LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    החלטת להתגרש בחגים? עלייה דרמטית בכמות המתגרשים בתקופה שאחרי החגים

    ישנם זוגות רבים אשר תקופת החגים עבורם אינה תקופה שמחה כלל ועוגמת הנפש שהם חווים במהלך תקופה זו אינה ניתנת לתיאור.

    לא אחת דווקא בתקופת החגים אני מקבל טלפונים מלקוחות מתוסכלים שהחג הופך עבורם לסיוט בגלל חוסר ההתאמה הזוגי, בגלל אלימות מילולית (ולעיתים פיזית) ועוד. הקדשתי לכך את המאמר שמופיע בהמשך, אני מקווה שהוא יתן לך זווית מחשבה נוספת על תקופת החגים שעברת.

    החלטת שלא להתגרש בתקופה שלפני החגים – כי החגים לפניך. התאפקת. התפוצצת. מה יהיה על הילדים? אולי משהו יתאושש כי נהיה יותר זמן יחד? והנה, המציאות מתפוצצת לך בפנים. הסטטיסטיקה לא משאירה ספק: עלייה חדה במספר המתגרשים אחרי החגים!

    כן, היית אופטימי, אבל כבר בארוחת החג הראשונה מצאת את עצמך מנהל ויכוח קולני עם אשתך בפרהסיה, ואף ביום אחר מצאת את עצמך מתכתש עמה בנוכחות הילדים. מכאן, שדווקא הקשיים וחוסר שביעות הרצון שלך מהזוגיות, הועצמו במהלך החג. שהרי החגים- לא שיפרו את חיי הזוגיות שלך, אלא הוכיחו לך שהם רעועים. כך שבניגוד למה שקיווית כאשר החלטת לא להתגרש לקראת החגים. בתקופת החגים, חיכית בעיקר שהם יסתיימו.

    תוכן עניינים

    מה יש בחגים שמעצים את הרצון שלנו להתגרש?

    אכן, הסטטיסטיקה מוכיחה שלאחר תקופת החגים חלה עלייה באחוז הגירושין. לכן, נשאלת השאלה, מדוע דווקא בתקופת החגים, הסכסוכים בין בני הזוג מתעצמים?

    בני הזוג מבלים שעות רבות יחדיו : בניגוד לחיי היומיום, שבהם בני הזוג עובדים וחוזרים יחדיו הביתה בשעות הערב. בתקופת החגים, לפתע בני הזוג מוצאים את עצמם מבלים שעות רבות בבית יחדיו.

    כאשר בני הזוג מתראים פחות, אז גם קל יותר להדחיק את הקשיים ואת המחלוקות הקיימות ביניהם. אך כשהם מבלים יחדיו שעות רבות, קשה יותר להסתיר את אותן מחלוקות. ככלל, השהות הממושכת יחדיו, יוצרת גם כר פורה למריבות על מגוון נושאים ואף הזוטרים ביותר, למשל- ויכוחים על ניקיון ושטיפת כלים.

    הוצאות כספיות רבות : החגים מביאים עמם הוצאות רבות. שילוב של הוצאות כספיות רבות, ומחלוקות שנגררות עוד מלפני החגים בין בני הזוג, והשהות הממושכת יחדיו, מביאה גם היא למריבות בלתי פוסקות, שבנקל גולשות ומתרחבות למגוון נושאים אחרים.

    מעורבות של בני משפחה : בתקופת החגים אנו מבלים גם זמן רב עם בני משפחה רחוקים יותר, כגון: הורים ואחים. לעיתים תכופות, המחלוקות הללו עשויות להתעצם גם בשל מעורבות של הורים, ובני משפחה אחרים, כמו לדוגמא: במסגרת ארוחות משפחתיות, בילויים משפחתיים ועוד.

    לצערנו, המחלוקות בין בני הזוג, והשהות הממושכת יחדיו בתקופת החגים, מביאה לא אחת גם להתפרצויות אלימות בתוך המשפחה, בין אם בין בני הזוג, ובין אם כלפי הילדים המשותפים.

    חשוב לציין שאלימות היא קו אדום, אין לסלוח ואין לגשר על אלימות. הפתרון לאלימות בתוך המשפחה היא באמצעות פניה למשטרה. אך יודגש, למען הסר ספק, שנגיעה קלה לשם הזזת בן הזוג (לדוגמא), היא לא אלימות לצורך העניין.

    מכאן, שהמסקנה היא שתקופת החגים דווקא מעצימה ומדגישה את המצב הרעוע של מערכת היחסים, ולא להיפך.

    הוצאות כספיות רבות, מחלוקות בין בני הזוג, ושהות ממושכת יחדיו, מביאה גם היא למריבות בלתי פוסקות

    כיצד אפשר להעביר את החג בשלום ולהימנע ממריבות?

    אומנם, לא הכל "שחור", שכן בוודאי שישנם מספר מעשים שבני הזוג יכולים לעשות, שדווקא עשויים לחזק את מערכת היחסים בתקופת החגים ולהתגבר על המחלוקות ביניהם, או לכל הפחות, לא להעצים את המחלוקות. לדוגמא:

    תתנהגו בכבוד : זו מילת הקסם. אפשר לא להסכים, אפשר לכעוס ולהיעלב. אך חשוב ביותר לשמור על כבוד במסגרת השיח ובכלל. יש לזכור שגם אם קשה, בן או בת הזוג הוא מי שהתחתנת עמו\ה.

    לבלות ביחידות : נכון שיש ילדים משותפים, וגם אותם צריך לשעשע. אבל אין להזניח גם את הקשר הזוגי. אל תהססו לבלות יחדיו, לצאת למסעדה או לפאב. תזכרו שגם כאשר נשואים, את הקשר הבינאישי בין בני הזוג, צריך לתחזק תמיד.

    תפנו לייעוץ זוגי : אחת הדרכים הטובות דווקא להחזיר את מערכת היחסים למסלול תקין, היא לפנות לייעוץ זוגי הניתן ע"י צד שלישי. יעוץ זוגי עשוי להאיר ולהעיר לכם את הקשיים ואת המכשולים שמונעים מבני הזוג לקיים מערכת יחסים תקינה.

    גם להתרחק זה פתרון : לעיתים, אולי דווקא הפתרון הוא לקחת אוויר אחד מהשני, ודווקא בתקופת החגים. לעיתים כל מה שבני הזוג צריכים הוא קצת זמן לעצמם, ואין להתבייש בכך. לעיתים הריחוק דווקא מחזק את הקשר הזוגי. לכן אל תהססו לצאת לחופש, לנסוע לבד או עם חברים, ופשוט להתרחק קצת.

    אך לצערנו, לעיתים מערכת היחסים פשוט הגיע לסיומה. החגים, לא יפתרו זאת, כך שאת העצות המוזכרות רצוי ליישם בכלל בחיים, אבל הן לא תמיד תוכלנה לסייע.

    ואם בכל זאת אני מעוניין להתגרש?

    כאשר אנו לא "מאושרים" במסגרת חיי הנישואין שלנו, אנו נמנעים לעיתים תכופות מלבצע החלטות דרסטיות כמו גירושין לקראת ובתקופת החגים. זאת בשל תפיסה רווחת הרואה בתקופת החגים, תקופה שבה יש להשקיע בקשר המשפחתי.

    אך בחיים אין תרופות פלא, ואם ידעת שמערכת היחסים הזוגית שלך בקריסה, תקופת החגים כאמור רק תמחיש ותדגיש זאת. כך שאם אין אפשרות לאחות את הקרעים בזוגיות, הפתרון הוא להתגרש, כאשר מומלץ לעשות כן בהקדם ובצורה מכובדת.

    *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

    לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
    פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מידע חשוב נוסף