LawLink_MainPic האם להתגרש?
LawLink_MainPic האם להתגרש?
פנייה לייעוץ אישי



    אחוז הגירושין בישראל

    עפ"י הסטטיסטיקות זוג מתוך ארבע עתיד להתגרש בישראל. מה הסיכוי שגם את או אתה תתגרשו חלילה השנה? מה הסיבה המרכזית בגללה זוגות מתגרשים בישראל?

    אחוז הגירושין בישראל

    ביום בהיר אחד אתם מכירים אותו, הוא נאה, מצחיק, שנון, ויש בו בערך את כל מה שחיפשתם\ן בבן\בת הזוג. אתם מתחילים לצאת, עוברים לגור ביחד בדירה קטנה בשכירות מופקעת, ואתם נהנים מכל רגע.

    תוכן עניינים

    ואז, משום מקום, הוא מציע נישואין, אתן נענות להצעה בערגה. את ההכנות לחתונה אתם עושים בשמחה, רוכשים חליפה ושמלת כלה ממיטב האופנה, אתם דואגים לאוכל הכי טוב באולם האירועים, ולמוסיקה הכי חדשנית, והכל כדי לשמוח ולשמח.

    לאחר החתונה, עם קצת עזרה מההורים, אתם רוכשים דירת מגורים, ואף לאחר זמן לא רב, אתם מביאים גם ילד ראשון לעולם. אתם מקימים תא משפחתי למופת. אתם מאושרים, עובדים, ושמחים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אבל לאחר זמן מה, הריגוש מתחיל לדעוך, האהבה מתחילה להתעמעם, הריבים מתחילים לצוץ, ואז אתם מתחילים לחשוב שאולי זה לא זה? אולי הוא או היא לא בדיוק מה שחיפשתי? האם להתגרש?.

      אתם מנסים בשארית הכוח לפנות לייעוץ זוגי שחוץ מעלויות כספיות לא ממש תורם למערכת היחסים שלכם. לבסוף, אתם עושים את הצעד, ומבקשים להתגרש. אתם פונים לבית הדין הרבני, מקבלים גט, חותמים על הסכם בדבר חלוקת הרכוש והמזונות, ומכאן, ממשיכים כל אחד לדרכו לשלב הבא בחיים. עם זאת, כמוכם, יש עוד המון, שכן אחוז הגירושין בישראל הוא, מסתבר, דיי שכיח.

      מהו אחוז הגירושין בישראל?

      למעשה, על פי הסטטיסטיקות המוכרות, זוג אחד מתוך ארבעה, עתיד לצערנו להתגרש בישראל. כמו כן, במהלך השנים רק חלה עלייה באחוז הגירושין בישראל.

      על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בדו"ח אשר פורסם ביום 10.9.15, ניתן לראות שבשנת 2013 (השנים 2014 ו- 2015 לא נבחנו) התחתנו בישראל כ- 52,705 זוגות, כאשר באותה השנה התגרשו 14,746, קרי: 27% מתוך הזוגות שנישאו באותה השנה.

      אגב, אם נשווה זאת לשנים עברו, אכן ניתן לראות כאמור עלייה באחוז הגירושין, לדוגמא: בשנת 2006 התחתנו אומנם פחות בני זוג, כ- 44,685. אך התגרשו כ- 13,349 מספר לא קטן בהרבה מסך הזוגות שהתגרשו בשנה הנבחנת האחרונה- 2013.

      אגב, באשר לערים שבהן אחוז הגירושין הנפוץ ביותר, ירושלים זוכה במקום הראשון, עם סך של 733 זוגות שהתגרשו בה נכון לשנת 2013. כך על פי הדו"ח של בתי הדין הרבניים לשנה זו. אגב, במקום השני זוכה העיר תל אביב, עם סך של 678 זוגות שהתגרשו בה. את הרשימה סגרה העיר טירת הכרמל עם 40 זוגות גרושים.

      מהן הסיבות העיקריות לגירושין?

      לגירושין סיבות רבות ומגוונות, ישנן סיבות שכיחות יותר, ופחות. הבה נמנה את עיקר הסיבות:

      1. אי התאמה: אי התאמה, לאו דווקא נכונה לזמן הנישואין, אלא שהיא יכולה להתפתח עם השנים. לא אחת החיים מובילים את אחד מבני הזוג להתקדמות אישית ענפה בתחום הקריירה והפיתוח העצמי, אך מנגד בן הזוג השני לא זוכה לאותה ההצלחה. במקרים כאלו, השפה המשותפת שהייתה קיימת בעבר, נשחקת, אז נוצרת אי התאמה שמובילה לעיתים תכופות לגירושין.
      2. מצב כלכלי: מצב כלכלי קשה הורס כל חלקה טובה, הוא הורס קשרים חברתיים, קשרים משפחתיים, וכל שכן הוא מהווה את אחד הגורמים השכיחים לגירושין בארץ ובעולם.
      3. משברים אישיים: מוות, מחלה, אירוע אישי שמותיר טראומה אישית על אחד מבני הזוג, כל אלו מהווים לשינויים מהותיים באופיו של אחד מבני הזוג, ואת תפיסת החיים שלו. ההמשך- ברור, לעיתים אותו שינוי לא תואם את רצונותיו או ציפיותיו של בן הזוג השני. אותו חוסר תיאום עשוי לא אחת להביא לפרידה.
      4. בגידות: אולי הסיבה המוכרת והעסיסית ביותר. המחשבה שבן זוגנו בגד באמוננו, ובעצם רעה בשדות זרים, לא רק קשה באופן אישי אלא היא מביאה לפגיעה בסיסית ואנושה באמון בין בני הזוג. לכן, בגידות בדרך כלל, אך לא תמיד, מביאות לפרידה.
      5. רשתות חברתיות: הפיתויים, המהירות, והזמינות, הפכו את הרשתות החברתיות לסיבה נוספת לגירושין. בגידות, חוסר תשומת לב והשקעה בבן הזוג השני, ועוד נובעות לא אחת מההתמכרות שלנו לרשת החברתית, הפיתוי הוא גדול, והעניין גדול גם כן. כאשר התוצאה יכולה לא אחת להיות פרידה גם כן.

      אחוז הגירושין בישראל - אינפוגרפיקה

      מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על חיי נישואין?

      לא על כל מערכת יחסים אפשר לשמור, כאמור לעיתים גירושין נעשים בשל שינויי נסיבות שלא ניתן היה לצפות.

      אך ככלל, כאשר יש אפשרות והיתכנות לשמור על חיי הנישואין, אז נראה כי דרך המלך לכך היא כבוד הדדי ואמון. כמו בכל דבר בחיים, כאשר אנו נוטים לקחת דבר מה כמובן מאליו, גם היחס שלנו לאותו הדבר יהיה בהתאם. כך גם-בחיי הנישואין.

      על אחוז הגירושין בישראל בפודקאסט 'מה הקייס', האזינו:

      אחוז הגירושין בישראל - שאלות נפוצות

      מהו אחוז הגירושין בישראל?

      על פי הסטטיסטיקה, זוג אחד מכל ארבעה זוגות נשואים, ימצא עצמו על מדרגות הרבנות. אחוז הגירושין בישראל עולה משנה לשנה והעיר שבה אחוז הגירושין הגבוה ביותר נכון לשנת 2019, היא ירושלים שרשמה עלייה של 17%! יחסית לשנת 2018. אחריה ברשימה נמצאת תל אביב שרשמה ירידה של 4% לעומת שנת 2018.

      מהן הסיבות העיקריות לאחוז הגירושין הגבוה בישראל?

      בין הסיבות העיקריות לגירושין ניתן למנות את סיבת אי ההתאמה בין בני הזוג, מצב כלכלי קשה המסכסך בין בני הזוג, משברים אישיים, בגידות וחוסר השקעה בקשר האישי בין בני הזוג.

      כיצד ניתן להקטין את אחוז הגירושין בישראל?

      נראה שדרך המלך לשמור על מערכת היחסים הזוגית ולהימנע מגירושין, היא שמירה על כבוד הדדי ואמון בין בני הזוג. נטייתנו להתייחס לדברים כמובנים מאליהם, מקהה פעמים רבות את הרגשות הנדרשים לשם שמירה על מערכת יחסים זוגית.

      מהו אחוז הגירושין בישראל הנעשים מתוך הסכמה?

      עפ"י נתוני בתי הדין, בשנת 2019 57% מכלל תיקי הגירושין שהוגשו לבית הדין, החלו בהסכמות בין בני הזוג. כמעט 6,000 תיקים הוגשו עם הסכמות מוקדמות – נתון המלמד כי רוב הזוגות המעוניינים להתגרש, עושים זאת תוך הכרה בחשיבות ניהול הליך מכובד וללא תביעות הדדיות וסכסוכים.

      *האמור לעיל ובכל המאמרים באתר האם להתגרש – LawLink אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני הבוחן את נסיבות העניין הספציפי. המסתמך על המידע עושה כן על אחריותו האישית בלבד.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9969183 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף