LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    ככה מתמודדים עם ההחלטה להתגרש! מבחר עצות מצילות חיים

    החורבן של הנישואין לא אומר שהחיים פוסקים. עליכם להמשיך הלאה, לא אחת גם הילדים שלכם תלויים בכם ובאנרגיות שנותרו בכם… כך תתמודדו נכון עם החיים אחרי ההחלטה להתגרש,

    כל פרידה, מכל סוג, היא קשה ועצובה. אבל פרידה מסוג "גירושין" היא קשה פי כמה, שכן לא מדובר רק בפרידה שלאחריה החיים נמשכים, אלא מדובר בפרידה שכוללת מגוון אלמנטים, ומגוון קשיים מכל סוג, לרבות קשיים נפשיים, וקשיים כספיים.

    כיצד ניתן להתמודד עם הקשיים המלווים את השאלה האם להתגרש, וכיצד מתמודדים עם שלב הגירושין בפועל?

    תוכן עניינים

    אילו קשיים מאפיינים את הליך הגירושין?

    כאמור, הקשיים הנלווים להליך הגירושין כוללים מגוון אספקטים.

    בתחילה, נלווה לו הקושי הנפשי, שבא לידי ביטוי בעצם הפרידה מבן או בת זוג, וגם העובדה שהתא המשפחתי כבר לא יחזור, מה שגם כולל פרידה מהילדים המשותפים. העובדה שמי שמתגרש פתאום מתרגל לראות את ילדיו פעם בשבוע ובסופי שבוע, ובכלל לחזור לבית ריק, רק מגבירה את הקושי המובנה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      קושי נוסף שנלווה להליך הגירושין, הוא הקושי הכלכלי. משבני זוג מתגרשים, העומס הכלכלי לא משתנה. שכן את הילדים יש לשלוח לבתי ספר וחוגים, את המשכנתא יש לשלם, וכך גם מזונות, אך המשכורת כן משתנה. אם בעבר בני הזוג התמודדו עם העומס הכלכלי ביחד, עתה כל בן זוג נותר להתמודד עם העומס לבדו.

      בשלב הגירושין, אחד הקשיים הגדולים הוא לאו דווקא רק כלכלי ורק בינאישי, שכן לכל אלו, מתווסף גם אלמנט של חוסר וודאות. לפתע, דבר מסוים שאליו התרגלת במשך תקופה ארוכה, נעלם. עתה, כל בן זוג צריך להתמודד לבד עם קשיי החיים, עם ילדים, עם דירה, עם לחצים בעבודה. לפתע, קיים אלמנט חזק של חוסר וודאות לחיי המתגרש\ת הטרי\ה, אלמנט שבוודאי רק מוסיף לקושי.

      כיצד ניתן להתמודד עם גירושין?

      הדרך להתמודד עם גירושין היא לא וודאית והיא בוודאי משתנה מבן אדם לאדם, אך ישנן כמה עצות מועילות שיכולות בוודאי להתאים לרוב המתגרשים הטריים:

      1. תאהבו את עצמכם : אהבה עצמית יכולה אמנם להתפרש בתור תפיסה אנוכית, אך לא זו הכוונה. כדי להתמודד עם הגירושין, תלמדו להעריך את עצמכם, אל תכעסו על עצמכם, תפקחו עיניים ותסתכלו על העתיד. תנסו להקדיש את האנרגיות שלכם למען העתיד, ובפרט למען עתיד טוב יותר. לא אחת זוגות שמתגרשים מבלים תקופה ארוכה מאוד בהלקאה עצמית, שרק מוסיפה למרירות ולקושי.

      2. תאמינו בעצמכם : חלק "מלאהוב" את עצמכם, הוא גם להאמין בעצמכם, בחוסנכם, ובכישוריכם. כאשר אתם מאמינים בעצמכם, ומודעים לעצמכם, גם היכולת שלכם להתמודד עם כל סוג של קושי ובעיה, גדלה.

      3. אל תחששו לקבל תמיכה : שלב הגירושין הוא בדיוק השלב שבו מגלים מי החברים הטובים שלכם, וכמה שהמשפחה הקרובה שלכם היא חשובה. אל תהססו להתייעץ, להיתמך, להישען על המשפחה ועל החברים הקרובים, תשתפו את הקושי שלכם, תדברו עליו. בסופו של דבר, תמיכה וסביבה תומכת רק תסייע לכם "להמשיך הלאה".

      כדי להתמודד עם הגירושין, תלמדו להעריך את עצמכם, אל תכעסו על עצמכם, תפקחו עיניים ותסתכלו על העתיד4. אל תחששו גם לקבל סיוע משפטי בעת הצורך : בכל הנוגע לגירושין לגופם, אל תפעלו לבד, תסתייעו בייעוץ משפטי בעת הצורך. הליך הגירושין טומן בחובו נושאים משפטיים רבים, החל מהגירושין לגופם, וכלה בענייני חלוקת הרכוש ותשלום המזונות. אלו נושאים הדורשים מומחיות, ולכן עליכם לפנות למומחים העוסקים בכך כדרך קבע.

      5. תשמרו על יחסים טובים עם בן הזוג : בין אם אתם בצד שביקש להיפרד, ובין אם אתם בצד שלא רצה להיפרד, תזכרו דבר אחד, הגירושין שלכם הם מבן (או בת) זוג אשר עמו התחתנתם, עמו ביליתם תקופה ארוכה מחייכם, צברתם עמו חוויות, ופתחתם בפניו את ליבכם. לכן, אל תשכחו לכבד את בן הזוג, אל תשמרו טינה, תסתכלו הלאה לעתיד ותבינו שלכל דבר יש סיבה. לכן, על מנת להקל על הליך הגירושין חשוב גם לשמור על יחסים טובים עם בן הזוג. שמירה על יחסים טובים גם תזרז את הליך הגירושין, וגם תהפוך אותו לנעים יותר.

      6. תשמרו על יחסים טובים עם הילדים : לצערנו בהליכי גירושין, לא אחת הילדים הם אשר עומדים בין הפטיש לסדן. אל תביאו את ילדיכם המשותפים לסיטואציות של חוסר וודאות ותחושת אי נוחות, משום שהנזק שייגרם להם, ומידת האמון שהם יוכלו בעתיד לרכוש כלפי בני אדם רק תקטן.

      תדאגו לשמור על יחסים טובים עם ילדיכם גם בשלב הגירושין, וגם אם ישנן מחלוקות עם בן או בת הזוג.

      מה הטיפ החשוב ביותר להתמודדות עם הגירושין:

      תהיו אופטימיים! כן, אומנם זו עצה קלישאתית, אבל היא עובדת. אנו יוצרים לעצמנו מציאות, וברגע שאנו יוצרים לעצמנו מציאות חיובית ואופטימית, חיינו גם יראו כך. אם נקום כל בוקר עם חיוך ונאמין בעצמנו, גם המציאות שניצור תיראה בהקדם. לכן, גם בשלב הגירושין, על אף הקושי, תהיו אופטימיים.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף