובלות מהפרעות אישיותיות למיניהן.
    3. פחד מ"נפילה" נוספת: נשים נוטות לבקר את עצמן ולחשוב שהן תמימות למדי ולכן הן, ורק נשים כמותן אם בכלל קיימות כאלה, חיות עם גבר נרקסיסט. עקב העובדה שהן חושבות שהן תמימות למדי, הן חוששות שאם תתגרשנה הן תתאהבנה בגבר נרקסיסט אחר, ולכן הם מעדיפות שלא להתגרש ולהישאר עם הגבר שהן כבר מכירות ו"רגילות" אליו, על אף היותו נרקסיסט.
    4. עייפות: בגבר נרקסיסט קיימות תכונות כוח ושליטה, שכאמור באות לידי ביטוי בקושי ו/או בחוסר רצונו לגלות אמפתיה כלפי אחרים ובהשפלתם, וכן בהסטת תשומת הלב מהזולת כלפיו. התנהגות שכזו, גורמת לנשים רבות להרגיש חלשות ואף עייפות, ולכן הן מעדיפות שלא להתגרש מבן זוגן וחוששות שכל ניסיון שכזה יחמיר את מערכת היחסים ביניהם אף יותר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך ניתן להתמודד עם הקושי בגירושין מנרקסיסט?

      גירושין מגבר נרקסיסט שונים מגירושין מגבר שאינו נרקסיסט. אם ברבות ממערכות היחסים שבהן יש בעיות מסוימות בין בני הזוג, כלל לא בטוח שהפתרון הנכון הוא גירושין – הרי שכשמדובר במערכת יחסים עם גבר נרקסיסט, כמעט ואין עוררין על כך שלהתגרש זה הצעד הנכון.

      במערכות יחסים שבהן אין גבר נרקסיסט, מומלץ לפנות לטיפול זוגי.

      לעומת זאת, במערכות יחסים עם גבר נרקסיסט, לאישה מומלץ ללכת לטיפול אישי, שכן פעמים רבות ערכה העצמי נפגע כתוצאה מנישואיה לגבר נרקסיסט. זאת, משום שהגבר מעוניין להעלות את הערך העצמי שלו, והוא עושה זאת על ידי פגיעה בערך העצמי של אחרים.

      בטיפול האישי, יכולה ללמוד האישה כיצד להציב גבולות לבן זוגה. כך הערך העצמי שלה עולה, והיא מבינה שהיא לא יכולה לחיות לצד עם גבר נרקסיסט, ולכן גם היא מבינה שעליה להתגרש ממנו.

      הוחלט להתגרש מגבר נרקסיסט – איך עושים זאת בפועל?

      גבר נרקסיסט שאשתו מעוניינת להתגרש ממנו, מרגיש שהוא נמצא במלחמה מולה ושהוא חייב לנצח אותה. הוא יראה עצמו "מנצח" אם בסופו של דבר האישה לא תקבל את מה שמגיע לה. לכן, קשה מאוד להגיע להסכמים עם גבר נרקסיסט.

      רבים מהגברים הנרקסיסטיים נוהגים לפנות לייעוץ משפטי מבלי לעדכן את האישה, ודואגים להעלים את המסמכים הדרושים, או לפתוח חשבון בנק מיוחד ולהעביר לשם את כספם, כלומר דואגים לעשות הכל כדי שכאמור, האישה לא תקבל את מה שמגיע לה.

      כמו כן, הם נוטים לשקר בלי להניד עפעף לעורכי דינם, בגישור ובמשפט. הוכחה של שקרים בוטים תגרום לכך שיהיה קשה לתת אמון בדברי הגבר הנרקסיסט בהמשך.

      איך מתגרשים מגבר נרקסיסט?

      בנוסף לשקרים, נוטים הגברים הנרקסיסטיים שלא למסור מידע באופן מלא. יש לבקש צווים מבית משפט כדי להשיג את המידע המלא והנכון.

      בנוסף, חשוב לשים לב לתוכן המסמכים שמצרפים הגברים הנרקסיסטיים, ובעיקר למסמכים שלא צורפו. למשל, חשוב לבדוק האם לכתב ההגנה בדבר מזונות צורף תלוש משכורת פרוס, וכן האם בתצהיר הרכוש אכן נכלל כל הרכוש שלהם.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף